Barbamama

Hjælp, farveafsmitning på tøj :(

18 indlæg i dette emne

Øøøøøv, en af lillepigens kjoler har fået nogle grimme skjolder efter vask, som jeg går ud fra er noget farveafsmitning :boo Jeg forstår ikke helt, hvordan det er sket, for jeg havde sådan set vasket de nye ting for sig selv første gang, og den kjole er (heldigvis!) tilsyneladende den eneste, der har "suget fremmed farve til sig" :unsure

Men kan man gøre noget ved det? Jeg har bare slet ikke lyst til at bruge den som den ser ud nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for bud. Suk, er godt nok ikke særlig optimistisk. Den må kun vaskes på 30 grader og er meget kulørt. Og vi har hverken sæbespåner eller biotex... Måske må jeg bare acceptere tabet.<_<

Lorte-spasser-overskudsfarve :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for bud. Suk, er godt nok ikke særlig optimistisk. Den må kun vaskes på 30 grader og er meget kulørt. Og vi har hverken sæbespåner eller biotex... Måske må jeg bare acceptere tabet.<_<

Lorte-spasser-overskudsfarve :klap

Prøv ved 70 grader... der er jo ikke spildt noget, hvis nu det virker!

Ellers er der nok andre forslag hvis du googler!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du tage et billede så vi kan se hvad du mener/hvor slemt det er?

Det er så ærgerligt sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det bare noget :numse

 

Jeg plejer at kunne få mandens kokkejakker rene med Vanish, men det er selvfølgelig ikke den samme form for plet.. Men det kan tage han grimme gule karrypletter på hans hvide jakker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke lige, hvor tydeligt det er, men det er især på de gule og pink felter...

RpYxlmm.jpg

f5YUDeF.jpg

dGjXFRQ.jpg

83XpKaF.jpg

Jeg må indrømme, at jeg måske har givet lidt op på forhånd, og måske i virkeligheden bare havde brug for at råbe røv :rolleyes Den har kostet 70 kr, så det føles også voldsomt at købe forskellige rengøringsmidler, som vi ellers aldrig bruger, for måske at kunne redde den, selvom jeg tvivler på, at det lader sig gøre <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok bare prøve at gnubbe noget vaskemiddel (måske Vanish) på de områder med meget farve og prøve at vaske igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vaske den igen... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv med opvaskemiddel, gnub det ind og lad det sidde lidt før du vasker.

Har du vasket den for sig, da den smittede af? For så kan det være en reklamation :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok bare prøve at gnubbe noget vaskemiddel (måske Vanish) på de områder med meget farve og prøve at vaske igen :)

Jeg ville også prøve med noget vanish. Det har reddet en del herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du det nogensinde af Mette ?

Kom lige til at tænke på det, da jeg skulle til at vaske karrypletter af mandens arbejdstøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej desværre ikke. Jeg prøvede med opvaskemiddel og genvask og det hjalp lidt, men slet ikke nok. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :( det var/er bare :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja :prik Men pyt, det var jo bare en ting og hun har så meget andet fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Held og lykke med den nye så :) Det er bare så fin en kjole! Jeg havde også godt kigget på den (men det er alligevel synd at komme Simon i den :D). Måske du skulle vaske den næste i hånden? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER