amalie

Nyheden ;-)

4 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Rigtig godt forum, her skal jeg nok komme til at tilbringe noget tid inde

Jeg er netop blevet konstanteret gravid også hos lægen før det var det 6 hjemmetest, men den var jo god nok :loveshower

Jeg er ca 5 uger henne, men der er godt nok mange ting man skal sætte sig ind i, og overveje, og ikke mindst de andre praktiske ting så som ny bil osv, nå men det var da lige lidt intro.

Men hvad skal der så ske nu, jeg er indkaldt til en 8 uger test, og ja så køre rumlen vel?

Del dette indlæg

Du aftaler med din læge med de andre besøg du skal have ved ham/ hende, Nf og Md- scanningen, aftalte jeg med min læge om jeg ville have ;)

Husk at spørge om du selv får brev fra Jordmoderen, eller om du selv skal kontakte dem, for jeg fik nemlig ikke noget brev, men jeg ved at det får man andre steder i landet ;)

Tillykke med graviditeten, håber du får en go' en af slagsen :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke :) Håber det hele kommer til at gå godt for dig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej, og velkommen til... Og stort TILLYKKE med :gravid :glad

Det du skal hos lægen i uge 8, er at få skrevet vandrejournal, og så undersøger hun/han om livmoderen vokser som den skal (eller... sådan var det for mig hvert fald :) )

Jeg har lige sat min liste over vigtige datoer ind herunder, så du kan se lidt om hvad du kan forvente fremover... Det er nok ikke 100% ens for alle, men det er ca. sådan det kommer til at forløbe :)

VIGTIGE DATOER:

27. April: Stoppede med p-piller

24. Juni (0+0): Sidste mens' første dag

22. Juli (4+0): Bekræftet Graviditet

18. August (7+6:) Første lægebesøg

Her et sted imellem (omkring uge 12) ligger der normalt en NF scanning, (nakkefolds-scanning) men den havde vi valgt fra :)

18. Oktober (16+4): 1. Jordemoder-besøg - Hørte hjertelyd

8. November (19+4): MD-scanning (MD - misdannelse)

9. November (19+5): Kønsscanning ved Scanningsklinikken - Viste os en lille dreng (denne scanning var en vi selv betalte os fra på en privat klinik)

20. December (25+4): 2. Lægebesøg

5. Januar (27+6): Fødselsforberelse 1. Gang (amning)

11. Januar (28+5): 2. Jordemoder-besøg

15. Januar (29+2): 3D/4D-scanning ved Scanningsklinikken (også en scanning vi selv har betalt os til :) )

3. Februar (32+0): 3. Lægebesøg

4. Februar (32+1): Fødselsforberedelse 2. Gang (fødsel)

22. Februar (34+5): 3. Jordemoder-besøg

31. Marts (40+0): Terminsdato

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER