Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Hvad betyder tigerspring?

Del dette indlæg

Og Hej Hej, nu hører jeg også til herinde :biglove

Velkommen herind igen :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

:yay Velkommen til :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for velkomsten :biglove Sidder lige nu med en lille finke, der er færdig med at spise, men ikke synes at hun skal fra brystet af den grund. Lidt upraktisk når jeg helst skal nå at malke ud :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad betyder tigerspring?

Det er et udtryk for at babyers hjerne ikke udvikler sig i jævnt tempo men derimod i spring. Der er så nogle forskere, der har forsøgt at kortlægge de her spring, fordi de tilsyneladende i høj grad er ret ens for alle babyer (altså sådan nogenlunde, ikke?), og de kalder dem så tigerspring.

Når babyer er igang med et spring, er de ofte mere urolige, frustrerede, kede osv, fordi det er lidt skræmmende, alt det nye. Men bagefter har de så lært noget nyt og det er jo dejligt :)

Så når vi snakker tigerspring, er det ofte fordi vores babyer er lidt "ude af den".

Du kan evt købe/låne bogen "Vidunderlige Uger" eller evt bare købe app'en i app store. Der står mere forklaring og er også en oversigt over, hvornår man kan forvente de forskellige spring :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen herinde :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan nogle perioder havde Valdemar også og de gik bare over igen. :) Om det er tiger, appetitspring, noget jeg havde spist eller noget helt andet, det ved jeg ikke. Men jeg tænker bare, at du skal "holde ud" og blive ved med at tilbyde og så går det over :kram2

Tusind tak for råd/trøst :kiss

Og jeg tror måske at det er ved at blive lidt bedre igen :goodluck

Måske også en anelse dramatisk at frygte ammestop, men kom til at Google :rolleyes og er jo ikke så erfaren :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og :loveshower :loveshower :loveshower for det!! :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for råd/trøst :kiss

Og jeg tror måske at det er ved at blive lidt bedre igen :goodluck

Måske også en anelse dramatisk at frygte ammestop, men kom til at Google :rolleyes og er jo ikke så erfaren :)

Google er en skiderik nogle gange :kiss Jeg tror ikke, der er problemer, bare en fase :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen herinde :balloons

Og :loveshower :loveshower :loveshower for det!! :kiss

Tak :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og hold nu op, hvor jeg ELSKER ikke at være gravid længere! :yay

Jo jo, det var da hyggeligt med babyspark, men tusind gange hyggeligere at have baby ude :wub

Og derudover en hel masse små ting, som jeg før har taget for givet, men som jeg stornyder nu! Fx:

- At kunne stå op i badet uden at blive svimmel

- At kunne vende mig i sengen uden at tænke over det

- At kunne spise pizza og drikke sodavand uden at få halsbrand

- At kunne høre om mad uden straks at føle, at det er livsnødvendigt, at jeg får det

- At kunne spise slik uden at kaste op

- At kunne gå op af trapper uden pause og uden at bruge "børneskridt"

- At kunne bukke mig ned uden at ærgre mig over det inden

- At kunne løfte min dreng :biglove

- At kunne gå ud uden nødvendigvis at tisse inden

- At kunne rejse mig fra sofaen uden en lyd

- At kunne spise en is uden dårlig samvittighed

I det hele taget føle mig som et menneske igen. Yay :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Suk, tror vi har en tiger på besøg, har en baby der er bund ulykkelig og vil ikke spise og ikke trøstes og hyler helt ukontrolleret....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv. Freya vil bare ikke sove.. normalt er det kun om aftenen hun kæmper imod søvnen med gråd og skrig (og det var endda begyndt at blive bedre). Men det har bare været en kamp hele dagen i dag og i går aftes tog det 2 - 2,5 timer før hun endelig faldt I søvn... I det mindste var det ikke et problem om natten og håber heller ikke det bliver det i nat..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for velkomsten :biglove Sidder lige nu med en lille finke, der er færdig med at spise, men ikke synes at hun skal fra brystet af den grund. Lidt upraktisk når jeg helst skal nå at malke ud :rolleyes

Tillykke og velkommen herind igen :glad Det bliver en kort periode vi får herinde sammen for jeg smutter på tirsdag :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og hold nu op, hvor jeg ELSKER ikke at være gravid længere! :yay

Jo jo, det var da hyggeligt med babyspark, men tusind gange hyggeligere at have baby ude :wub

Og derudover en hel masse små ting, som jeg før har taget for givet, men som jeg stornyder nu! Fx:

- At kunne stå op i badet uden at blive svimmel

- At kunne vende mig i sengen uden at tænke over det

- At kunne spise pizza og drikke sodavand uden at få halsbrand

- At kunne høre om mad uden straks at føle, at det er livsnødvendigt, at jeg får det

- At kunne spise slik uden at kaste op

- At kunne gå op af trapper uden pause og uden at bruge "børneskridt"

- At kunne bukke mig ned uden at ærgre mig over det inden

- At kunne løfte min dreng :biglove

- At kunne gå ud uden nødvendigvis at tisse inden

- At kunne rejse mig fra sofaen uden en lyd

- At kunne spise en is uden dårlig samvittighed

I det hele taget føle mig som et menneske igen. Yay :loveshower

:yay yay, og velkommen og tillykke :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh håber på Alberte sover hele natten, hun gik kold allerede kl 18

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har langt om længe fået rykket Liv på eget værelse så nu krydser vi fingre for en god nat :)

Hun er desværre kommet ind i en rigtig dum rytme med at være meget sent oppe om aftenen så Jonas er ved at putte igen nu <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har langt om længe fået rykket Liv på eget værelse så nu krydser vi fingre for en god nat :)

Hun er desværre kommet ind i en rigtig dum rytme med at være meget sent oppe om aftenen så Jonas er ved at putte igen nu <_<

Øv sikke noget.. Håber det går tilbage til det gamle igen snart....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Af ren nysgerrighed tillader jeg at spørger hvor gammel Liv er :) ?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih Malou har været alene hjemme med farmand i fire timer i dag og det var bare gået så godt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih Malou har været alene hjemme med farmand i fire timer i dag og det var bare gået så godt :)

BTW så har Malou nu 4 tænder :o den første kom d. 23. juni og nu er der så 4 :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

Af ren nysgerrighed tillader jeg at spørger hvor gammel Liv er :) ?

Det gør du bare :) hun bliver 1 år på tirsdag :)

Vi skal til at arbejde med hendes rytme og måden hun bliver puttet på. Hun kan overhovedet ikke finde ro i øjeblikket når hun bliver lagt i seng så det skal vi have hjulpet hende med.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:yay yay, og velkommen og tillykke :)

Tillykke og velkommen herind igen :glad Det bliver en kort periode vi får herinde sammen for jeg smutter på tirsdag :o

Tak tak. :) Vildt at Liv allerede bliver et år! :o :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har haft verdens bedste lille sovebebse i nat :7himmel

B kom ind med hende til mig til midnatstår. Så sov hun til halv tre, hvor hun spiste, sked, fik ren ble og tørret øjne (hun har vældig meget puds i dem :(), mad igen, og så sov hun halv fire til halv seks, hvor hun spiste igen og sov til halv otte.

Så lå hun og flirtede med de mest smilende og strålende øjne man kan tænke sig og nu spiser hun lidt halvt i søvne :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak tak. :) Vildt at Liv allerede bliver et år! :o :biglove

Det er rigtig vildt! Sidste (officielle) dag her i det her underforum :o

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.