Guest myma

Jeg er ikke gravid, men er det her mærkeligt?

10 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke lade være med at gå i babysam, ønskebørn, babyafdelingen i H&M. Jeg tager mig selv i flere gange, når jeg er sådan et sted, at tænke "jeg kan jo lige så godt købe de her bodyer, for jeg får jo brug for dem på et tidspunkt", eller "jeg kan godt bruge penge på den her voksipose/køredragt/pusletaske/.... nu, så  udskrivningen ikke bliver så stor når babyen endelig er på vej". 

Jeg prøver på at overbevise mig selv om, at mine tanker (der efterhånden tenderer til tvangstanker og handlinger) er fuldstændig rationelle. Jeg formår dog hver eneste gang at lade være med at købe noget, men jeg er virkelig i dilemma med mig selv. 

Vi er overhovedet ikke gået igang med projekt baby endnu, fordi min mand ikke føler sig klar - og det må jeg jo så respektere. 

Min lillesøster, som jeg talte med det her om for nylig - som heller ingen børn (eller kæreste) har, har selv en kasse med babyting samlet, til  når det sker. 

Er  jeg (og min søster) de eneste kvinder på jord, der gør det? Selvom vi ikke har børn på vej, eller er igang med projektet?

Og hvordan køber man lige noget tøj der er relativt kønsneutralt??? Det er jo nærmest enten/eller, og jeg ved jo ikke hvad jeg får  :p

Kan man hashtagge? For så ville jeg skrive hashtag-firstworldproblems  ;)

Del dette indlæg

Nope du er ikke ene om det.

Jeg syede og strikkede en masse med den begrundelse at det var nemmere at sy smådt end stort. ;) og jeg havde også en kasse, hovedesageligt med tøj, som var købt fordi det var alt alt for billigt eller jeg bare ikke kunne stå for det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personligt har jeg ikke haft noget i frygt for at jeg ikke kunne få børn og jeg så ville have en kasse med dårlig karma stående i hjørnet...

I fredags købte jeg et par bukser fordi de var på tilbud og for at fejre ærten derinde sammen med min mor, men jeg tør ikke købe mere før jeg er sikker på at alt ser rigtigt ud og at den bliver siddende...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror ikke, at I er de eneste :)

Personligt købte jeg intet før efter MD-scanningen ved vores første barn af frygt for der skulle være noget galt (før graviditeten af frygt for ikke at kunne få børn). Så ville jeg blive så ked af den kasse.

Sådan er vi jo forskellige :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte ikke noget før jeg havde været til NF, jeg har nok bare altid været bange for at det ikke lykkes os :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte ingenting - men kiggede af og til lidt ;-)

Her var det også frygten for, at det ikke lykkedes, der gjorde udfaldet.

Jeg var så langt henne at det kunne ses tydeligt, inden jeg begyndte at købe noget som helst. Ellers føltes det simpelthen for fjollet ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har købt en enkelt body - men jeg er ræd for at vi ikke kan få børn.

Jeg har bare besluttet at det SKAL vi. Så jeg skal jo bruge det på et eller andet tidspunkt :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I er da helt sikkert ikke ene. Jeg kunne ikke selv finde på at købe noget, og jeg ville ærligt talt også tænkte mit, om en der lige frem har købt ting og sager inden babyprojektet er i gang.

Jeg har kun kigget inden jeg blev gravid, og meget begrænset. Vi begyndte vel også først rigtig at købe i andet trimester.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis din mand ikke føler sig klar, så vil jeg anbefale, at du lader være, så du ikke risikerer at presse ham :)

Jeg synes heller ikke, at det virker særlig rationelt at købe ting inden I begynder at prøve. De fuldstændigt neutrale ting (som hvide bodyer) er der også, når I starter (og når baby er født i øvrigt), og jeg tvivler på, at du sparer noget ved at købe nu. Selv hvis du køber på tilbud, så er det sandsynligt at det tilbud når at komme igen, inden du skal bruge tingene. Og alt der ikke er fuldstændig neutralt, kan du måske synes er forældet, når baby kommer. Så rationelt nej ;)

Personligt giver det dog fin mening for mig, at man gør brug af et godt tilbud, når man ER begyndt at forsøge. Vi har det alle forskelligt med, hvornår vi "tør", men jeg synes kun det er positivt, hvis man har tillid til at det lykkes indenfor et overskueligt tidsrum. Og hvis man tror på, at man bliver hurtigt gravid, så synes jeg næsten, at vi kan snakke om "rationel" ved at købe, når man er begyndt at prøve.

Selv købte jeg noget ventetøj meget billigt, da vi netop var begyndt at prøve at få vores første. Det var guld værd, for jeg blev hurtigt gravid og orkede ikke ret godt at shoppe tøj til mig selv. Så var det rart, at jeg havde noget og endda billigt :)

Denne gang har jeg købt en lille smule tøj inden det lykkes at blive gravid, fordi der var nogle specifikke designs, jeg bare elskede. Det var IKKE rationelt, for det var pigetøj og jeg var ikke engang gravid ;) Men jeg var glad for det, og villig til at "betale prisen" hvis det skulle vise sig, at vi ville få en dreng mere, der ikke kunne bruge det. :)

Så mit korte svar er nok: Det er ikke rationelt, og pas godt på din kæreste, men ellers køb hvis det gør dig glad ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kigger kun, men vil ikke købe noget før min baby er på vej  :P Det har intet med kønnet at gøre, men jeg synes det er svært at forholde sig SÅ konkret til, når vi ikke har lavet en ært endnu. Men når det sker, så tør jeg godt. Også allerede dagen efter de to streger.  :)  :gravid

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER