Nitzen1987

Debat om prostitution i GO' morgen Danmark

17 indlæg i dette emne

Stakkels Morten Resen

Kan ses her

Hvad er jeres holdning til prostitution?

Del dette indlæg

Jep så det godt i går, hold da op bølgen gik godt nok høj.

Jeg sad og tænke hvornår der kom nogle for at rede Morten Resen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Holdningen er at selvom vi forbyder det, så vil det fortsat ské. Men jeg ville gerne at det var ulovligt for mænd at gå til en prostitueret.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha, den er svær... Altså uanset hvad, så kan jeg altså ikke holde med Anne-Grethe når hun ter sig sådan der. :rolleyes:

Om jeg er imod prostitution generelt? ARGH, den er svær... Må man godt nøjes med at være imod det i de situationer, hvor det skader nogen?

Jeg tænker umiddelbart at langt de fleste prostituerede skades ved det. Enten fordi de er offer for decideret menneskehandel, eller også fordi de gør psykisk vold mod sig selv. Men en del af mig tænker også at det jo bare er sådan JEG ville føle det, hvis jeg var prostitueret (altså at det var psykisk vold mod mig selv). Who am I to say, at andre ikke kan være lykkelige ludere? Og dem, der "tror" at de er lykkelige ludere, og så bagefter indser, at det var de ikke - ville de stoppe med at prostituere sig, hvis det blev forbudt? Jeg tvivler...

Og jo ludere sælger noget af sig selv. Men gør komikere på en måde ikke også det? Og pædagoger? Modeller? Det er lidt sat på spidsen, og PERSONLIGT ville det være alt for meget af mig selv at sælge, hvis jeg skulle være prostitueret. Men jeg kan ikke umiddelbart udelukke at nogen hellere vil sælge deres krop end deres humor.

Jeg tænker også, at det er nemt at "pege fingre" af de prostitueredes kunder, hvis man har de mænd i tankerne som i virkeligheden godt kunne gå ud og score... En rig klam machostodder, der degraderer kvinder til objekter - er det ikke ham, vi hader, når vi er imod prostitution? Men der er måske mænd, hvor prostituerede er den bedste løsning... Jeg arbejder f.eks. med sindsslidende og kender lidt til at en del voksne med sindsslidelser har rigtig svært ved at opnå kontakt og da i særdeleshed et kærlighedsforhold. Jeg kan levende forestille mig, at de - helt uden at tænke nedsættende om kvinderne - bare bedre kan "overskue" at købe sig til nærhed og sex. Så kan de slappe af og ikke stresse over deres kontaktbesvær og alligevel få en smule omsorg og menneskelig kontakt...

Hmm, spøjst nok blev det her faktisk et ret "pro-prostitution"-indlæg. Det er nok dét, jeg kan finde de bedste argurmenter for. Men i hjertet vil jeg egentlig alligevel gerne have det udryddet. :rolleyes:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis der er nogen kvinder der virkelig gerne vil sælge deres krop, så synes jeg de skal have lov til det, men der skal være meget mere styring på det, så traffiking og tvangsprostitution ikke kan ske......

Synes AGBR er så barnlig i sin opførsel uanset hendes holdning.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den disku med AGBR ;) den havde vi også på min venindes facebook.. synes det sjovt med sådan emner der får folk op i det røde felt.. jeg plejer altid at holde mig ude af sådan diskussioner.. jeg er så dårlig til at formulere mig at jeg aldrig får sagt det rigtige alligevel.. ;)

Men hun irritere mig virkelig at hun ikke giver hende den anden en chance for at snakke.. for pokker da Anne Grethe

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg sad så og så fortsættelsen på det indslag, hvor AGBR gik helt amok. Hende den såkaldte lykkelige luder, fik en chance til, til at forklare sig, og det gjorde hun bestemt ikke særlig godt, hvis man spørger mig. Jeg sad tilbage med tanke om, at hun da bestemt ikke virkede lykkelig over hendes valg.

Min opfattelse er, at dem som vælger at blive luder, de ofte gør det, fordi de mangler penge, hvilket vil sige, at de er på et punkt er tvunget ud i det, og at alt for mange får psykiske men af det, også selvom det ikke er dokumenteret.

Men det er jo det ældste fag i historien, og uden luderer, så tror jeg vi ville have flere sexforbrydelser, fordi at der er nogle, som ikke ville kunne komme af med deres lyster/trang på andre måder end evt. at voldtage en. Så på den måde kan vi jo takke de luderer som eksistere.

Jeg tror desværre ikke, at vi kan lovgive os fra det, fordi så bliver det bare endnu mere tabubelagt, og sådan noget, som foregår under endnu mere forfærdentlige forhold. Men der skal arbejdes på, at der ikke bliver tvunget udenlandske kvinder og mænd her til vesten for at prostituere sig, og med bagmænd, som tjenere alle pengene på det. Hvordan det gøre, ja det har jeg desværre ikke en løsning på. Men man skal have fat i bagmændene.

Og at gøre det ulovligt at købe sig til sex, ja det er det jo i Sverige, og der er det netop sådan nogle skumle steder, folk ender med at sexe, når det handler om at købe det. Der var for nogle måneder siden en dokumentar omkring luderer, og det viste ret godt fordelene ved den svenske model, med at det er ulovligt at købe sex, men man så også ulemperne ved det, som netop blev forholdene for især de prostituerede, som er stofmisbruger og trækker på gaden...

Altså jeg er meget ambivelent omkring emnet, for måske man skulle arbejde på, at folk ikke kommer ud i den økonomiske nød, som gør at de bliver nød til at prostituere sig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er 100% mod prostitution, og efter min mening burde det klart være ulovligt at købe sex! Jeg synes endnu ikke at jeg har mødt et ordentligt argument for at lade det forblive lovligt.

De 2 argumenter man oftest møder er

1: Hvis man gør det ulovligt at købe sex, vil vi få flere voldtægter. Og den tror jeg altså ikke på... De mænd der voldtager, gør det ikke fordi det er den eneste måde de kan få sex... Men fordi de er forstyrrede i hovedet på en eller anden facon, og de vil voldtage selv om de lovligt kan købe sex. Og almindelige sexhungrende mænd, vil ikke pludselig begynde at voldtage.

2: Det er synd for de handicappede, hvis de ikke kan få adgang til sex. Det kan jeg virkelig heller ikke forstå... Er det ikke synd for den luder, der skal have sex med en handicappet?? Jeg synes ikke man kan retfærdiggøre prostitution på den måde.

Og egentlig er der også et tredje argument man ofte støder på: Der findes også lykkelige ludere.... Og det er næsten den værste... Der findes vel også lykkelige pushere og lykkelige narkomaner så?? Men det er da ikke et argument for at gøre stoffer lovlige... Lige så vel som det ikke er et godt argument for lovlig prostitution... For det ødelægger livet for SÅ mange kvinder!!

Til gengæld er der 100-vis af gode argumenter for at gøre det ulovligt... Kan godt liste nogen op, hvis der er nogen der ønsker det... Men synes næsten fordelene giver sig selv :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes den er lidt svær, min holdning til det er lidt både og... Hvis det ikke går ud over andre og kvinden virkelig selv vælger at sælge sin krop, så har jeg det fint med det. Deres valg, deres problem ;)

Men synes godt at AGBR er meget meget barnlig i den måde hun sidder derinde på, hun kan da ikke tages alvorligt på den måde hun snakker på. Det er da også total respektløst at hun ikke lader hende den anden tale ud. Altså helt ærlig, det en om´er AGBR

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er 100% mod prostitution, og efter min mening burde det klart være ulovligt at købe sex! Jeg synes endnu ikke at jeg har mødt et ordentligt argument for at lade det forblive lovligt.

De 2 argumenter man oftest møder er

1: Hvis man gør det ulovligt at købe sex, vil vi få flere voldtægter. Og den tror jeg altså ikke på... De mænd der voldtager, gør det ikke fordi det er den eneste måde de kan få sex... Men fordi de er forstyrrede i hovedet på en eller anden facon, og de vil voldtage selv om de lovligt kan købe sex. Og almindelige sexhungrende mænd, vil ikke pludselig begynde at voldtage.

2: Det er synd for de handicappede, hvis de ikke kan få adgang til sex. Det kan jeg virkelig heller ikke forstå... Er det ikke synd for den luder, der skal have sex med en handicappet?? Jeg synes ikke man kan retfærdiggøre prostitution på den måde.

Og egentlig er der også et tredje argument man ofte støder på: Der findes også lykkelige ludere.... Og det er næsten den værste... Der findes vel også lykkelige pushere og lykkelige narkomaner så?? Men det er da ikke et argument for at gøre stoffer lovlige... Lige så vel som det ikke er et godt argument for lovlig prostitution... For det ødelægger livet for SÅ mange kvinder!!

Til gengæld er der 100-vis af gode argumenter for at gøre det ulovligt... Kan godt liste nogen op, hvis der er nogen der ønsker det... Men synes næsten fordelene giver sig selv :)

Ikke at jeg sådan grundlæggende er uenig med dig, men vil gerne lige kommentere det, som jeg har markeret med rødt:

1. ALMINDELIGE sexhungrende mænd voldtager ikke. Men ud fra mit arbejde med sindsslidende tror jeg oprigtigt på at PSYKOTISKE sexhungrende mænd kunne finde på det. Og uanset om de kunne eller ej, så er der sindsslidende, der FRYGTER at de kunne finde på det, hvis de IKKE går til en prostitueret fordi de er så seksuelt frustrerede. Og hvis de prostituerede så ellers arbejder af fri vilje, så synes jeg at det er argurment nok, at nogle sindsslidende kan få lidt ro i sjælen. Prostitution er selvfølgelig hverken den bedste eller eneste løsning på det her problem, men jeg tror faktisk at der bliver stoppet nogle voldtægter ved at prostitution er ulovlig. - Omvendt kunne man argumentere for at prostitution i sig selv måske også har "skylden" for at visse mænd voldtager, da det (måske) er medvirkende til at fremstille kvinder som objekter og ikke som mennesker...

2. Det er IMO kun synd for den luder, der skal have sex med en handicappet, hvis hun bliver tvunget. Og så er vi jo tilbage ved den oprindelige problemstilling med at prostitution generelt er forkert, hvis det er en form for menneskehandel og tvang. Hvis vi snakker en luder, der arbejder frivilligt, så kan hun vel også sige nej til kunder.

3. Jeg synes ikke, at det holder at sidestille ludere og pushere. Pushere skader ANDRE mennesker, mens ludere højest skader sig selv (det går jeg i hvert fald almindeligvis ud fra). Jeg er overbevist om at mennesker tager skade af at købe stoffer, men tvivler på at nogen har taget skade af at købe sex.

---

Og tilbage til diskussionen iøvrigt (altså ikke kommentarer til dit indlæg, Troldemor :) ):

Jeg har det egentlig lidt spøjst ved tanken om at skulle gøre det ulovligt at prostituere sig, for at beskytte prostituerede, når de så samtidig protesterer i vilden sky over det. Der er ingen tvivl om at der skal tages hånd om dem, der har det dårligt og er tvunget ind i det, men det er jo allerede ulovligt at tvinge andre til at prostituere sig, så jeg tvivler lidt på at deres situation ændrer sig hvis man samtidig forbyder prostitution...

Jeg leger også lidt med tanken "hvis vi skal forbyde prostitution, skal vi så ikke også forbyde strip?". Og det er nu ikke fordi at jeg ønsker at forbyde strip... Men jeg synes egentlig lidt at argumenterne for og imod umiddelbart også kan overføres på strip. Men det lyder jo UHØRT at forbyde strip. Og min pointe med det her er, om vores lyst til at forbyde prostitution MÅSKE har mere at gøre med vores moral og forestilling om "hvad der er iorden" end det har at gøre med logik og at beskytte mennesker. Det er ikke sikkert, at det er tilfældet, men det er da en interessant tanke. Og HVIS det er sådan det er, så hælder jeg nok til at vi skal "blande os udenom" og lade voksne mennesker lave de indbyrdes handler, som de har lyst til. :) (Men at der naturligvis stadig skal gøres noget for dem, der prostituerer sig under tvang/nød, selvfølgelig)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen det er jo en spræng farlig bombe at smide, for der er jo 100 vis af holdninger til det :) Men min personlige mening er at det skal forblive lovligt, MEN der skal være styr på det, der skal være et sted de kan henvende sig hvis de får problemer. En evt fagforening eller bedre arbejdsvilkår.. Der findes jo eskortpiger som arbejder som prositueret på en hel anden måde end mange af de piger som et tvunget til det :(

Det er utrolig synd for de stakkels piger der lokkes ud i det eller bliver tvunget og det er der, der skal være nogle mennesker de seriøst kan henvende sig til...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forresten kan jeg almindeligvis rigtig godt lide AGBR, men at se det klip får mig til, at krumme tæer, det var helt pinligt at se på..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes selv at AGBR opfører sig uovermådeligt barnligt i det indslag - man kan godt se at hun er mere medievant end hende den stakkels fortaler for de prostituerede. Men når det så er sagt deler jeg hendes holdninger til fulde.... Og så alligevel ikke... Min søster arbejder som SOSU-hjælper og min mor har arbejdet som rengøringshjælp på en psykiatrisk institution, hvor jeg har hørt at man både fra psyks og ældreplejens side af indimellem tilkalder prostituerede for at tilfredsstille behovene visse steder, og det ser jeg i og for sig ikke noget galt i... Men omvendt synes jeg ikke at det skal være en hver mands ret at opsøge prostituerede.... Hmmm... måske man kunne gøre det receptpligtig :lolhit

Tror at jeg er lidt ambivalent i sagen....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes selv at AGBR opfører sig uovermådeligt barnligt i det indslag - man kan godt se at hun er mere medievant end hende den stakkels fortaler for de prostituerede. Men når det så er sagt deler jeg hendes holdninger til fulde.... Og så alligevel ikke... Min søster arbejder som SOSU-hjælper og min mor har arbejdet som rengøringshjælp på en psykiatrisk institution, hvor jeg har hørt at man både fra psyks og ældreplejens side af indimellem tilkalder prostituerede for at tilfredsstille behovene visse steder, og det ser jeg i og for sig ikke noget galt i... Men omvendt synes jeg ikke at det skal være en hver mands ret at opsøge prostituerede.... Hmmm... måske man kunne gøre det receptpligtig :lolhit

Tror at jeg er lidt ambivalent i sagen....

Haha! Lidt skørt, men måske egentlig ikke helt dumt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at AGBR opfører sig ubeskriveligt pinligt!

Jeg er virkelig ambivalent omkring prostitution, men har netop læst Lasse Rimmers blog og må sige, at han sætter ord på mange af de ting jeg ikke selv har været i stand til at formulere. Jeg må erklære mig enig med Lasse: www.lasserimmer.dk

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er virkelig ambivalent omkring prostitution, men har netop læst Lasse Rimmers blog og må sige, at han sætter ord på mange af de ting jeg ikke selv har været i stand til at formulere. Jeg må erklære mig enig med Lasse: www.lasserimmer.dk

Fedt susanne, tak for indlægget.. Jeg hopper med på denne vogn :ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg takker også for dit indlæg og linket til Rimmers blog, han er jo lidt min helt :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER