Carcassonne

Hvilken mikrobil?

29 indlæg i dette emne

Hej :-)

Min mand og jeg taler om at købe bil til sommer, når jeg bliver 25, så forsikringen er en smule billigere.

Vi vil enten købe en ny mikro evt. Minibil eller en som er max 2 år gammel, for at den har taget lidt prisfald.

Vi bor i Rødovre og regner med at den i hverdagen skal køres af mig til hvor jeg end finder job (max 20-30 km hver vej) samt til at kunne komme rundt med vores lille pige. (manden arbejder i centrum så trafikken og parkering gør han ikke kan bruge den hverdagen)

Vi har en Odder zip på uniq stel, som skal kunne være i bagagerummet (ved at den kan være i Suzuki Splash og en VW up, så kan jo også være i nogen af de andre)

Max pris 140.000-150.000 kr.

Skal køre langt på literen, så den har laveste miljøafgift.

Manden vil meget gerne have fartpilot, men er ikke afgørende men lækker bonus.

Så, hvad kan I anbefale og fraråde?:-)

Skal selvfølgelig ud og se og prøve dem, men bare for at kunne indsnævre lidt :-)

Del dette indlæg

En lille Peugeot måske, det har jeg tidligere haft, ved dog ikke om der er plads til en Odder vogn i den

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har haft en Suzuki Swift som jeg var rigtig glad for.

Om der er plads til barnevogn ved jeg så ikke lige. Men det må I undersøge hvis det bliver aktuelt.

En Swift står i hvert fald højt på min liste hvis jeg en dag skal have lille bil igen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hva så med VW up, hvis i ved barnevognen ka være der.

Del dette indlæg

Annonce ♥

En lille Peugeot måske, det har jeg tidligere haft, ved dog ikke om der er plads til en Odder vogn i den

Min mor har en ny 208'er og der var fint plads, da hun skulle fragte vores oddervogn hjem :) om den ellers opfylder resten af kriterierne har jeg ikke forstand på

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har haft en Suzuki Swift som jeg var rigtig glad for.

Om der er plads til barnevogn ved jeg så ikke lige. Men det må I undersøge hvis det bliver aktuelt.

En Swift står i hvert fald højt på min liste hvis jeg en dag skal have lille bil igen

Hvad er så godt ved en Swift? Havde vi da jeg var lille, men den har jo ændret sig nogen siden. Og så er manden ikke så vild med Suzuki, men kan da være at den skal prøves :-)

Tak for foreslog.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hva så med VW up, hvis i ved barnevognen ka være der.

Den skal helt klart også prøves, men synes bare at den virker så lille, så ville måske gerne noget som var en smule større.

Og synes det er svært om den nu lever op til vws normale kvalitet. Men kigger så også poloen, som er nummeret større, men selvfølgelig også dyrere.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor har en ny 208'er og der var fint plads, da hun skulle fragte vores oddervogn hjem :) om den ellers opfylder resten af kriterierne har jeg ikke forstand på

Vil jeg da lige kigge på. Kender ikke så godt pegeout (staves?)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor har haft en swift da jeg var barn, og har en igen nu :) Mit indtryk er, at det er en rigtig god bette bil, og jeg ved, at det med at køre langt på literen har været vigtigt for min mor også.

Men i min mors biler har der på ingen måde kunnet være en barnevogn i bagagerummet! Jeg tror så, at sæderne kan ligges ned, og hvis de kan det enkeltvis, vil jeg ikke helt udelukke, at der måske kunne være plads til barnevogn og samtidig en autostol. Men jeg tror, det bliver meget presset, hvis det overhovedet kan lade sig gøre :chin:

PS. Unique stel, er det noget nyt?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor har haft en swift da jeg var barn, og har en igen nu :) Mit indtryk er, at det er en rigtig god bette bil, og jeg ved, at det med at køre langt på literen har været vigtigt for min mor også.

Men i min mors biler har der på ingen måde kunnet være en barnevogn i bagagerummet! Jeg tror så, at sæderne kan ligges ned, og hvis de kan det enkeltvis, vil jeg ikke helt udelukke, at der måske kunne være plads til barnevogn og samtidig en autostol. Men jeg tror, det bliver meget presset, hvis det overhovedet kan lade sig gøre :chin:

PS. Unique stel, er det noget nyt?

Uniq stellet er da det normale komprimerede stel til Odder, ligesom x-dream er til Emmaljunga? Roder jeg rundt i navnene?

Vil sige højde/bredemæssigt kan det være de fleste steder, men det er ret langt. I min fars Splash kan det ikke være der når man måler, men kan stilles en smule på skrå, og så er der ingen ko på isen :-)

Dette her stel + vogn

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

X-Dream er odder-stel.

Super :-) jeg roder altså bare rundt i navnene :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en Skoda Citigo, som er den samme som VW Up. Den er vi rigtig glade for - og den har fartpilot. Vores Emmaljunga Nitro Klapvogn kan være der ved at man lægger det ene sæde ned, tager kassen og hjulene af vognen. Så skal stellet ligge (den rigtige) vej i bagagerummet og kassen skal stå på det sæde som er lagt ned, og SÅ kan der altså heller ikke være mere. Men det går! :) Jeg vil tro, det er nogenlunde det samme for jeres barnevogn, men det er selvfølgelig noget I bliver nødt til at prøve.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en Skoda Citigo, som er den samme som VW Up. Den er vi rigtig glade for - og den har fartpilot. Vores Emmaljunga Nitro Klapvogn kan være der ved at man lægger det ene sæde ned, tager kassen og hjulene af vognen. Så skal stellet ligge (den rigtige) vej i bagagerummet og kassen skal stå på det sæde som er lagt ned, og SÅ kan der altså heller ikke være mere. Men det går! :) Jeg vil tro, det er nogenlunde det samme for jeres barnevogn, men det er selvfølgelig noget I bliver nødt til at prøve.

Synes bare citigo virker meget mindre end up'en, men måske synsbedrag.

Kigger så mere på Fabia, som lige er en smule større.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville prioritere at man ikke behøver at omrokere hele bilen og skille barnevognen i 20 dele, simpelthen fordi det ville irritere mig hver gang, men kan godt se at det nok kan blive nødvendigt i de små biler....

Vi er selv på biljagt, men det er så stationcar størrelse så det er jo noget andet....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville prioritere at man ikke behøver at omrokere hele bilen og skille barnevognen i 20 dele, simpelthen fordi det ville irritere mig hver gang, men kan godt se at det nok kan blive nødvendigt i de små biler....

Vi er selv på biljagt, men det er så stationcar størrelse så det er jo noget andet....

Jeg kan bare ikke se at jeg skal have barnevognen med i hverdagen, så ser det ikke så problematisk :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes bare citigo virker meget mindre end up'en, men måske synsbedrag.

Kigger så mere på Fabia, som lige er en smule større.

Det er synsbedrag. Det er den samme bil. Up'en er dyrere, men det tror jeg er fordi, der er mere udstyr med i udstyrpakkerne :)

Men altså, det er vores bil nr 2. Så har vi en fabia kombi, når vi skal have mere udstyr med.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan bare ikke se at jeg skal have barnevognen med i hverdagen, så ser det ikke så problematisk :-)

Det skal vi godt nok heller ikke, men forudser at der også skal være plads til noget bagage fordi vores forældre bor langt væk fra os.... Man skal se på de reelle behov og så var det måske en ide at tage barnevognen med ud til bilforhandleren for at tjekke....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det var mig og jeg havde et budget på 140-150.000, så tror jeg at jeg ville købe en brugt VW Polo.

Den er lige nummeret større end en up/citigo/mii (de er basalt set den samme bil, de er bygget på samme platform og jeg vil mene at det mest er kosmetiske forskelle udefra, og indvendigt evt. lidt forskel på indretning).

Jeg ved der kan være en odder i bagagerummet, da vi har nogen venner, der har den kombination ;)

Det er mest pga. pladsen jeg ville vælge Polo'en, man kan sagtens være 2 voksne + 2 børn i den uden problemer, måske endda 3 børn. På den måde vil jeg mene den er lidt mere fremtidssikret ;) Især hvis I kun har en bil, så kan det være en fordel at have en lidt større bil (tænk på, når du skal i Ikea, det er rart at kunne have bare en lille smule i bilen ;) ).

Tillader mig lige at smide et link fra bilbasen, hvor jeg har brugt et filter, der hedder at Polo'en skal være fra 2009 eller nyere og ikke må koste mere end 150.000. Så kan du nemmere danne dig et overblik over, hvad man kan få for de penge ;)

Fabia er heller ikke noget dårligt bud, den er bygget på samme platform som Polo'en og er derfor omtrent samme størrelse, dog er de ofte lidt billigere.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har haft vores Odder zip i en c1 fra 2011 uden problemer. Der var kassen, stellet og hjulene i bagagerummet :) kalechen(Den der der sidder på kassen) ville nok også kunne være der, men så kunne man ikke se ud, så den lå på forsædet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det var mig og jeg havde et budget på 140-150.000, så tror jeg at jeg ville købe en brugt VW Polo.

Den er lige nummeret større end en up/citigo/mii (de er basalt set den samme bil, de er bygget på samme platform og jeg vil mene at det mest er kosmetiske forskelle udefra, og indvendigt evt. lidt forskel på indretning).

Jeg ved der kan være en odder i bagagerummet, da vi har nogen venner, der har den kombination ;)

Det er mest pga. pladsen jeg ville vælge Polo'en, man kan sagtens være 2 voksne + 2 børn i den uden problemer, måske endda 3 børn. På den måde vil jeg mene den er lidt mere fremtidssikret ;) Især hvis I kun har en bil, så kan det være en fordel at have en lidt større bil (tænk på, når du skal i Ikea, det er rart at kunne have bare en lille smule i bilen ;) ).

Tillader mig lige at smide et link fra bilbasen, hvor jeg har brugt et filter, der hedder at Polo'en skal være fra 2009 eller nyere og ikke må koste mere end 150.000. Så kan du nemmere danne dig et overblik over, hvad man kan få for de penge ;)

Fabia er heller ikke noget dårligt bud, den er bygget på samme platform som Polo'en og er derfor omtrent samme størrelse, dog er de ofte lidt billigere.

Hvad er negativt ved fabia? Den er jo noget billigere. Som normal udgave starter de på 130.000 og combi fra 150.000. Budgettet er mest sat ud fra hvad vi er villige til at bruge på en bil, ikke hvad vi kan... Så hvis det stiger lidt, men et bedre produkt går det nok :-)

Planen er 4-5 år mellem børnene, så bliver næppe relevant med 3 børn i bilen ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad er negativt ved fabia? Den er jo noget billigere. Som normal udgave starter de på 130.000 og combi fra 150.000. Budgettet er mest sat ud fra hvad vi er villige til at bruge på en bil, ikke hvad vi kan... Så hvis det stiger lidt, men et bedre produkt går det nok :-)

Planen er 4-5 år mellem børnene, så bliver næppe relevant med 3 børn i bilen ;-)

Jamen, der er ikke noget som sådan negativt ved fabia ;) Personligt så synes jeg VW laver finish'en inde i bilen lækrere end Skoda gør, der kan også være noget omkring støjdæmpning, som jeg nok også synes er lidt bedre i VW (man får lidt hvad man betaler for).

VW/Skoda/Seat deler platforme og motorer, så langt hen af vejen vil du få den samme bil. Sikkerhedsmæssigt er de stort set identiske. Men det er klart at der er noget, der skal gøre at VW er dyrere end de andre, og det er så ofte i kabinen du vil mærke det. Finish'en vil simpelthen være lækrere i VW (min personlige holdning ;) ).

Men det kommer jo meget an på ens prioriteter, og hvad man vil betale for.

Hvis jeg skulle købe en bil, så ville jeg vægte sikkerhed som det højeste. Det er alfa og omega for mig. Her synes jeg både VW og Skoda er godt, men jeg ville fx aldrig købe en Dacia, hvor man ellers kan få rigtig meget bil for pengene. Hos Dacia har de så valgt at spare på sikkerheden, så de scorer mildest talt elendigt i Euro NCAP.

Jeg er også lidt (meget :rolleyes ) et luksusdyr, så hvordan kabinen ser ud, er vigtigt for mig. Det er det dog ikke for alle.

Bagagerumsplads er også en prioritet for mig (det er her Polo og Fabia kan afvige, men det skal du ud og se bilerne for at opdage, hvor der er bedst plads).

Benzinøkonomi er ikke sindssygt vigtigt for mig, men det er da helt sikkert værd at holde for øje, at jo længere bilen kører på literen, jo billigere er den i drift.

Jeg er nok lidt en bilnørd, så jeg har en del vigtige ting :rolleyes Men for mange er der måske en fire-fem stykker, der tager topprioritet.

Men jeg tænker I skal lave en liste over ting, der er vigtige for jer i bilen, så I ved hvad i skal prioritere, når I kigger.

Men selv hvis storebror/søster er fem år, så skal han/hun stadig sidde på selepude :) Ved selvfølgelig ikke, hvor længe I planlægger at beholde bilen ;) Retter lige mig selv igen :P Kan se du har skrevet tre børn (ja, jeg er en spasser til at gennemlæse ting :P ). Dog vi jeg nævne at børn jo tit skal have kammerater med hjem, så måske der en gang imellem skal være tre børn i bilen alligevel? Det kan i hvert fald være rart at have muligheden :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige meget hvor mange år der er imellem børnene vil du da relativt ofte skulle have alle med (især hvis det er jeres eneste bil) til familieudflugter, familiefester, skolehalløj og måske også mindre ferier.... Nu er der hele 10 år mellem mig og min søster, men det ændre da ikke på at vi meget meget ofte skulle med begge to da vi boede hjemme begge to.... Plus at de jo også går kammerater (og senere kærester) der skal være i bilen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige meget hvor mange år der er imellem børnene vil du da relativt ofte skulle have alle med (især hvis det er jeres eneste bil) til familieudflugter, familiefester, skolehalløj og måske også mindre ferier.... Nu er der hele 10 år mellem mig og min søster, men det ændre da ikke på at vi meget meget ofte skulle med begge to da vi boede hjemme begge to.... Plus at de jo også går kammerater (og senere kærester) der skal være i bilen

Enig. Vi har tre børn på 12, 8 og 2. Der er lige knebent med plads i vores Ford Focus stationcar på bagsædet og de sidder ret tæt.

Man tager jo på udflugter osv med alle børn, ikke bare et.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig. Vi har tre børn på 12, 8 og 2. Der er lige knebent med plads i vores Ford Focus stationcar på bagsædet og de sidder ret tæt.

Man tager jo på udflugter osv med alle børn, ikke bare et.

Ja det var det jeg tænkte.... Min svoger (hedder det stadig det når de unge mennesker er i starten af 20'erne) har to søskende og når hele familien skal afsted kan de knapt være i deres bil alle sammen og hvis min søster også skal med så må de kører af to omgange.... Det bliver hurtigt bøvlet....

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER