Besvaret July 3, 2015 Første lur 30 min. Sur baby der er kommet ind. Bliver en lang dag. Samme her <_< pga katten fik sin pote i klemme i altandøren og hylede op så Malou vågnede :prik Så ingen lur til mor her :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Leonora har 39 i feber :( Det kan vel ikke kun være varmen... Min lille pylrede mus :( Og vi skal til 4 års undersøgelse med Filippa i eftermiddag. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Håber det gik godt med søvnen. Og at du har fået sovet godt i nat også. :) Det gjorde det. Vi hørte hende en gang og der var sut nok, så helt perfekt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Leonora har 39 i feber :( Det kan vel ikke kun være varmen... Min lille pylrede mus :( Og vi skal til 4 års undersøgelse med Filippa i eftermiddag. Stakkels L - er der evt tænder der kan være årsagen til feber? Ihvertfald rigtig god bedring med hende :kiss Og god undersøgelse med F Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Stakkels L - er der evt tænder der kan være årsagen til feber? Ihvertfald rigtig god bedring med hende :kiss Og god undersøgelse med F Det kan sikkert være tænder - det er jo svært at vide før man ser dem ;) Håber lidt det er det - hellere det end sygdom. Tak for både god bedring og god undersøgelse. Har lige lagt hende ud igen og er spændt på hvor længe hun sover... Håber ikke jeg bliver nødt til at vække om en times tid når vi skal køre... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Det der med tænder... der er en i min mødregruppe (som nu har 6 børn), der sagde at når de små pus begynder at savle meget er det tegn til at der snart kommer en tand. Er det rigtigt? Og så påpegede hun at Freya savler en del.. men det der med snart.. hvor snart er det? Er der nogen af jer der har erfaring med det? Der er umiddelbart ikke noget at se endnu. Hun fylder 5 måneder her den 9. Juli... Jeg tror det er rigtig forskelligt fra barn til barn! Herhjemme har det absolut ikke passet. Lise var et savlebarn fra hun var nærmest 1 måned og så havde hun savlesmæk på konstant til hun var omkring 2½ år gammel. Og hun fik jo altså ikke tænder hele tiden (og tror hun fik første tand da hun var omkring 6-7 mdr gammel), men savleriet var konstant uden de helt store udsving. Værst var det fra ca. 4 mdr til hun var omkring 1½ år - der skiftede vi savlesmæk hvert 15. minut for så var den helt gennemblødt! Nu har vi så Simon og han har ikke savlet lige så meget. Men vi begyndte at bruge savlesmæk fast til ham her for 2 mdr siden, da han var omkring 8 mdr gammel for der tog det ligesom til. Og han fik sine første to tænder (samtidig) da han var omkring 7 mdr gammel, men der var savleriet ikke nær så slemt. Nu har han så lige fået to tænder mere her for et par dage siden, så det kan da godt være der er en sammenhæng der mellem dem og det øgede savleri, men bare underligt han ikke savlede synderligt første gang så. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Jeg tror det er rigtig forskelligt fra barn til barn! Herhjemme har det absolut ikke passet. Lise var et savlebarn fra hun var nærmest 1 måned og så havde hun savlesmæk på konstant til hun var omkring 2½ år gammel. Og hun fik jo altså ikke tænder hele tiden (og tror hun fik første tand da hun var omkring 6-7 mdr gammel), men savleriet var konstant uden de helt store udsving. Værst var det fra ca. 4 mdr til hun var omkring 1½ år - der skiftede vi savlesmæk hvert 15. minut for så var den helt gennemblødt! Nu har vi så Simon og han har ikke savlet lige så meget. Men vi begyndte at bruge savlesmæk fast til ham her for 2 mdr siden, da han var omkring 8 mdr gammel for der tog det ligesom til. Og han fik sine første to tænder (samtidig) da han var omkring 7 mdr gammel, men der var savleriet ikke nær så slemt. Nu har han så lige fået to tænder mere her for et par dage siden, så det kan da godt være der er en sammenhæng der mellem dem og det øgede savleri, men bare underligt han ikke savlede synderligt første gang så. Man kan ikke sige, at fordi baby savler, så kommer der snart tænder. Lige så lidt kan man sige "nøj baby gumler i alt, så gummerne klør, altså må der være tænder på vej" eller jo selvfølgelig er der tænder på vej, men de kan være lang tid undervejs. Tror ikke at man på nogen måde kan forudsige, hvornår tænderne kommer før man faktisk kan se en hvid spids i munden. Alle babyer er forskellige :) Tak for svar.. Tror I har ret i at man ikke kan se det på den måde.. Sikkert en ammestue historie hvor det har passet på nogle men ikke alle.. Børn er jo som I siger forskellige... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Hvordan fik I jeres babyer til at smile? A smiler slet ikke - altså ikke bevidst. Han er to mdr i dag, fem uger korrigeret. Vi er vist i gang med første tigerspring, og har været det i nogle dage. Han pylrer ikke sådan voldsomt, men han er blevet mere vågen og tilstede, så jeg går ud fra, det er det. Vi smiler stort til ham, kilder ham osv, men stadig ingen reaktion. Jeg er bare så bange for, der er noget galt med ham, fordi han ikke smiler :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Hvordan fik I jeres babyer til at smile? A smiler slet ikke - altså ikke bevidst. Han er to mdr i dag, fem uger korrigeret. Vi er vist i gang med første tigerspring, og har været det i nogle dage. Han pylrer ikke sådan voldsomt, men han er blevet mere vågen og tilstede, så jeg går ud fra, det er det. Vi smiler stort til ham, kilder ham osv, men stadig ingen reaktion. Jeg er bare så bange for, der er noget galt med ham, fordi han ikke smiler :( Hvis han kun er fem uger korrigeret så tror jeg slet ikke der er noget at bekymre sig om. Det er for de fleste børn omkring 6 uger de kan begynde at smile bevidst. Så vidt jeg ved er det vel meget normalt at for tidligt fødte er lidt senere på den med nogle ting :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Hvordan fik I jeres babyer til at smile? A smiler slet ikke - altså ikke bevidst. Han er to mdr i dag, fem uger korrigeret. Vi er vist i gang med første tigerspring, og har været det i nogle dage. Han pylrer ikke sådan voldsomt, men han er blevet mere vågen og tilstede, så jeg går ud fra, det er det. Vi smiler stort til ham, kilder ham osv, men stadig ingen reaktion. Jeg er bare så bange for, der er noget galt med ham, fordi han ikke smiler :( Der gik lang tid før Mie smilede til os bevidst. Også mere end 5 uger - tror hun var næsten 20-12 uger før jeg synes det var sådan at hun smilede til os. Du skal ikke være så bekymret søde fru skruk :kiss Mie ville kun smile til sit legetøj længe og ikke mor og far - bølle. Det skal nok kommer. Men forstår godt du længtes. Jeg higer også efter at få flere af de hjertelige grin og ikke kun de 8 gange det er sket indtil videre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Hvordan fik I jeres babyer til at smile? A smiler slet ikke - altså ikke bevidst. Han er to mdr i dag, fem uger korrigeret. Vi er vist i gang med første tigerspring, og har været det i nogle dage. Han pylrer ikke sådan voldsomt, men han er blevet mere vågen og tilstede, så jeg går ud fra, det er det. Vi smiler stort til ham, kilder ham osv, men stadig ingen reaktion. Jeg er bare så bange for, der er noget galt med ham, fordi han ikke smiler :( Ro på søde. Han skal nok begynde at smile før du ser dig om ;-) Tror Tobias var 6 eller 7 uger første gang...og så gik der noget tid før der skete igen...pludselig begyndte han at smile hver dag og har gjort det siden. :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Hvordan fik I jeres babyer til at smile? A smiler slet ikke - altså ikke bevidst. Han er to mdr i dag, fem uger korrigeret. Vi er vist i gang med første tigerspring, og har været det i nogle dage. Han pylrer ikke sådan voldsomt, men han er blevet mere vågen og tilstede, så jeg går ud fra, det er det. Vi smiler stort til ham, kilder ham osv, men stadig ingen reaktion. Jeg er bare så bange for, der er noget galt med ham, fordi han ikke smiler :( Du kan tage det helt roligt. Det skal nok komme.. Freya var rimelig gammel synes jeg.. måske omkring 3 måneder.. kan ikke huske det rigtigt.. men hun er også født næsten en måned for tidligt så der er jo noget der der skal indhentes.. ligesom hos jer.. Nu virker nærmest al snak og opmærksomhed med hende og så får man et smil.. :) :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Tak for alle jeres svar! :lovebk Jeg blev bare usikker, fordi der står i Vidunderlige Uger appen, at de lærer at smile bevidst ved det her tigerspring, så det havde vi jo lidt regnet med. Jeg skal vist ikke tage den app særlig bogstavelig ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Min baby er syg igen og kæmper med sin respiration :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Tak for alle jeres svar! :lovebk Jeg blev bare usikker, fordi der står i Vidunderlige Uger appen, at de lærer at smile bevidst ved det her tigerspring, så det havde vi jo lidt regnet med. Jeg skal vist ikke tage den app særlig bogstavelig ;) Jeg ved ikke lige, hvordan formuleringen er i app'en, men sådan som jeg læser bogen, så betyder det ikke, at børnene nødvendigvis KAN de ting, efter tigerspringet, men blot at de udvikler anlæg for at kunne lære det. Der er vist også et af springene, hvor der står, at nu kan de tegne ting, der forestiller noget, og det er Valdemar kun lige akkurat ved at snuse til at lære nu ;) Første gang Valdemar smilede bevidst, var i øvrigt fordi vi blæste på hans bagdel med en hårtørrer :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Tak for alle jeres svar! :lovebk Jeg blev bare usikker, fordi der står i Vidunderlige Uger appen, at de lærer at smile bevidst ved det her tigerspring, så det havde vi jo lidt regnet med. Jeg skal vist ikke tage den app særlig bogstavelig ;) Tror ikke du kan bruge den der app til andet end vejledning... Har den ikke selv men kender flere som refererer til den...og vi har endnu ikke oplevet nogle af de spring som har passet på Tobias ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Jeg ved ikke lige, hvordan formuleringen er i app'en, men sådan som jeg læser bogen, så betyder det ikke, at børnene nødvendigvis KAN de ting, efter tigerspringet, men blot at de udvikler anlæg for at kunne lære det. Der er vist også et af springene, hvor der står, at nu kan de tegne ting, der forestiller noget, og det er Valdemar kun lige akkurat ved at snuse til at lære nu ;) Første gang Valdemar smilede bevidst, var i øvrigt fordi vi blæste på hans bagdel med en hårtørrer :lol Formuleringen er "eksempler på ting, A kan, når han har taget dette spring" og så står ser "at smile socialt". Jeg troede nok bare i mit naive sind, at det var sådan ret sikkert, at de kunne de ting efter springet :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Spiser jeres små her i varmen...? Tobias har spist en halv portion havregrød i morges og en flaske på 140ml mme....og en grød på tube til farten...og så drukket masser af vand... Nu sovet 2 1/2 time lur så må snart vække ham... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Spiser jeres små her i varmen...? Tobias har spist en halv portion havregrød i morges og en flaske på 140ml mme....og en grød på tube til farten...og så drukket masser af vand... Nu sovet 2 1/2 time lur så må snart vække ham... Ikke så meget som hun plejer har jeg fået at vide i vs og i går til aftensmad gjorde hun hellere ikke. Jeg tror (desværre) det et meget normalt i varmen. Så længe der kommer væske indenbords er det fint :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Nå han vågnede da jeg skulle ind for at vække ham ;-) han har nu spist en portion grød og lidt agurk :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Putter Leonora med 39,1 i feber. Hun har efter samråd med lægen fået en Panodil til natten - så håber vi, at vi alle får sovet bedre end i nat. Hun karter noget rundt. Hold nu op, jeg glæder mig til køligere vejr! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Hvordan fik I jeres babyer til at smile? A smiler slet ikke - altså ikke bevidst. Han er to mdr i dag, fem uger korrigeret. Vi er vist i gang med første tigerspring, og har været det i nogle dage. Han pylrer ikke sådan voldsomt, men han er blevet mere vågen og tilstede, så jeg går ud fra, det er det. Vi smiler stort til ham, kilder ham osv, men stadig ingen reaktion. Jeg er bare så bange for, der er noget galt med ham, fordi han ikke smiler :( Som de andre siger - lad være med at bekymre dig, det kommer lige pludseligt! Kan ikke huske præcis hvornår mine smilte første gang, men jeg synes de var ret gamle (eller også var jeg bare mega utålmodig :D), men de var i hvert fald mere end 5 uger! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Putter Leonora med 39,1 i feber. Hun har efter samråd med lægen fået en Panodil til natten - så håber vi, at vi alle får sovet bedre end i nat. Hun karter noget rundt. Hold nu op, jeg glæder mig til køligere vejr! :kram :kram :kram Rigtig god bedring med hende. Og glæder mig også til køligere vejr! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 :kram :kram :kram Rigtig god bedring med hende. Og glæder mig også til køligere vejr! Tak søde! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2015 Putter Leonora med 39,1 i feber. Hun har efter samråd med lægen fået en Panodil til natten - så håber vi, at vi alle får sovet bedre end i nat. Hun karter noget rundt. Hold nu op, jeg glæder mig til køligere vejr! God bedring til lille Leonora! :kram Håber I får en stille nat Del dette indlæg Link to post Share on other sites