Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Jeg tror også det er meget forskelligt.

Jeg havde besøg af sp 3 gange inden for de første tre uger. Så kom hun igen ved 2 måneder og kommer igen ved 5 måneder hvor vi skal tale om mad.. og tror også hun kommer en gang til efter det. Men hvornår ved jeg ikke...

Det lyder meget som hos os. I Ballerup kommune er seks besøg standard, men vi får så lidt flere, fordi han er for tidligt født.

Del dette indlæg

Er der ikke nogen, der kan overbevise mig om at blive ved med at kæmpe for amningen? Jeg er tæt på at give op. Jeg synes, det er en kamp; ømme brystvorter, baby der ikke kan holde sig vågen, etc.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der ikke nogen, der kan overbevise mig om at blive ved med at kæmpe for amningen? Jeg er tæt på at give op. Jeg synes, det er en kamp; ømme brystvorter, baby der ikke kan holde sig vågen, etc.

Det er GULD værd når det virker! Virkelig! Det er nemt (ingen flasker på tur, ingen flasker om natten), billigt og det er fantastisk :kuller jeg SAVNER at amme!

Og så er det godt for tilknytning, forebygger fødselsdepression og godt for dellerne ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Giv ikke op søde. Det er det hele værd!!! Jeg savner at amme og græder stadigvæk af og til over det ikke holdt længere end til 4 måneder. Den nærvær er fantastisk. Og hold op det er træls med flasker være afhængig af microovn til opvarmning eller have termoflaske med ud. Der er også fordele ved flaske bestemt. Men hvis du og A har overskuddet så kæmp kampen - det bliver nemmere meget nemmere og helt fantastisk og det stopper med at gøre ondt.

:kram

:kram2

:kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan det godt passe, at en 7 mdr gammel bebs ikke tager ligeså meget på som i starten?

Storm vejer 9,8 nu, og det er kun 100 g mere end for 3 uger siden.

Han er jo en stor dreng, så er det ok med så lille vægtstigning?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan det godt passe, at en 7 mdr gammel bebs ikke tager ligeså meget på som i starten?

Det lyder helt fint!

kurven skal flade ud.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder helt fint!

kurven skal flade ud.

Super, tak for svar :)

Så kan det være, han skal til at vokse i længden nu i stedet for i bredden :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jep de bliver jo enorme hvis de ikke stopper. Jeg fik vejet Asger med 4 ugers mellemrum og en stigning på 160 g :) Han ligger stadig på sin kurve.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super, tak for svar :)

Så kan det være, han skal til at vokse i længden nu i stedet for i bredden :D

Kan da lige tilføje at de nu bliver mere og mere aktive og jo derfor også bruger mere energi og derfor vil maden ikke sætte sig så meget på sidebenene mere :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var godt nok en lille pige :O

Yes - hun er lille ved siden af de 4 andre på 8-10 kg. Men hun følger sin helt egen kurve langt under gennemsnit. Moren sagde at det var det samme med storesøster.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold ud - du ska lige over de første uger. De ømme brystvorter går over - de ska lige vænne sig til at nogen bruger dem til mad.

Prøv at kilde ham under fødderne eller skift ham undervejs.

Det er det værd, når det kommer op og kører.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, piger. I ramte lige de ting, jeg havde brug for at høre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jep de bliver jo enorme hvis de ikke stopper. Jeg fik vejet Asger med 4 ugers mellemrum og en stigning på 160 g :) Han ligger stadig på sin kurve.

Kan da lige tilføje at de nu bliver mere og mere aktive og jo derfor også bruger mere energi og derfor vil maden ikke sætte sig så meget på sidebenene mere :D

Ja, det er også rigtigt.

Jeg er vist bare blevet vant til store vægtspring :)

Er da glad for, det flader lidt ud nu.

Der er over en måned til næste sp besøg, så der kan ske meget på den front endnu :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihhh! :glad

I dag starter vi vores elskede MG op igen! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en lille feber mus som har sovet virkelig dårligt hele natten og også har kastet op en enkelt gang. Jeg er ved at gå til af bekymring og vil bare gerne have min glade friske prinsesse igen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dårlig nat.. Leah har været vågen hver time minimum.. Gab!!! Heldigvis tog farmand over, så jeg fik 2 næsten 3 timers søvn!

Sundhedsplejersken kommer kl 11, så vi kan ikke engang bare sove hele formiddagen - øv ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hva ville i gøre?

Baby havde lidt feber i går pga tandfrembrud, men virker feberfri i dag og glad. Ville i tag til babysalmesang?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hva ville i gøre?

Baby havde lidt feber i går pga tandfrembrud, men virker feberfri i dag og glad. Ville i tag til babysalmesang?

Ja hvis det er pga tænder smitter det ikke og så ville jeg tage af sted :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja hvis det er pga tænder smitter det ikke og så ville jeg tage af sted :)

Hun sover rigtig tungt, så har lidt svært ved at vække hende. Så har meldt afbud. Så hun tog beslutningen for os.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun sover rigtig tungt, så har lidt svært ved at vække hende. Så har meldt afbud. Så hun tog beslutningen for os.

Hehe Ja sådan kan det også gå :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Asger har kastet op ud over mig. Så nu sidder jeg i en ambulance på vej til Skejby og lugter af bræk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Asger har kastet op ud over mig. Så nu sidder jeg i en ambulance på vej til Skejby og lugter af bræk.

:kram

Håber Asger er okay? :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor? Er det pga hans nyrer at i ska afsted?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor? Er det pga hans nyrer at i ska afsted?

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Asger har astmatisk bronkitis i så svær grad at vi skal have maske på børneafdelingen.

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.