Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Kan det være fordi hsn er i et af de spring? Han er 4 uger og to dage gammel, men er født 12 dage over termin.

Del dette indlæg

Astrid har i dag rullet fra ryg til mave helt selv. 2 gange. Begge gange har hun gjort det mens jeg lige har kigget væk i 2 sekunder. Jeg må åbenbart ikke se det ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han har taget 1200 gr på i løbet af 4 uger. Han har på intet tidspunkt tabt sig. Jeg tænker om han spiser meget pga det gør ondt et sted, men ved bare ikke hvor

Det lyder SUPER flot. Så er der da ikke mangel på mad.

Jeg synes det lyder meget forståeligt at han græder meget, når ikke han sover mere. Spørgsmålet er så hvordan du for ham til at sove mere. Fra Nohr var 1 til 2 måneder kunne han kun sove 'lange' stræk, hvis han var hos/på mig. Så der var det i viklen, eller liggende på mig i sofaen eller sengen.

Står barnevognen i skyggen? Måske vågner han fordi han har det meget varmt? Ellers skal han måske sove inde? Et nord/øst vendt værelse med vinduet åbent kan blive rigtig køligt.

Jeg tror (og du må være uenig :) ) at du skal kaste alle 'burde' regler over styr og så fokusere på at han for nogle længere stræk. Og nok også isolere dig hjemme, så du kan putte præcis når han trænger.

Jeg brainstormer bare. Du gør det garanteret helt perfekt allerede, men jeg vil så gerne hjælpe :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Astrid har i dag rullet fra ryg til mave helt selv. 2 gange. Begge gange har hun gjort det mens jeg lige har kigget væk i 2 sekunder. Jeg må åbenbart ikke se det ;)

Hihi, bølle :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder SUPER flot. Så er der da ikke mangel på mad.

Jeg synes det lyder meget forståeligt at han græder meget, når ikke han sover mere. Spørgsmålet er så hvordan du for ham til at sove mere. Fra Nohr var 1 til 2 måneder kunne han kun sove 'lange' stræk, hvis han var hos/på mig. Så der var det i viklen, eller liggende på mig i sofaen eller sengen.

Står barnevognen i skyggen? Måske vågner han fordi han har det meget varmt? Ellers skal han måske sove inde? Et nord/øst vendt værelse med vinduet åbent kan blive rigtig køligt.

Jeg tror (og du må være uenig :) ) at du skal kaste alle 'burde' regler over styr og så fokusere på at han for nogle længere stræk. Og nok også isolere dig hjemme, så du kan putte præcis når han trænger.

Jeg brainstormer bare. Du gør det garanteret helt perfekt allerede, men jeg vil så gerne hjælpe :kiss

Jeg er så glad for al den hjælp jeg kan få! Jeg har ikke selv flere ideercril hvad jeg kan prøve.

Jeg er klar over han har et stort tryghedsbehov, og han vil meget gerne være på mig! Problemet er jo (igen) at han sveder så meget, så vikle eller at sove hos mig fungerer max 20-30 min :unsure

Jeg prøvede lige at ligge ham i soveværelset, og han sov da også næsten 4 minutter før han fandt ud af hvor forfærdeligt det var. Kan virkelig ikke blive klog på mit eget barn! :(

Hov, han står altid i skyggen og sover, og jeg kommer i forvejen kun i mødregruppe og ud at handle når det er strengt nødvendigt, for han skriger helt vildt når han skal i autostolen (og stopper først når vi er hjemme igen).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er så glad for al den hjælp jeg kan få! Jeg har ikke selv flere ideercril hvad jeg kan prøve.

Jeg er klar over han har et stort tryghedsbehov, og han vil meget gerne være på mig! Problemet er jo (igen) at han sveder så meget, så vikle eller at sove hos mig fungerer max 20-30 min :unsure

Jeg prøvede lige at ligge ham i soveværelset, og han sov da også næsten 4 minutter før han fandt ud af hvor forfærdeligt det var. Kan virkelig ikke blive klog på mit eget barn! :(

Hov, han står altid i skyggen og sover, og jeg kommer i forvejen kun i mødregruppe og ud at handle når det er strengt nødvendigt, for han skriger helt vildt når han skal i autostolen (og stopper først når vi er hjemme igen).

Hm... Det lyder lidt voldsomt med den varme!

Nohr er ufattelig glad for at sove på min mave på sofaen, så har han ikke noget over sig/dynen over underkroppen. Det bliver han slet ikke varm af.

Har du prøvet sådan?

Vi er forresten meget begejstrede for uld/silke (når jeg da ikke koger det i maskinen <_< ), det temperaturregulerer jo så fint, måske i også kunne overveje det?

Vi bruger helst bodyer uden ærmer! (Se efter iobio eller nøstebarns).

De gør det ikke nemt de unger :kram2

(PS min egen teorist har lige holdt sig vågen i 3 timer :O Han plejer kun at holde til 1 time. Hvad sker der lige for det?)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:yay Ester har nu sovet ca 2 timer på sofaen sammen med mig - jeg har nu ikke sovet hele tiden. Det er godt nok også tiltrængt for hende!!!

Så godt billedet :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver lidt i tvivl.. må en forholdsvis nyfødt presse, når der skal laves nr 2?

Sirius presser nemlig hver gang han skal, og jeg kan virkelig ikke huske om det er ok, og hvad man skal holde øje med.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver lidt i tvivl.. må en forholdsvis nyfødt presse, når der skal laves nr 2?

Sirius presser nemlig hver gang han skal, og jeg kan virkelig ikke huske om det er ok, og hvad man skal holde øje med.

Du skal holde øje med konsistensen i hvert fald. Julius var ikke mange dage før det kom ud som modelervoks, og det var for hårdt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm... Det lyder lidt voldsomt med den varme!

Nohr er ufattelig glad for at sove på min mave på sofaen, så har han ikke noget over sig/dynen over underkroppen. Det bliver han slet ikke varm af.

Har du prøvet sådan?

Vi er forresten meget begejstrede for uld/silke (når jeg da ikke koger det i maskinen <_< ), det temperaturregulerer jo så fint, måske i også kunne overveje det?

Vi bruger helst bodyer uden ærmer! (Se efter iobio eller nøstebarns).

De gør det ikke nemt de unger :kram2

(PS min egen teorist har lige holdt sig vågen i 3 timer :O Han plejer kun at holde til 1 time. Hvad sker der lige for det?)

Jeg synes også det er meget voldsomt med den varme! Jeg har taget hans temperatur flere gange, men der er intet at komme efter. Uld hjælper helt sikkert så han ikke er våd og klam, men han er stadig meget varm. Det er virkelig ikke nemt!

Han har sovet i en halv time i vuggen i soveværelset nu, er spændt på hvor længe han sover og hvordan natten så kommer til at gå. Jeg vil jo mene han har en del der skal indhentes ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal holde øje med konsistensen i hvert fald. Julius var ikke mange dage før det kom ud som modelervoks, og det var for hårdt.

Det er nemlig noget ala blød modellervoks :unsure

Måske jeg skal kontakte sp i morgen ?

Han kommer af med noget hver dag, men mon det kan være pga mme?

Havde ikke det problem med Pixie nemlig og der brugte vi et andet mærke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lpd - du ved jeg forstår :kram :kram

De 2 ting som virker bedst lige nu her i huset, er til dels at svøbe hende i sin dyne og så ellers vandre i cirkler rundt om spisebordet i stuen, mens man 'ryster' hende (ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare det), eller hvis det lykkedes at lægge hende på sofaen med en arm rundt om hende, og evt en finger på sutten i munden.

Alle kneb gælder for at de unger sover!

Kram lige over til dig :kram2 :kram

Her har vi også god erfaring med at svøbe, men (jeg gentager lige mig selv :D) han sveder!!! Det lykkedes mig dog nu at svøbe ham i et tæppe og gå op i soveværelset hvor det er koldt, og efter en halv times tid overgav han sig, og han sov meget hurtigt så dybt at jeg kunne lægge ham - det vågner han normalt af. Han må virkelig også være træt, min lille mand!

Del dette indlæg

Annonce ♥

:yay Ester har nu sovet ca 2 timer på sofaen sammen med mig - jeg har nu ikke sovet hele tiden. Det er godt nok også tiltrængt for hende!!!

Juhuu hvor godt! :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nemlig noget ala blød modellervoks :unsure

Måske jeg skal kontakte sp i morgen ?

Han kommer af med noget hver dag, men mon det kan være pga mme?

Havde ikke det problem med Pixie nemlig og der brugte vi et andet mærke

Jeg kontaktede min sp og fortalte det lignede modelervoks og kunne selv trille af bleen. Og det var for hårdt, så vi blev straks ordineret lactulose og det prøvede vi i 14 dage og det hjalp ikke en fløjtende fis. Så ordinerede jeg selv movicol og det fik han til han var ca 5 måneder og nu fungere maven bare helt fint :glad Han bliver 9 måneder på lørdag :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her har vi også god erfaring med at svøbe, men (jeg gentager lige mig selv :D) han sveder!!! Det lykkedes mig dog nu at svøbe ham i et tæppe og gå op i soveværelset hvor det er koldt, og efter en halv times tid overgav han sig, og han sov meget hurtigt så dybt at jeg kunne lægge ham - det vågner han normalt af. Han må virkelig også være træt, min lille mand!

Min sp anbefalede at svøbe stramt i en stofble, hvor den ene arm holder det ene hjørne og han ligger på det andet... Måske det kunne være et forsøg værd?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min sp anbefalede at svøbe stramt i en stofble, hvor den ene arm holder det ene hjørne og han ligger på det andet... Måske det kunne være et forsøg værd?

Det har jeg prøvet, men han vrider sig ud.. Bruger dem fra Bilka, måske er de for små?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hihi, bølle :wub

Meget :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med en silkedyne, har i prøvet det? :)

Jeg købte en silkedyne til Naya fordi hun også skal svøbes for at falde i søvn, og det blev simpelthen for varmt med hendes alm dyne, selvom det ellers også er en god dyne. Og så har hun altid en uld/silke body uden ærmer inderst, det hjælper også så hun ikk bliver svedig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte en silkedyne til Naya fordi hun også skal svøbes for at falde i søvn, og det blev simpelthen for varmt med hendes alm dyne, selvom det ellers også er en god dyne. Og så har hun altid en uld/silke body uden ærmer inderst, det hjælper også så hun ikk bliver svedig :)

Nej det har vi ikke prøvet, men har godt hørt de skulle være gode, så det er da klart et forsøg værd :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lpd man kan få en kæmpe stofble - bla i babysam man kan svøbe i. Måske det var en mulighed?

Del dette indlæg

Annonce ♥

J har også haft et kæmpe behov for svøb for at falde i søvn (som i at vi først droppede svøbet her ved knap et halvt år gammel) - vi har god erfaring med en temprakon dyne. Den er virkelig god til temperaturregulering :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nohr har rullet 2 gange mere fra ryg til mave i dag :o Jeg synes godt nok at det er lidt vildt hvis han har lært det! Men mon ikke bare det var et torsdags trick?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lpd man kan få en kæmpe stofble - bla i babysam man kan svøbe i. Måske det var en mulighed?

Tak! Om den så koster 1000 kr må jeg få fat i sådan en!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Lille Nohr skat er så træt, fordi det er så hårdt med tigerspring, han har sovet elendigt hele dagen (og nætterne er skrækkelige). Nu er han gået i sent til natten, men jeg skal holde hans lille hånd, ellers vågner min lille mus :wub Det er jo mega kært og han fortjener da også at blive holdt i hånden, men jeg trænger godt nok til at tænke bare en anelse på egne behov.

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.