Besvaret September 22, 2015 så melder jeg mig under fanen herinde igen efter lidt BK pause. Har ikke læst alt men kan i hvert fald godt relatere til at tanker om fødslen fylder. Jeg er i gang med "graviditet, fødsel og barsel" af Pia Hern og Helen Lyng Hansen. Den tager noget tid for der er konkrete øvelser - både mental forberedelse (effektiv bekymring, tæm dine tigere) og smerte håndtering. Den er VIRKELIG god og konkret og passer mit temperament rigtig godt. Den fåes nogle gange i Bilka. Bare et pip :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Jeg har bare ONDT i dag. 45 min søvn hjalp overhovedet ikke, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få bevæget mit understel de 300m ned efter Mie i bhv og hjem igen :( jeg synes turen ud i køkkenet i sig selv er en udfordring (og jeg er sulten). Ellers er der vist 37 dage til termin her. Listerne bliver kortere. Igår fik jeg lavet 2 slags müslibarer og müsli og mælkebomben. Planen var at jeg skulle lave knækbrød i dag. Men altså jeg har end ikke formået at redde seng, håber imorgen bliver bedre. Så jeg kan bage boller til fryseren og knækbrød. Ellers er det sådan nogle småting der mangler :) reelt set kunne jeg gå i fødsel nu og så ville det ikke være en katastrofe :) alt det vigtigste er der styr på :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Jeg har bare ONDT i dag. 45 min søvn hjalp overhovedet ikke, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få bevæget mit understel de 300m ned efter Mie i bhv og hjem igen :( jeg synes turen ud i køkkenet i sig selv er en udfordring (og jeg er sulten). Ellers er der vist 37 dage til termin her. Listerne bliver kortere. Igår fik jeg lavet 2 slags müslibarer og müsli og mælkebomben. Planen var at jeg skulle lave knækbrød i dag. Men altså jeg har end ikke formået at redde seng, håber imorgen bliver bedre. Så jeg kan bage boller til fryseren og knækbrød. Ellers er det sådan nogle småting der mangler :) reelt set kunne jeg gå i fødsel nu og så ville det ikke være en katastrofe :) alt det vigtigste er der styr på :) Det lyder ikke godt, at du har så ondt. Har du bækkenløsning? :unsure Dejligt, at du ikke mangler en hel masse, men kan slappe af :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Det lyder ikke godt, at du har så ondt. Har du bækkenløsning? :unsure Dejligt, at du ikke mangler en hel masse, men kan slappe af :kiss Nej det er bare rigtig øv. Nej det er vist bare lidt alt muligt der rumsterer. Bækken smerter, micro der trykker så jeg helt seriøst tror jeg har blå mærker indvendig over navlen i højre side. Det føles sim om nogen borer en kæp i siden på mig, bare indefra <_< Så har jeg murren som moderate mens smerter og plukveer der niver og ja sammenlagt er det bare rigtig stridt. Så slemt plejer det ikke være :) så jeg tolker det som modning. Jeg regner med at gå tiden ud men i dag behøver jeg VIRKELIG ikke gå tiden ud :p Ja det er virkelig dejligt! Jeg stresser nu stadig fordi sådan er jeg :p vi mangler nemlig stadig at få vuggen hjem, men ellers er det "NICE" ting og ikke "NEED" ting der mangler - men det får vi også gjort :) vi skal bare lige have hr. Mand hjemme ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Dejligt at have dig lidt mere tilbage igen, Majs :) Øv med smerter, det lyder ikke sjovt. Håber det bare en enkelt dag du skal være så plaget! :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Dejligt at have dig lidt mere tilbage igen, Majs :) Øv med smerter, det lyder ikke sjovt. Håber det bare en enkelt dag du skal være så plaget! :kram :kiss det er dejligt at være tilbage! Jeg håber virkelig også det bare er i dag. Nu har micro i hvert fald flyttet sig lidt så nu kan jeg "trække vejret" og plukveerne er stilnet. Bækkensmerter og murren må jeg nok leve med resten af dagen :( håbe at nattesøvn og ro gør en forskel! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 By the Way - vi er snart øverst på termins listen :o :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Jeg har bare ONDT i dag. 45 min søvn hjalp overhovedet ikke, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få bevæget mit understel de 300m ned efter Mie i bhv og hjem igen :( jeg synes turen ud i køkkenet i sig selv er en udfordring (og jeg er sulten). Ellers er der vist 37 dage til termin her. Listerne bliver kortere. Igår fik jeg lavet 2 slags müslibarer og müsli og mælkebomben. Planen var at jeg skulle lave knækbrød i dag. Men altså jeg har end ikke formået at redde seng, håber imorgen bliver bedre. Så jeg kan bage boller til fryseren og knækbrød. Ellers er det sådan nogle småting der mangler :) reelt set kunne jeg gå i fødsel nu og så ville det ikke være en katastrofe :) alt det vigtigste er der styr på :) Øv hvor træls at du sådan har så ondt :( Håber snart det bliver bedre :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Øv altså, Majs! :kram Jeg har også bare taget en tiltrængt slappe-af-dag i dag. Hver gang det lige niver lidt ekstra, tænker jeg fåååck, er det nu! Men det er heldigvis altid bare falsk alarm. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Øv altså, Majs! :kram Jeg har også bare taget en tiltrængt slappe-af-dag i dag. Hver gang det lige niver lidt ekstra, tænker jeg fåååck, er det nu! Men det er heldigvis altid bare falsk alarm. Jeg tror ikke som sådan det er fødsel, men altså hvis det er modningen der er i gang så er det da nogenlunde velkommen, håber bare ikke det er hver dag fra nu til fødsel <_< så kommer her da til at ligne noget fra "ekstreme samlere" :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Øv hvor træls at du sådan har så ondt :( Håber snart det bliver bedre :kram2 Tak :kiss det er heldigvis ikke det generelle billede! Så satser stærkt på det ikke fortsætter sådan fremover. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Jeg har faktisk haft det rigtig godt de sidste par uger, det har virkelig været dejligt! Men i dag har jeg godt nok været kvalmeramt :( det er ellers et par uger siden jeg sidst har haft kvalme.. havde lidt småkvalme i søndags, i går havde jeg en rigtig god dag, og i dag har jeg så haft kvalme hele dagen. Det er faktisk først her den sidste halve time at jeg ikk har kvalme. Jeg håber ikk kvalmen fortsætter helt til jeg føder, nu var jeg jo lige sluppet af med det :unsure Jeg tror i hvert fald jeg ringer til min akupunktør i morgen og hører om hun har en tid, så jeg lige kan få en enkelt omgang akupunktur, inden det bliver for slemt :) Men som jeg har haft det i dag, kunne jeg virkelig godt tænke mig at føde omkring uge 38 - pleeease :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Jeg har faktisk haft det rigtig godt de sidste par uger, det har virkelig været dejligt! Men i dag har jeg godt nok været kvalmeramt :( det er ellers et par uger siden jeg sidst har haft kvalme.. havde lidt småkvalme i søndags, i går havde jeg en rigtig god dag, og i dag har jeg så haft kvalme hele dagen. Det er faktisk først her den sidste halve time at jeg ikk har kvalme. Jeg håber ikk kvalmen fortsætter helt til jeg føder, nu var jeg jo lige sluppet af med det :unsure Jeg tror i hvert fald jeg ringer til min akupunktør i morgen og hører om hun har en tid, så jeg lige kan få en enkelt omgang akupunktur, inden det bliver for slemt :) Men som jeg har haft det i dag, kunne jeg virkelig godt tænke mig at føde omkring uge 38 - pleeease :rolleyes Puha, det lyder godt nok ikke sjovt med kvalme så sent i graviditeten <_< Hvornår er Lucas født? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Puha, det lyder godt nok ikke sjovt med kvalme så sent i graviditeten <_< Hvornår er Lucas født? Nej det er virkelig træls! Nu har jeg jo døjet med det stort set hele graviditeten, pånær de sidste par uger, så det er godt nok træls det så er kommet igen <_<Pyha, Lucas er født 41+5, på trods af at han stod meget meget dybt i mit bækken rigtig tidligt, og min jm mente bestemt ikk jeg ville gå helt til termin - right <_< Så jeg regner desværre med at gå over tid igen, men åh hvor kunne det da være dejligt hvis hende her kommer bare LIDT før termin :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Nej det er virkelig træls! Nu har jeg jo døjet med det stort set hele graviditeten, pånær de sidste par uger, så det er godt nok træls det så er kommet igen <_< Pyha, Lucas er født 41+5, på trods af at han stod meget meget dybt i mit bækken rigtig tidligt, og min jm mente bestemt ikk jeg ville gå helt til termin - right <_< Så jeg regner desværre med at gå over tid igen, men åh hvor kunne det da være dejligt hvis hende her kommer bare LIDT før termin :rolleyes Jeg kan godt forstå du hepper for at lillesøster er lidt hurtigere på aftrækkeren ;) :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Jeg kan godt forstå du hepper for at lillesøster er lidt hurtigere på aftrækkeren ;) :kissJa ikk ;)Nu hvor Lucas på de fleste punkter ligner mig, må lillesøster gerne ligne sin far lidt - han er ALTID i (irriterende) god tid, uanset hvad vi skal :P Det må han egentlig godt give videre til hende, i hvert fald ifht fødslen ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Ja ikk ;) Nu hvor Lucas på de fleste punkter ligner mig, må lillesøster gerne ligne sin far lidt - han er ALTID i (irriterende) god tid, uanset hvad vi skal :P Det må han egentlig godt give videre til hende, i hvert fald ifht fødslen ;) Åh øv med kvalmen :kiss jeg kaster op igen og kvalmen er også kommet i perioder den sidste uge. Men heldigvis kun i kort tid af gangen. Så føler med dig. Kvalme er invaliderene :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2015 Der et gang i gruppen. Herligt! <3 Her synes jeg bare der sker...alting! Nærmest. Jeg føler mig bare højgravid, tyk og tung og med plukkeveer og fandens træt om aftenen. Men studiet går godt, så der er også tryk på og god energi og dynamik. Her må lillebror meget gerne vente til termin, så jeg kan få afsluttet et fag eller to mere. Min nuværende underviser var selv højgravid da hun tog et tilsvarende kursus i sin tid, så der er bare fin opbakning fra tavlen (og fra projektgruppe, som blev lavet i dag. Hurra!) Halsbrand dagligt, særligt om aftenen. De dér piller jeg har fået virker ret godt. Jeg er træt af ikke at kunne nå gulvet og at det koster plukveer at løfte, gå, lave mad osv. Har lige rundet 10 kg, hvilket et sådn ok. Men det største er nu at Theodor bliver 3 år i morgen. Hvor er det vildt. Jeg glæder mig maks til at give ham en pruttepistol; har kigget på den i et halvt år :) hold da mund hvor jeg bare elsker den knægt. Jeg kan blive helt rundtosset af at skulle forestille mig, at der er kærlighed til overs til en lille ny. Men mon ikk der er; det er vist en hemmelig forældre-power, si'r de kloge. Håber I andre nyder barsel og kommer godt igennem de sidste uger. PS: jeg kastede også op sidst i graviditeten da jeg var gravid med T. Det var super øv, så al mulig forståelse og rygklap herfra. Håber det går over med et trylleslag, fraaaaa NU af! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2015 Tillykke med Theodor! :hurra :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2015 Ja tillykke med ham Fister Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2015 Er der andre end mig der konkluderer at ting man taber på gulvet er tabt for evigt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2015 Der et gang i gruppen. Herligt! <3 Her synes jeg bare der sker...alting! Nærmest. Jeg føler mig bare højgravid, tyk og tung og med plukkeveer og fandens træt om aftenen. Men studiet går godt, så der er også tryk på og god energi og dynamik. Her må lillebror meget gerne vente til termin, så jeg kan få afsluttet et fag eller to mere. Min nuværende underviser var selv højgravid da hun tog et tilsvarende kursus i sin tid, så der er bare fin opbakning fra tavlen (og fra projektgruppe, som blev lavet i dag. Hurra!) Halsbrand dagligt, særligt om aftenen. De dér piller jeg har fået virker ret godt. Jeg er træt af ikke at kunne nå gulvet og at det koster plukveer at løfte, gå, lave mad osv. Har lige rundet 10 kg, hvilket et sådn ok. Men det største er nu at Theodor bliver 3 år i morgen. Hvor er det vildt. Jeg glæder mig maks til at give ham en pruttepistol; har kigget på den i et halvt år :) hold da mund hvor jeg bare elsker den knægt. Jeg kan blive helt rundtosset af at skulle forestille mig, at der er kærlighed til overs til en lille ny. Men mon ikk der er; det er vist en hemmelig forældre-power, si'r de kloge. Håber I andre nyder barsel og kommer godt igennem de sidste uger. PS: jeg kastede også op sidst i graviditeten da jeg var gravid med T. Det var super øv, så al mulig forståelse og rygklap herfra. Håber det går over med et trylleslag, fraaaaa NU af! Tillykke med guldklumpen!!! Jeg er helt enig - det er hverken til at forestille sig på forhånd eller til at forklare, hvor meget man elsker de små slyngler :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2015 Er der andre end mig der konkluderer at ting man taber på gulvet er tabt for evigt? Hehe, det med ikke at beskæftige sig med gulvet synes jeg, at var en luksus, der hørte den første graviditet til.. Nu har jeg jo en lille fidus, der uafladeligt vil have mor med ned på gulvet... Og op igen... Og ned igen... Og ... :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2015 Hehe, det med ikke at beskæftige sig med gulvet synes jeg, at var en luksus, der hørte den første graviditet til.. Nu har jeg jo en lille fidus, der uafladeligt vil have mor med ned på gulvet... Og op igen... Og ned igen... Og ... :rolleyes Jeg kan overtale Mie til at sidde ved bordet :p og hun er kanon sød til at samle ting op for mig :biglove Op og ned er ikke rigtig en mulighed. Det koster for mange bækken smerter <_< så det er heldigt Mie forstår det :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2015 Tillykke med Theodor, Fister :hurra Liv fylder 3 år torsdag i næste uge, det glæder jeg mig til :) Vi har lige købt juniorseng til hende i dag, som hun skal have i fødselsdagsgave, så er spændt på, hvad hun siger til den :kuller Hun vil rigtig gerne lægge puslespil sammen med mig - og det skal altså foregå på gulvet! Men det er ok, jeg skal jo bare sidde/ligge der, så det kræver ikke nogle bevægelser, kun når jeg skal op igen ;) Jeg udnytter hende også lidt, når jeg har tabt noget på gulvet ;) "Kan du ikke lige gøre mor en tjeneste og samle den der op" :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites