Oprettet January 29, 2015 Er man i tvivl? Jeg er 35+2 og i Sportsmaster hvor mine bukser pludselig er ret fugtige. Kan det sive? Jeg har ikke tisset. Hm. Bliver lidt usikker. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Det kan godt sive eller det kan være forvandet der går. Tag at ringe til fødegangen og hør hvordan du skal forholde dig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Jeg har også været i tvivl et par gange. Men ja ring til fg. Pada: forvandet? hvad er det? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Vi fik af vide at det vist skulle sive helt ned af benet for at det var fostervand.. og ellers skulle man putte et bind i trussen og hvis det hurtigt bliver tungt er det vist fostervand.. men ring heller en gang for meget end for lidt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Forvandet er en lille "sæk" vand, der ligger bag slimproppens hinde - så vidt jeg har forstået det. Den er en del af beskyttelsen af livmoderhalsen under graviditeten :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Jeg har også været i tvivl et par gange. Men ja ring til fg. Pada: forvandet? hvad er det? Jeg har hørt om flere hvor der går en slags forvand. Altså ikke det rigtige vand, men noget der ligner - i en mindre skala selvfølgelig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Forvandet er en lille "sæk" vand, der ligger bag slimproppens hinde - så vidt jeg har forstået det. Den er en del af beskyttelsen af livmoderhalsen under graviditeten :) Tak! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Ah okay.. tak :) det har jeg aldrig hørt om.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Håber alt er vel BSB :kram Selvom det kun er forvandet der går eller at det blot siver skal man altid tjekkes for det kan være tegn på tidlig fødsel :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Hos mig er forvandet gået ved begge fødsler, før det "rigtige" vand er gået :) ved A's fødsel var der så meget, at jordmoderen troede at det var det rigtige vand der var gået :D men det var det altså ikke, hun endte med at måtte tage vandet :) Jeg synes også du skal ringe til fg, bare for en sikkerheds skyld :) men det kan altså også bare være vandet udflåd. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Jeg var i tvivl indtil vandet gik ;) Der VÆLTEDE det ud, så der var ikke skyggen af tvivl :D Men ring til fg ja :) Håber alt er ok :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Ved mig kunne jeg mærke en prop gå og så skyllede vandet ud. Så jeg var heller ikke i tvivl ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Tusinde tak for alle jeres besvarelser! Jordemoderen sagde, jeg skulle prøve at tage et bind på, og hvis det blev helt gennemblødt hele vejen igennem, var det fostervand, og så skulle jeg komme en tur ind. Hvis det ligesom bare lægger sig ovenpå bindet, er det bare udflåd og så kan jeg trygt blive hjemme. Så nu går jeg og kigger af og til, og jeg synes ikke, der kommer så meget mere andet end lidt siven. Så er der vel ingen grund til bekymring, tænker jeg. Har dog tænkt mig at være meget opmærksom. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 30, 2015 Udflåd kan også være meget tyndt til sidst, jeg følte nogen gange jeg var meget våd i første graviditet.. Men vandet gik først under fødslen.. Anden gang gik vandet før veerne begyndte og der var jeg slet ikke i tvivl :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 30, 2015 Spændende om der sker noget hos dig nu :) Hvordan er natten gået? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 2, 2015 Det var ikke vandet alligevel - det var vores dreng, der satte sig fast! Så nu har jeg mega ondt i bækkenet og glæder mig til vandet rent faktisk går en dag :-). Mange tak for svar og interesse :-). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 3, 2015 Godt at han bliver der inde lidt endnu... Del dette indlæg Link to post Share on other sites