Aja

Oktober termin smalltalk

1,484 indlæg i dette emne

Så har jeg været til jm igen i dag. Bebs vurderet til 2900 g så ikke den aller største, men sådan har det været hele vejen :) dog er mit sf mål (som altid har ligget lidt lavt) nu røget nedenfor normal kurven så hun synes jeg lige skulle scannes. Så det skal jeg på fredag. Det glæder jeg mig faktisk lidt til, synes godt nok det er lang tid siden md efterhånden! Jm var ikke specielt bekymret, så det er jeg heller ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg været til jm igen i dag. Bebs vurderet til 2900 g så ikke den aller største, men sådan har det været hele vejen :) dog er mit sf mål (som altid har ligget lidt lavt) nu røget nedenfor normal kurven så hun synes jeg lige skulle scannes. Så det skal jeg på fredag. Det glæder jeg mig faktisk lidt til, synes godt nok det er lang tid siden md efterhånden! Jm var ikke specielt bekymret, så det er jeg heller ikke :)

Hvor langt er du? Jeg var også til jm i dag og jeg er 36+3 i dag. Min blev vurderet til 2600-2700 af jm studerende og 2700-2800 af jm. Så de blev enige om 2700 g. Hun sagde bare ikke noget om hvorvidt det var lille eller ej, og jeg er bare der, hvor jeg tænker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du? Jeg var også til jm i dag og jeg er 36+3 i dag. Min blev vurderet til 2600-2700 af jm studerende og 2700-2800 af jm. Så de blev enige om 2700 g. Hun sagde bare ikke noget om hvorvidt det var lille eller ej, og jeg er bare der, hvor jeg tænker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til jordemoder i morgen. Jeg glæder mig, synes det er længe siden sidst, jeg har været til enten læge eller jordemoder.

Jeg har en del spørgsmål til hende og har skrevet dem ned. På nær ét, som jeg ikke har fået skrevet ned, og nu kan jeg ikke huske hvad det var, ejjj altså! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til jm igen i dag. Bebs vurderet til 2900 g så ikke den aller største, men sådan har det været hele vejen :) dog er mit sf mål (som altid har ligget lidt lavt) nu røget nedenfor normal kurven så hun synes jeg lige skulle scannes. Så det skal jeg på fredag. Det glæder jeg mig faktisk lidt til, synes godt nok det er lang tid siden md efterhånden! Jm var ikke specielt bekymret, så det er jeg heller ikke :)

Bliv ikke skuffet men man kan virkelig ikke se baby på de scanninger :p de er alt for store :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også til JM i morgen. hvor jeg er 35+3. Vi skal tale om fødslen, så det bliver fint. Jeg mærker masser af liv og har det fint, så jeg tænker ikke så meget på, om alt er ok. Mht. størrelsen på lillebror, så har jeg jo en frisk vægtscanning, og kender vel næsten flere, hvor JM har skønnet helt forkert, end hvor de har skønnet rigtigt, så jeg er sådan en rigtig irriterende pessimist ift. hvad de egentlig kan mærke. Det er jo hat og briller :D T blev vurderet til over gennemsnittet ("hold da op, han fylder meget") sidst i graviditeten...Sorry, hvis jeg skuffer eller prikker til nogen herinde, jeg håber bare I tager deres skøn med et gran salt og forholder jer mere til hjertelyd og liv. Jeg blev forvirret og lidt overrumplet over, at jeg pludselig fik en meget lille baby, når han jo burde være en stor dreng. 

 

Her er min fødselsdagsdreng, som har haft en skøn dag med boller og kongekrone i børnehaven, gæster hos os til aften, gode gaver, fødselsdagssang og kage, og ikke mindst: pruttepistol. Stort hit!

 

post-4469-0-56928300-1443032423_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliv ikke skuffet men man kan virkelig ikke se baby på de scanninger :P de er alt for store :)

 

Hehe, nej det ved jeg godt. Men det bliver alligevel meget rart med et kig derind igen :) Og jeg kan altså heller ikke heeelt lade være med at tænke på om alt nu er ok, for jm virkede ikke helt tilfreds med at det var så lavt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også til JM i morgen. hvor jeg er 35+3. Vi skal tale om fødslen, så det bliver fint. Jeg mærker masser af liv og har det fint, så jeg tænker ikke så meget på, om alt er ok. Mht. størrelsen på lillebror, så har jeg jo en frisk vægtscanning, og kender vel næsten flere, hvor JM har skønnet helt forkert, end hvor de har skønnet rigtigt, så jeg er sådan en rigtig irriterende pessimist ift. hvad de egentlig kan mærke. Det er jo hat og briller :D T blev vurderet til over gennemsnittet ("hold da op, han fylder meget") sidst i graviditeten...Sorry, hvis jeg skuffer eller prikker til nogen herinde, jeg håber bare I tager deres skøn med et gran salt og forholder jer mere til hjertelyd og liv. Jeg blev forvirret og lidt overrumplet over, at jeg pludselig fik en meget lille baby, når han jo burde være en stor dreng.

Her er min fødselsdagsdreng, som har haft en skøn dag med boller og kongekrone i børnehaven, gæster hos os til aften, gode gaver, fødselsdagssang og kage, og ikke mindst: pruttepistol. Stort hit!

IMG_1403.jpg

Med Anna var skønnet så spot On. 3600g ved JM 38+3 og hun vejede 3614g ved fødslen knap 3 døgn senere ;)

Dejligt billede af glad fødselsdagsdreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Anna var skønnet så spot On. 3600g ved JM 38+3 og hun vejede 3614g ved fødslen knap 3 døgn senere ;)

Dejligt billede af glad fødselsdagsdreng :)

 

Godt med en spot on historie! Det hjælper nok heller ikke på min oplevelse, at jeg fik en ny jordemoder hver gang, som alle helst brugte så lidt tid på mig som muligt. 

 

Men jeg skal forresten også på amme-ambulatoriet på tirsdag. Håber det kan lykkes denne gang. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt med en spot on historie! Det hjælper nok heller ikke på min oplevelse, at jeg fik en ny jordemoder hver gang, som alle helst brugte så lidt tid på mig som muligt. 

 

Men jeg skal forresten også på amme-ambulatoriet på tirsdag. Håber det kan lykkes denne gang. 

Jeg blev også kun forkælet med den samme jordemoder til de to sidste besøg... Det er altså temmelig meget federe, at det er den samme man møder hver gang!

 

Jeg håber virkelig også på bedre ammeforløb denne gang. Det startede helt perfekt, men sluttede alt for tidligt og efter alt for mange tårer og kamp efter 3½ måned :( Som PCO-pige er mine odds for en bedre oplevelse desværre ikke optimale <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tidligere været til amme samtale og det var simpelthen bare det bedste! Jeg skal indlægges i Holstebro til 48 timers ammeforløb med fokus på amning uden ammebrikker og ammestillingER.

Derudover fik jeg et fint A4 print til at stikke i hovedet på lægen ved mindste tegn på svamp. Men har skiftet læge og han er SUPER. Så har faktisk brentan klar til afhentning på apoteket så jeg kan starte behandling ASAP ved første tegn. Så er total optimistisk!

SP er også informeret.

Ellers kan jeg fortælle at min kendt jordemoder ordning blev bedlagt 7 uger før termin :prik så mit fødselsforberedelse blev aflyst og jeg starter hos ny jordemoder på onsdag i ny ordning så alt det jeg vidste om det praktiske er erstattet af noget helt andet jeg intet ved om!

Det går mig stadig på og er ærlig talt rystet lidt så jeg er gået fra at være helt tryg og tænke "det går nok" til faktisk at være nervøs for fødslen.

Jeg håber jordemoderen på onsdag formår at gøre mig tryg igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her lanolin salve, som kan være godt til ømme bryster, er det noget bestemt der skal købes eller? Har en lille prøve tut fra Coop angamark, er det min godt nok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her lanolin salve, som kan være godt til ømme bryster, er det noget bestemt der skal købes eller? Har en lille prøve tut fra Coop angamark, er det min godt nok?

Det er sikkert fint :)

Jeg har lansinoh, fordi det er det, mit apotek fører :) Det koster en bondegård, men er drøjt i brug (jeg har brugt rundhåndet af det til alt muligt, siden juniors ankomst juli '13 og er lige startet på min tredje tube).

Den rene lanolin behøver man ikke vaske af igen ved amning, jeg ved ikke, hvordan det forholder sig ved eventuelle blandingssalver - der kan være noget lige at være obs på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tidligere været til amme samtale og det var simpelthen bare det bedste! Jeg skal indlægges i Holstebro til 48 timers ammeforløb med fokus på amning uden ammebrikker og ammestillingER.

Derudover fik jeg et fint A4 print til at stikke i hovedet på lægen ved mindste tegn på svamp. Men har skiftet læge og han er SUPER. Så har faktisk brentan klar til afhentning på apoteket så jeg kan starte behandling ASAP ved første tegn. Så er total optimistisk!

SP er også informeret.

Ellers kan jeg fortælle at min kendt jordemoder ordning blev bedlagt 7 uger før termin :prik så mit fødselsforberedelse blev aflyst og jeg starter hos ny jordemoder på onsdag i ny ordning så alt det jeg vidste om det praktiske er erstattet af noget helt andet jeg intet ved om!

Det går mig stadig på og er ærlig talt rystet lidt så jeg er gået fra at være helt tryg og tænke "det går nok" til faktisk at være nervøs for fødslen.

Jeg håber jordemoderen på onsdag formår at gøre mig tryg igen!

Det er også helt vildt, at de ændrer det med så kort varsel - besparelsen på det må være minimal...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så fik jeg lige mærket kroppen sige fra :unsure

Har siddet nogle timer på skolen og lavet gruppearbejde, og bagefter skulle jeg lige ordne lidt forskellige ting inde i byen inden jeg trak cyklen hele vejen hjem op af en strid bakke for at komme hjem. Det meste af vejen hjem havde jeg ondt i lænden og det nederste af maven, og da jeg kom hjem gjorde det virkelig ondt, og kom sådan lidt i bølger. Nu har jeg lige spist en banan og ligger i sengen og slapper af, og det er allerede bedre. Men puha hvor blev jeg faktisk nervøs, for den dér murrende smerte i lænden og det nederste af maven virkede skræmmende bekendt, og jeg havde faktisk helt glemt hvordan veer føles, men nu tror jeg alligevel godt jeg kan genkalde følelsen..

Så selvom jeg ikke rigtig har nogle gener, skal jeg vidst til at tænke over hvad jeg laver, for måske jeg er lige lovlig aktiv og løfter lidt rigeligt på Lucas, ifht hvad jeg burde :rolleyes

Men shit jeg blev nervøs! Jeg nåede helt at panikke over at vi endnu ikk har vasket lillepigens tøj, og at jeg åbenbart ikk har nummeret til Jacobs arbejde, in case fødslen starter mens han er på arbejde. Så der er vidst liiige nogle ting jeg skal have styr på meget snart, så jeg kan få lidt ro på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken en forskrækkelse, Soie, husk nu at få slappet godt af  :kram

 

Jeg har været til jordemoder i dag, og alt så fint ud og Lillebror blev skønnet til 2700 gram. Han har lagt sig med hovedet nedad, så nu satser jeg på, han bliver der ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så fik jeg lige mærket kroppen sige fra :unsure

Har siddet nogle timer på skolen og lavet gruppearbejde, og bagefter skulle jeg lige ordne lidt forskellige ting inde i byen inden jeg trak cyklen hele vejen hjem op af en strid bakke for at komme hjem. Det meste af vejen hjem havde jeg ondt i lænden og det nederste af maven, og da jeg kom hjem gjorde det virkelig ondt, og kom sådan lidt i bølger. Nu har jeg lige spist en banan og ligger i sengen og slapper af, og det er allerede bedre. Men puha hvor blev jeg faktisk nervøs, for den dér murrende smerte i lænden og det nederste af maven virkede skræmmende bekendt, og jeg havde faktisk helt glemt hvordan veer føles, men nu tror jeg alligevel godt jeg kan genkalde følelsen..

Så selvom jeg ikke rigtig har nogle gener, skal jeg vidst til at tænke over hvad jeg laver, for måske jeg er lige lovlig aktiv og løfter lidt rigeligt på Lucas, ifht hvad jeg burde :rolleyes

Men shit jeg blev nervøs! Jeg nåede helt at panikke over at vi endnu ikk har vasket lillepigens tøj, og at jeg åbenbart ikk har nummeret til Jacobs arbejde, in case fødslen starter mens han er på arbejde. Så der er vidst liiige nogle ting jeg skal have styr på meget snart, så jeg kan få lidt ro på!

 

Ja, man bliver lige indhentet af højgravid-hed indimellem. Godt du slap med forskrækkelsen, og lige fik et vink om at få Jacobs nummer:) Det ku' så meget have været mig. Jeg havde også sådan en "øøøøh, hvaaaad sker der her-oplevelse"-oplevelse tirsdag morgen. Men det var bare lidt travlhed og lidt forstoppelse (fordi graviditet er jo bare en smuk ting, ikk!?). Alt blev normalt igen. Men pas godt på dig! :)

 

 

Sikken en forskrækkelse, Soie, husk nu at få slappet godt af  :kram

 

Jeg har været til jordemoder i dag, og alt så fint ud og Lillebror blev skønnet til 2700 gram. Han har lagt sig med hovedet nedad, så nu satser jeg på, han bliver der ;)

 

Stort set  :ditto , bare 2300 gram:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh Sofie pas på dig selv :kiss

Jeg stresset over mine 5-6 ting jeg mangler på min liste og det er virkelig kun "NICE" og ikke så meget "NEED"

Håber imorgen er lige så god som i dag for så kan jeg krydse 3-4 ting mere af :p hvem elsker ikke at krydse lister af :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kram2

Ja, for dælen, jeg fik mig godt nok en forskrækkelse! Nøj, jeg var ved at tro at fødslen var ved at gå i gang :O Det fortsatte egentlig lidt hele eftermiddagen, med ve-lignende smerter der kom og gik - og det var bestemt ikk plukveer, for det føltes HELT anderledes. Det var slet ikk på den måde hvor maven spænder op og bliver helt hård, for så at slappe af igen. Nej, det var nærmere slem murren og stride smerter nederst i maven og i lænden - eller faktisk hele vejen rundt, med start omme i lænden. Og så kom det i bølger, hvor det VIRKELIG gjorde ondt når det var værst! :unsure

Nu er nummeret til Jacobs arbejde kodet ind i min tlf, og jeg har lavet en fin liste over alt hvad vi mangler at ordne eller købe, og så får jeg forhåbentlig streget en masse ting fra listen i morgen. Der har vi nemlig fri alle 3, så der kan nok både blive plads til hygge med Lucas, afslapning, og så lidt praktisk. Jeg skal i hvert fald have vasket lillepigens tøj i morgen, for det slog mig jo også pludselig i dag, at hvis jeg føder NU, så har vi intet tøj parat til hende, for jeg har endnu ikk vasket noget af hendes tøj.. Så det bliver første punkt på listen i morgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie, da jeg var til jordemoder i dag, nævnte jeg at jeg var nervøs for, om jeg har FOR mange plukveer. Hun sagde bl.a. at så længe de ikke gik om i lænden, var det ok. Så hvis dine også gjort ondt i lænden, har det nok ikke været helt godt! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie, da jeg var til jordemoder i dag, nævnte jeg at jeg var nervøs for, om jeg har FOR mange plukveer. Hun sagde bl.a. at så længe de ikke gik om i lænden, var det ok. Så hvis dine også gjort ondt i lænden, har det nok ikke været helt godt! :(

Mine veer gik ikke i lænden ;) (gør min mor og søsters heller ikke) men jeg er i hvert fald ikke i tvivl om veer vs. Plukveer så jeg er enig. Det er vist en rigtig god ting at få streget ting på listen (især det med tøj :p ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At få lov at sove længe fordi hr Jensen afleverer er super fint - HVIS MAN SÅ KUNNE SOVE <_< jeg ved jeg trænger så SINDSYGT meget til søvn! Håber st det hjælper når de lige så stille forlader huset så her bliver ro.

Ellers skal min dag bruges til liste afkrydsning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine stak også i lænden og kom og gik. Godt nok kun en lille times tid. Mine plukkeveer har også været mere foran til. Men som jeg husker det sidst ændrede de også karakter hen mod slutningen til at være mere all round. Jeg gik over tid!

Almindelige veer var hos mig noget helt tredje.

Men du ska selvfølgelig passe på dig:) og husk at vi nu alle er så langt, at en fødsel er helt ok (for baby om ikke andet). BARE du har vasket hendes tøj :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror virkelig heller ikk det var godt, for det mindede fuldstændig om de veer jeg havde de første timer af fødslen sidst! Men der har heldigvis ikk været noget i dag, så jeg satser på det bare lige var kroppen der kom med advarsel, og så må jeg blive bedre til at passe på mig selv :)

I dag har jeg fået vasket babydyne, sengetøj, al babytøjet, og vi har fået luft i barnevognshjulene - det var vidst mine vigtigste punkter fra listen, så så langt så godt :) Så må jeg få klaret lidt flere ting i løbet af weekenden, så vi kan komme tættere på at blive klar til når hun kommer :) Og så kommer hun garanteret først 14 dage over tid, nu hvor jeg er så ivrig efter at nå det hele :P

Men nu gik det så op for mig at vi vidst skal have købt mere tøj i str 56, så det var nok meget godt jeg fik vasket hendes tøj, så jeg kunne få overblik over hvad vi egentlig har i de forskellige størrelser ;) Det er åbenbart 62 vi har mest af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvor meget tøj har i andre egentlig i de forskellige størrelser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER