Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Måske skulle jeg prøve og høre herinde, om der er andre end mig der har problemer med at få baby til at sove i barnevogn , eller i det hele taget at sove, om dagen? :)

Del dette indlæg

Måske skulle jeg prøve og høre herinde, om der er andre end mig der har problemer med at få baby til at sove i barnevogn , eller i det hele taget at sove, om dagen? :)

Altså, Storm vil gerne sove i barnevognen, men det er max halvanden time af gangen.

Da han var mindre, kunne han snildt tage 4 timer i træk, men nu ligger han i snit på en time 2 gange om dagen, og så sover han faktisk ikke så meget mere.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er du bare sød tumle altid. Tusind tak :kiss

Heldigvis er Mie begyndt at kunne blive lagt i barnevognen og ligger sig selv til at sove (langt om længe - tog kun 7 måneder at nå dertil :p )

I lige måde, søde :kiss

Bedre sent end aldrig ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå et spørgsmål om fast føde...

Nu varer det ikke så længe før Freya skal i gang med fast føde. Min sp har henvist mig til sundhedsstyrelsens publikation "mad til spædbørn og småbørn". Heri er der opskrifter til den første grød man kan give. Det der forvirrer mig er at der først er en opskrift på majsmelgrød med fedtstof og lidt længere nede uden fedtstof.. Er det meningen man starter med grød kun på modermælk(serstatning) uden fedtstof og så går videre til med fedtstof? Det er i hvert fald sådan jeg læser det lige nu... Og i så fald hvor længe venter man med at introducere fedtstoffet? Det irriterer mig det ikke står bedre... Så håber der er nogle af jer der kan hjælpe.....

Som jeg forstår det, er der forskel på om du laver grøden udelukkende på mme (fx færdigblandet) eller du koger på vand og tilsætter mme bagefter. Bruger du den på kun mme skal der ikke tilsættes fedtstof men starter du med vand og tilføjer mme skal der fedtstof i. Fedtstoffer er vigtige for hjernens udvikling.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, Storm vil gerne sove i barnevognen, men det er max halvanden time af gangen.

Da han var mindre, kunne han snildt tage 4 timer i træk, men nu ligger han i snit på en time 2 gange om dagen, og så sover han faktisk ikke så meget mere.

Det ville han også her lige efter fødslen. Men så havde han en skrigeperiode pga spædninger så vi var til kiropraktor .. Det hjalp. Men i den periode ville han kun ligge ved brystet konstant og sov jo derfor egentlig også ved brystet for det var det eneste der kunne få ham til at falde til ro. Det betyder så nu at han jo også elsker at ligge og hygge ved brystet (4mdr gammel) og ofte

Også sover/blunder der..

Jeg har virkelig forsøgt at få ham til at sove i barnevognen igen, men han skriger bare lige op i vejret :(

Snakkede med min SP om det i dag, men havde ikke nogle guldkorn jeg ikke allerede havde prøvet. Desværre. Men jeg må nok bare væbne mig med tålmodighed, det kommer vel.. :/ jeg kan bare have mine bange anelser at han ikke lærer det inden dp start.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nyder en stille og rolig aften med Julius sovende i mine arme :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nyder en stille og rolig aften med Julius sovende i mine arme :biglove

Hvor dejligt! :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så faldt Tobias omkuld...er spændt på om han vågner inden jeg selv når i seng...eller om det snart vender med nattesøvnen herhjemme!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yes en god nat endelig! Han sov fra kvart i ni til kl 6 uden en lyd ;-) fik ren ble og kom ind til mig og sov igen halv syv til tyve over syv...dejlige dreng! Det må han gerne begynde at gøre mere igen da...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ville han også her lige efter fødslen. Men så havde han en skrigeperiode pga spædninger så vi var til kiropraktor .. Det hjalp. Men i den periode ville han kun ligge ved brystet konstant og sov jo derfor egentlig også ved brystet for det var det eneste der kunne få ham til at falde til ro. Det betyder så nu at han jo også elsker at ligge og hygge ved brystet (4mdr gammel) og ofte

Også sover/blunder der..

Jeg har virkelig forsøgt at få ham til at sove i barnevognen igen, men han skriger bare lige op i vejret :(

Snakkede med min SP om det i dag, men havde ikke nogle guldkorn jeg ikke allerede havde prøvet. Desværre. Men jeg må nok bare væbne mig med tålmodighed, det kommer vel.. :/ jeg kan bare have mine bange anelser at han ikke lærer det inden dp start.

Hmm, ja så har jeg nok heller ikke noget at byde ind med, for Storm har bare fundet sig i at ligge i vognen.

Nogle få gange skal han trilles en kort tur for at falde i søvn, men det er typisk, hvis han er overtræt.

Er sikker på, det nok skal løse sig.

Han mangler jo trygheden fra dig, når han er blevet vant til at sove i armene, og det kan godt tage lidt tid.

Har han evt et puttedyr, som du kan træne ham til at bruge, så han har det som trøst på sigt?

Det er ihvertfald en god ting her.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yes en god nat endelig! Han sov fra kvart i ni til kl 6 uden en lyd ;-) fik ren ble og kom ind til mig og sov igen halv syv til tyve over syv...dejlige dreng! Det må han gerne begynde at gøre mere igen da...

:super :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, ja så har jeg nok heller ikke noget at byde ind med, for Storm har bare fundet sig i at ligge i vognen.

Nogle få gange skal han trilles en kort tur for at falde i søvn, men det er typisk, hvis han er overtræt.

Er sikker på, det nok skal løse sig.

Han mangler jo trygheden fra dig, når han er blevet vant til at sove i armene, og det kan godt tage lidt tid.

Har han evt et puttedyr, som du kan træne ham til at bruge, så han har det som trøst på sigt?

Det er ihvertfald en god ting her.

Han fik en hæklet kanin nusseklud af min moster til dåben. Måske skal jeg prøve at han altid har den når han skal sove..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh Gud, hvor er jeg misundelig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når A sover i barnevognen, vågner han hver gang han taber sutten, og så klynker han. Der er ingen problemer, når han sover inde.

Nogen gode råd?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han fik en hæklet kanin nusseklud af min moster til dåben. Måske skal jeg prøve at han altid har den når han skal sove..

Ja, det tænker jeg.

Storm ville ikke have hans dyr til at starte på.

Det sagde ham ingenting.

Tror han var 5-6 måneder, før jeg prøvede at putte det ned til ham igen.

Nu ligger han og leger lidt med det og putter hovedet op af det.

Han kan sagtens falde i søvn uden, men jeg kan mærke, han bliver mere og mere glad for det, og tror bestemt, der er lidt tryghed ved det nu.

Så du kan med fordel starte med at gøre det til en rutine fra nu, og så kan det være, det kommer :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uden at ane om det vil virke, kan du også prøve at sove med den eller i hvert fald lige have den på din hud i noget tid, så den får din lugt. Det kan være det hjælper med til at skabe tryghed..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det tænker jeg.

Storm ville ikke have hans dyr til at starte på.

Det sagde ham ingenting.

Tror han var 5-6 måneder, før jeg prøvede at putte det ned til ham igen.

Nu ligger han og leger lidt med det og putter hovedet op af det.

Han kan sagtens falde i søvn uden, men jeg kan mærke, han bliver mere og mere glad for det, og tror bestemt, der er lidt tryghed ved det nu.

Så du kan med fordel starte med at gøre det til en rutine fra nu, og så kan det være, det kommer :)

Det vil jeg prøve :) tak.

Malene: ja, jeg har ellers også prøvet med en stofble som har været brugt under flere amninger, og som jeg også har sovet med, men synes ikke rigtig det hjælper. Men jeg kan jo prøve igen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøj det er lidt hårdt, Laura overnatter ude for første gang. Det er en mærkelig følelse jeg har i maven :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøj det er lidt hårdt, Laura overnatter ude for første gang. Det er en mærkelig følelse jeg har i maven :(

Hvor gammel er hun?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor gammel er hun?

9,5 måned, skal hente hende nu det er vist gået rigtig fint :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er tand nr. 3 brudt igennem hos Malou :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg elsker, elsker, elsker, når A smiler til mig! :kuller Jeg har fået to kæmpe smil i dag - det er tredje dag i streg. :loveshower Desværre smiler han ikke til andre end mig endnu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er tand nr. 3 brudt igennem hos Malou :)

Hold da op det går stærkt :O Hvilken er det så? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh altså Leonora er ked :( Plejer hun aldrig at være efter putning - undtagen sidste torsdag aften hvor vi endte med håbløs (søvnløs) nat og flere dage med feber. Håber virkelig ikke det er et tegn :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg elsker, elsker, elsker, når A smiler til mig! :kuller Jeg har fået to kæmpe smil i dag - det er tredje dag i streg. :loveshower Desværre smiler han ikke til andre end mig endnu.

Det er også fantastisk med smil :loveshower

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.