Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Suk, bk tøser jeg har brug for et råd...

Sagen er den at Klaudia blev født med lav fødselsvægt (2400 g i uge 39+3), hun tager ikke så meget på ved de sidste par SP besøg (sp besøg i juni var ved en vikar og det sidste vi var til for 14 dage siden var ved en helt 3. Som vi kom til da vores egen holdt ferie og inden ferien havde hun haft orlov). For 14 dage siden snakkede vi med den 3. SP som vejede Klaudia (åben konsultation var vi til) snakkede vi jo bl.a. Om det at hun er på ren MME og vi udregnede i forhold til vægten hendes daglig indtag til at være 835 ml (hun spiser mellem 650-750 ml pr dag, derfor er vi begyndt på grød da hun er 4 mdr fordi min store frygt er at hun ikke får næring nok og dermed ikke tager nok på.

Mit store spørgsmål til er at jeg vil gerne have hende vejet noget mere og kører lidt mere kontrol med det altså fx en gang pr mdr, men manden tager det lidt mere afslappet og siger jamen hun spiser som hun gør og du kan jo ikke tvangs fodre hende, plus hun følger jo sin egen vægt kurve. Jeg begynder på arbejde om en uge og det er derfor manden der går hjemme og han er bare ikke fan af SP, så derfor vil han ikke have hende kontrol vejet, men det vil jeg jo gerne så mit mor gen kan slappe lidt mere af. What to do?

Du skal helt klart lytte til din mand og gøre som ham! Hvis hun ellers spiser fint og ser ud til at trives og udvikle sig som hun skal, så er alt som det skal være! Og så kan I jo ind imellem tage til lægen og blive kontrolvejet for at tjekke at hun fortsat følger sin kurve, som snublefod også siger.

Jeg har en i min mg, som har 2 børn der bare er mega små! Men de har aldrig fejlet noget og er ligeså godt med som alle de andre børn - bare mindre! Børn har bare forskellige størrelser...

Del dette indlæg

A er så meget glad for sin far end sin mor. Det er far, der får alle smil, og jeg kan faktisk ikke holde øjenkontakt med ham - det er også kun far. Jeg elsker, at farmand har været så meget hjemme og så stor en del, men jeg bliver da også lidt ked af, han ikke er så glad for sin mor. :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

A er så meget glad for sin far end sin mor. Det er far, der får alle smil, og jeg kan faktisk ikke holde øjenkontakt med ham - det er også kun far. Jeg elsker, at farmand har været så meget hjemme og så stor en del, men jeg bliver da også lidt ked af, han ikke er så glad for sin mor. :blush

Det kommer lynhurtigt søde! :kram Du skal nok prøve at være "nr. 1" også, så indtil da prøv at nyd at farmand har så god kontakt med den lille. Men kan udemærket forstå - jeg har selv haft det på samme måde :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer lynhurtigt søde! :kram Du skal nok prøve at være "nr. 1" også, så indtil da prøv at nyd at farmand har så god kontakt med den lille. Men kan udemærket forstå - jeg har selv haft det på samme måde :P

Jeg ville bare sådan ønske, at han var glad for os begge. Jeg elsker, at de har et tæt forhold, men gid der dog var det samme til mig. Det gør mig faktisk ret ked af det :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville bare sådan ønske, at han var glad for os begge. Jeg elsker, at de har et tæt forhold, men gid der dog var det samme til mig. Det gør mig faktisk ret ked af det :(

Det kan jeg sagtens forstå, men hold ud for det kommer lige pludselig (og meget snart er jeg sikker på!). Og typisk er det jo bare sådan at er man rigtig meget sammen med baby i perioder - så er det den person der er mest "inde i varmen". Mine børn har begge været ret morsyge, når far har været meget væk i perioder - så duede han bestemt ikke lige så godt som mor. Omvendt så har han bare været det store hit imens han gik hjemme på barsel i 3 mdr. 

Og når de så først bliver lidt større, ja så duer I akkurat lige meget begge to! Lise er heldigvis rigtig god til at vise os begge at hun elsker os (og savner os hvis vi er væk) :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endelig! kom der en bonusble :yay hurra for lort :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogen der ved hvor man kan få professionel råd om baby? Vi har i en del (Ca 3) måneder kæmpet med Freya hver evig eneste aften når hun skal sove.. nogle gange er vi heldige at det ikke tager lang tid. Ofte tager det en time hvor hun bare ikke vil give op. Og også alt for ofte kan det tage længere tid med hyl og gråd før hun sover.. jeg ved ikke hvad vi gør galt. Min mand er på nippet til at prøve at lade hende græde og passe sig selv til hun giver op og falder i søvn. Det er jeg ikke meget for. Synes at have læst at så kan de komme til at forbinde søvn med noget ulykkeligt og gråd. Men som han jo siger: det gør hun allerede nu..

Så hvor kan man få hjælp til sådan noget? Evt nogen herinde med gode råd?

Når vi lægger hende i seng putter vi hende og nusser hende til hun falder i søvn. Når det så ikke virker prøver vi nogle gange at tage hende op og trøste. Nogle gange svøber vi hende og giver en stofble over øjnene.. og så lægger vi hende igen og nusser. Selv her kan der godt gå længe før hun falder i søvn... suk.. synes ikke det er let for tiden...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogen der ved hvor man kan få professionel råd om baby? Vi har i en del (Ca 3) måneder kæmpet med Freya hver evig eneste aften når hun skal sove.. nogle gange er vi heldige at det ikke tager lang tid. Ofte tager det en time hvor hun bare ikke vil give op. Og også alt for ofte kan det tage længere tid med hyl og gråd før hun sover.. jeg ved ikke hvad vi gør galt. Min mand er på nippet til at prøve at lade hende græde og passe sig selv til hun giver op og falder i søvn. Det er jeg ikke meget for. Synes at have læst at så kan de komme til at forbinde søvn med noget ulykkeligt og gråd. Men som han jo siger: det gør hun allerede nu..

Når vi lægger hende i seng putter vi hende og nusser hende til hun falder i søvn. Når det så ikke virker prøver vi nogle gange at tage hende op og trøste. Nogle gange svøber vi hende og giver en stofble over øjnene.. og så lægger vi hende igen og nusser. Selv her kan der godt gå længe før hun falder i søvn... suk.. synes ikke det er let for tiden...

Søvncoach! har kun hørt godt om hende (tror nok den hedder søvncoach.dk)

Edit! https://m.facebook.com/Sovecoach

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogle gode råd angående grød opstart? Hun er lige knap 6 måneder og aldrig fået andet end bryst - er der noget grød der er bedre end andet?

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram

Det er IKKE sjovt! Jeg prøvede det i en laaaang periode mens og efter far gik hjemme med den store. Hun ville bare helst ham. Jeg synes det var meget svært at håndtere og var ofte ked af det selvom jeg også var glad for deres tætte forhold. Som Mette A skriver skal det nok vende igen (og igen) så prøv (og det er svært) at lade være at lade det gå dig på og se på stjernestunderne (begyndte jeg at kalde de stunder jeg havde med hende hvor vi hyggede).

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder ikke sjovt! :kram

Har også hørt godt om søvncoach. Det private barselshotel i Gentofte hjælper vist også men det er dyrt og afhænger selvfølgelig også af hvor du bor.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogle gode råd angående grød opstart? Hun er lige knap 6 måneder og aldrig fået andet end bryst - er der noget grød der er bedre end andet?

Det er vist mest at vælge hvad du har lyst at starte med. Vi startede med majsgrød og så lidt færdiggrød - synes det var nemmest i de små portioner. Så gik vi over til hirsegrød.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Leonora vågnede 4.45 pga l*rt i bleen og tror tilsyneladende det er morgen <_< Bliver godt nok en lang dag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Leonora vågnede 4.45 pga l*rt i bleen og tror tilsyneladende det er morgen <_< Bliver godt nok en lang dag.

Fik en flaske og faldt tilsyneladende i søvn igen (antijinx!) :O

Hun får ellers ikke mad om natten mere...

Bare ærgerligt vækkeuret ringer om 3 min :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Simon valgte så også at vågne 5.30 idag <_< Vi havde ellers aftalt at han skulle i vs kl 8 idag, så han kunne nå at være der nogle vågne timer (igår sov han lur kl 10). Men kl 8 har han været vågen i 2,5 timer og er nok klar til at blive puttet igen <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er vist mest at vælge hvad du har lyst at starte med. Vi startede med majsgrød og så lidt færdiggrød - synes det var nemmest i de små portioner. Så gik vi over til hirsegrød.

Okay, mange tak :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det Private Barselshotel i Gentofte er fantastisk men dyrt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi startede med majs grød for det skulle være mildt til maven...og vi toppede med sveskemos for at give det lidt smag men os for maven. Senere gik vi over til grøntsags mos i stedet da han ikke rigtig gad grøden...og nu kan han lide al slags mos han har prøvet og al slags grød vi har prøvet...så nu får han forskellig kost alt efter om det er købe eller noget vi selv laver. :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram håber at i får en god dag alligevel!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Simon valgte så også at vågne 5.30 idag <_< Vi havde ellers aftalt at han skulle i vs kl 8 idag, så han kunne nå at være der nogle vågne timer (igår sov han lur kl 10). Men kl 8 har han været vågen i 2,5 timer og er nok klar til at blive puttet igen <_<

Øv det er så svært at kombinere indkøring med den tidlige lur

Del dette indlæg

Annonce ♥

Føler med dig :kram

Vi har samme problem med Storm på 3. uge nu.

Det tager minimum en time at putte, og det er med skrig og skrål, fordi han hellere vil stå op end at sove.

Nu er vi så endt ud med, at han også græder, selvom han står op.

Det virker håbløst.

Dog har vi prøvet noget nyt de sidste par dage, som indtil videre virker semi ok :D

Han kommer i bad ved 18.45 tiden.

Det elsker han, og han brænder virkelig krudt af i karet.

Bagefter tager jeg ham ind i vores soveværelse i stedet for ind i stuen og ammer, mens jeg sætter en vuggevise på telefonen.

Han sover inde ved os, og der er ikke noget, der forstyrrer.

Det virker åbenbart, for de sidste 2 aftener, er han faldet i søvn uden et ord.

At han så klynker en times tid senere og lige skal nusses og have sut nogle gange, snakker vi ikke om, for det er til at klare i forhold til det andet :)

Så jeg har ikke så mange andre råd end at prøve noget andet end det I gør nu.

Måske det også "bare" er et spørgsmål om et større tryghedsbehov i en periode.

Du får ihvertfald masser af :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv det er så svært at kombinere indkøring med den tidlige lur

Han endte med at holde sig vågen til kl 9, hvor pædagogen puttede ham uden problemer på 5 min :yay

Han fik så 1 vågen time i vs hvor han bare oksede rundt på hele stuen, kravlede rundt på madrasser, tumlemøbler og op i ribben! Han var mega ivrig og begejstret og han kiggede stort set ikke over på mig overhovedet, som bare sad i et hjørne og kiggede på. Pædagogen fik også lov at skifte ham og fik endda smil og grin :biglove

Pædagogerne roste ham så meget og sagde han da bare var så modig (hvilket godt kan give nogle knubs) og samtidig mild og nem.

Nu ligger han så og sover dernede, imens jeg sidder herhjemme og venter på de ringer.. De ville lige give ham noget mad når han vågner og så ringe. Helt underligt, når det kun er anden dag han er der!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når bilen ikke vil starte så må vi jo cykle ned til lægen Willum elskede det og grinte flere gange <3

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han endte med at holde sig vågen til kl 9, hvor pædagogen puttede ham uden problemer på 5 min :yay

Han fik så 1 vågen time i vs hvor han bare oksede rundt på hele stuen, kravlede rundt på madrasser, tumlemøbler og op i ribben! Han var mega ivrig og begejstret og han kiggede stort set ikke over på mig overhovedet, som bare sad i et hjørne og kiggede på. Pædagogen fik også lov at skifte ham og fik endda smil og grin :biglove

Pædagogerne roste ham så meget og sagde han da bare var så modig (hvilket godt kan give nogle knubs) og samtidig mild og nem.

Nu ligger han så og sover dernede, imens jeg sidder herhjemme og venter på de ringer.. De ville lige give ham noget mad når han vågner og så ringe. Helt underligt, når det kun er anden dag han er der!

Sejt :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har baby der kun er rolig lige her <_<

HmH7hvC.jpg

Og jeg skal mega meget på toilet og kunne også godt spise noget snart :o

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.