Carcassonne

Ammeindlæg

13 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Hvad har i valgt af ammeindlæg og hvorfor den type? :)

 

 

Jeg synes det er svært at vide hvad man skal bruge når nu man ikke har prøvet det før :)

Skal det være uld? skal de være engangs? har det en betydning at det er koldt på denne årstid? ect. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke købt nogle endnu men har fået en pakke engangs af en veninde.. Har fået anbefalet ammeindlæg af uld og silke men ved ikke om årstiden har nogle indflydelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er allerede begyndt at lække en smule så jeg bruger nogen gange ammeindlæge, jeg har bare købt engangs....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bruge liberos engangs inderst og så har jeg købt et sæt tynde uld og et sæt uld/silke. Jeg døjede lidt med mælkeknuder sidst, så skal holde brysterne varme, især i starten.

Vil bruger engangs inderst, så de andre ikke skal vaskes konstant. Jeg havde meget mælk sidst og skulle ofte skifte indlæg!

Libero var de eneste der fungerede ordentlig sidst og hvor mælken ikke bare løb lige igennem og ud på tøjet alligevel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt ammeindlæg siden uge 18 ca (fordømte bryster <_< ).. Har brugt engangs :) Min mor frarådede mig at bruge dem, der skal vaskes, fordi hun har erfaring for at de bliver klamme. Vil så også sige, at med den mængde der kommer, ville jeg virkelig skulle have mange indlæg, for ikke at skulle vaske dem dagligt..

De første jeg havde var fra Levevis. De var ganske udemærket. Dem jeg har nu er fra Natusan og er lidt bedre, synes jeg. De er mindre, men de bliver holdt på plads i bh'en af et lille klæbende felt, og så suger de bedre, så der går længere tid inden de bliver stive og ubehagelige at have på :)

Jeg har ikke behov for at holde mine bryster varme, det klarer de helt fint selv, så jeg har intet behov for uld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke behov for at holde mine bryster varme, det klarer de helt fint selv, så jeg har intet behov for uld :)

Nu ved jeg ik, hvordan kroppen præcis fungerer, når man lækker. Men så snart mælken løber rigtigt til, så kan det godt være nødvendigt at holde dem varme! Også selvom de føles varme.. Kulde er lige til en omgang brystbetændelse!

Så snart jeg bare frøs lidt eller evt ik havde et stort halstørklæde på, så det ku trække lidt ned i blusen, så spændte det helt i brysterne - og det "må" det ikke...

Jeg havde aldrig brystbetændelse, men fik en masse små mælkeknuder og havde noget lægen (som har været sundhedsplejerske) kaldte mælkefeber. Jeg havde feber i ca 3 uger pga det!

Jeg skriver det ik for at lyde klog, men blot for at dele min "dårlige" erfaring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ik, hvordan kroppen præcis fungerer, når man lækker. Men så snart mælken løber rigtigt til, så kan det godt være nødvendigt at holde dem varme! Også selvom de føles varme.. Kulde er lige til en omgang brystbetændelse!

Så snart jeg bare frøs lidt eller evt ik havde et stort halstørklæde på, så det ku trække lidt ned i blusen, så spændte det helt i brysterne - og det "må" det ikke...

Jeg havde aldrig brystbetændelse, men fik en masse små mælkeknuder og havde noget lægen (som har været sundhedsplejerske) kaldte mælkefeber. Jeg havde feber i ca 3 uger pga det!

Jeg skriver det ik for at lyde klog, men blot for at dele min "dårlige" erfaring :)

Kan godt være :) Har jo ikke prøvet at mælken er løbet rigtigt til endnu, så det kan sagtens være at det er anderledes. Men hvis ikke det bliver anderledes, end det er nu, så får jeg i hvert fald ikke brug for det :) Må sende manden eller min mor i byen efter nogle i uld, hvis det viser sig at blive et problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en pakke engangs Ammeindlæg , og regner med at jeg først køber nogle "rigtige" når den lille er født.. Også amme bh'er..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt 2 par uld ammeindlæg på apoteket.. og så supplerer med engangs.. Tror jeg går som kami med engangs inderst og så de andre udenpå..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt nogle engangs fra babysam - de havde tilbud og jeg har intet forstand på det. 

Til gengæld fortalte jordmoderen til fødselsforberedelsen der handlede om amning at dem i uld kan være gode for at mindske risikoen for brystbetændelse, specielt når vi føder på denne årstid - hun gjorde meget ud af, at fortælle at vi skal holde vores bryster varme for det skulle være den vildeste smerte, at få betændelse i brysterne. Så jeg er da klart på overvejeren til at købe et par i uld også. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt nogle engangs fra babysam - de havde tilbud og jeg har intet forstand på det.

Til gengæld fortalte jordmoderen til fødselsforberedelsen der handlede om amning at dem i uld kan være gode for at mindske risikoen for brystbetændelse, specielt når vi føder på denne årstid - hun gjorde meget ud af, at fortælle at vi skal holde vores bryster varme for det skulle være den vildeste smerte, at få betændelse i brysterne. Så jeg er da klart på overvejeren til at købe et par i uld også.

Jeg er enig med hende! Jeg havde aldrig decideret brystbetændelse sidste gang, men jeg havde så sygt ondt helt ind i brystkassen og til ribbenene, at jeg knap nok kunne løfte min datter på 5 uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også brugt både engangs- og uldindlæg. Uldinlæg for at undgå brystbetændelse og engangs for at tage det, der bliver lækket. Uld skulle også kunne suge, men så skal de altså bare vaskes rigtig tit!

Selvom man tror, man har varmen, kan man ikke vide sig sikker, så jeg vil klart anbefale at bruge uld også. Jeg har nemlig prøvet brystbetændelse, og det var SÅ forfærdeligt. Jeg fik over 40 i feber og kunne absolut ingenting.

Så her bliver det engans + uld indtil foråret viser sig fra en rigtig lun side  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fundet sådan en pakke med nogle forskellige slags ammeindlæg i. Dvs jeg har et par i uld, nogle i bomuld og nogle med en silkeinderside. Lige nu har jeg stadig kun råmælk og mine brystvorter er ikke ligefrem blevet hærdet endnu, så de er noget ømme. Jeg skal jo også lige lære at lægge hende rigtigt til. Det jeg gerne vil sige er, at jeg ved ikke hvordan de her ammeindlæg kommer til at virke, men lige nu er det voldsomt rart at have silkeindlæggene til at lindre de ømme brystvorter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER