UNGMOR18

Vil så gerne være gravid.

11 indlæg i dette emne

Hej alle sammen. Jeg var for nogen uger siden ude for en spontan abort i 3 uge :/ det tog meget hårdt på min kæreste og jeg, men nu hopper vi på projekt baby igen! Har i nogen gode råd til hvordan man kan øge chancen for at blive hurtigere gravid. Vi har sex under min ægløsning og faktisk før (vi giver den gas). Håber i kan hjælpe mig. Jeg synes allerede jeg kan mærke nogen af de samme symptomer som jeg havde i tidligere graviditet, såsom "oppustethed, kvalme, tissetrang, humørsvingninger, meget træt, hovedpine og ømme bryster/brystvorter". Kan jeg være gravid igen, eller kan det bare være noget med min ægløsning ☺️

hilsen den utålmodige der vil have baby..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er nemmere at blive gravid efter en abort. Men samtidig skal kroppen jo også lige finde sig selv efter en abort.

Held og lykke med II snart igen.

:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det rigtigt, men jeg håber at jeg er gravid, og alting går som det skal ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det allerbedste råd jeg kan give dig er: Prøv at slappe af omkring det :) Det er samtidig også det allersværeste råd at følge! Men der må være noget om det, for man hører utallige historier (inklusiv min egen) hvor det lykkedes at blive gravid lige når man lidt har opgivet at prøve, eller vælger at tage en pause i aktivt at prøve at lave en baby :)

 

Prøv at finde på nogle sjove ting at lave sammen, gå på museum, tag i Zoo, på café, eller bare gå en tur sammen. Alt for at undgå at "obsesse" over at ville blive gravid :)

 

Jeg krydser fingre for at den allerede er der for dig igen!  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode råd, prøver også at lade vær med at tænke for meget på det, men samtidig er det jo også rigtig svært. Jeg krydser fingre for at den er der igen ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er det muligt jeg kan teste igen tror i? Jeg var sammen med min kæreste D. 29, 30 og 1 januar, og nu kan jeg bare mærke at mine brystvorter stikker, de bliver nemt stive, og de er elastiske hvis man hiver dem ud. Jeg har kvalme, er træt og tisser meget. Jeg har faktisk alle de tidlige symptomer.. Jeg havde ægløsning i søndags og der var det ikke så galt med smerten i brystvorterne, det er ligesom om det bliver slemmere og slemmere. Kan jeg være gravid??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som udgangspunkt kan du teste for graviditet/forvente mens 14 dage efter ægløsningen. Nogle er dog heldige, at få en positib test inden da. Men hvis du havde ægløsning for 2 dage siden, så er der desværre ingen chance for, at du kan teste positivt nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så jeg kan først teste om 14 dage? Jeg skal have min menstruation om 12 dage (hvis jeg får den). :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig ville jeg teste dagen efter du skulle have haft menstruation, hvis den ikke er dukket op der. På den måde er der en mindre risiko for at du fanger en bio, og samtidig er du så langt henne, at stregen burde være der, hvis du er gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er 2 dage siden ÆL, så er der 12 dage til, at du kan teste eller forvente menstruation. Det kan bestemt godt føles længe :) Mange har dog held med at teste tidligere, men her er der ingen garantier. Det tidligste, jeg har hørt om positive teste her på BK er ved 3+2 (altså 5 dage før testdag).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tester her d. 18! ☺️ Så krydser vi fingre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER