Besvaret January 28, 2015 Anyways tøser, så var det egentlig ikke min hensigt med tråden at vi skulle snakke pædagogers arbejdsbetingelser - dem kender jeg så rigeligt. Jeg ville bare høre om i også tænkte at det var nogle ret skarpe formuleringer. I know ;) Jeg synes ikke at formuleringerne er så skarpe.. Det kunne være meget værre. Men det kommer jo også meget an på øjnene der ser - vi jo forskellige :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Den nederste ville jeg reagere på. Regner faktisk med at de tager vare på mit barn, så det IKKE kommer til at fryse - uanset omstændighederne. Hvis der mangler tøj i en skuffe, eller tøjer bliver vådt/hapset eller andet der gør, at det ikke kan bruges. Så FORVENTER jeg da SELVFØLGELIG at mit barn enten låner noget eller ikke kommer udenfor. Eventuelle komplikationer som følge af det, kan de så bagefter tage til mig - men jeg var blevet edder rasende, hvis mit barn var udenfor i frostvejr uden hue f.eks. bare fordi der manglede en hue i skuffen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Jeg synes bare ikke det er fair overfor børnene at se det sådan. Jeg synes, at hvis man vælger at arbejde med børn, så vælger man også i et eller andet omgang at passe på dem, der hvor deres forældre ikke kan/vil. I hvert fald der, hvor de kan, hvilket jeg vil mene at man kan i form af at blive inde selvom det er træls. Uden at det skal handle om konkrete episoder, så bør jeg måske indskyde, at jeg kun har prøvet det "fra den anden side", hvor min dreng - der havde fint overtøj med - måtte blive inde, fordi et af de andre børn ikke havde nok med. Og det synes jeg netop var den rigtige beslutning af hende :) Selvfølgelig kan der være en bagatelgrænse, hvor børnene godt kan komme med ud, men hvis pædagogerne er så pressede, at de ender med at skrive "DIT barn fryser!" så synes jeg samtidig at pædagogerne - ikke af hensyn til glemsomme forældre, men af hensyn til glemsomme forældres børn - bør overveje at man så må blive inde. Børn skal jo ikke fryse! Jeg forstår godt, hvis man ikke har tid til at vende og dreje en formulering så længe, men efter at have tygget lidt på den, tænker jeg at enten: 1. Problemet med overtøj er ikke SÅ alvorligt - og så kunne den have været serveret bedre ELLER 2. Problemet med overtøj er rigtig alvorligt. Og så burde det ikke handle om "dit barn fryser", men om "vi er alle sammen nødt til at blive inde" Igen, jeg forstår godt, at man ikke har tid til at vende og dreje en formulering SÅ meget, og jeg nævner det ikke for at dunke nogen oveni hovedet, eller for at give Pada "skyts" til at klage eller noget. Men jeg synes det er interessant, hvor galt kommunikation kan gå, og hvis jeg får sådan nogle associationer her, så er kommunikationen da i hvert fald væltet ;) Jeg synes ikke det fair overfor at barnet at forældren vælger at sende sit barn afsted sådan.. Jeg mener at ansvaret ligger 100% på forældrenes side. Jeg havde dog valgt at det barn ikke skulle med ud og ikke at alle børn skulle blive inde grundet et barn der ikke havde overtøj med i forhold til årstiden. uhh, det kan blive en meget lang snak det her, kan jeg mærke ;) Men jeg er helt enig i at det er super spændende hvordan kommunikation kan gå galt - de ord man vælger er SÅ vigtige. Men, som også skrevet til Pada, det kommer jo også helt an på de øjnene der ser. Der jo så mange aspekter i det, og i sådanne beskeder og skal man ramme alle ligeligt, ja - det tror jeg er lidt umuligt. Det går jo begge veje... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Og så synes jeg faktisk, at det helt generelt med kommunikation er en god tommelfingerregel at "vi tager såvidt muligt hensyn til den mest følsomme". Den oplever jeg i hvert fald selv, at jeg kommer længst med. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Anyways tøser, så var det egentlig ikke min hensigt med tråden at vi skulle snakke pædagogers arbejdsbetingelser - dem kender jeg så rigeligt. Jeg ville bare høre om i også tænkte at det var nogle ret skarpe formuleringer. Enig. Det handler vel ikke om, at det er forældres ansvar at give besked om ferie, eller at sørge for nok tøj til poden. Det er jo selvsagt, og det er også selvsagt ok at vuggestuen før opmærksom på det. Det handler om MÅDEN de udtrykker sig på skrift. Som sagt er det svært med det skrevne, da det kan tolkes forskelligt, men netop derfor er det jo så vigtigt at de formulerer sig ordentligt. Det mener jeg altså er basic viden om kommunikation i professionel sammenhæng. Jeg forstår udmærket at en overbelastet pædagog kan have LYST TIL at udtrykke sig som de har gjort her, men det er altså uhensigtsmæssigt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Jeg synes ikke det fair overfor at barnet at forældren vælger at sende sit barn afsted sådan.. Jeg mener at ansvaret ligger 100% på forældrenes side. Jeg havde dog valgt at det barn ikke skulle med ud og ikke at alle børn skulle blive inde grundet et barn der ikke havde overtøj med i forhold til årstiden. uhh, det kan blive en meget lang snak det her, kan jeg mærke ;) Men jeg er helt enig i at det er super spændende hvordan kommunikation kan gå galt - de ord man vælger er SÅ vigtige. Men, som også skrevet til Pada, det kommer jo også helt an på de øjnene der ser. Der jo så mange aspekter i det, og i sådanne beskeder og skal man ramme alle ligeligt, ja - det tror jeg er lidt umuligt. Det går jo begge veje... Ja, det bliver nok en lang (og off topic) snak :) Vi er helt enige i, at forældrene SKAL sørge for, at deres børn har rigtigt overtøj med osv. Jeg mener bare, at der hvor de ikke lever op til deres ansvar, så skal pædagogerne kompensere indenfor de rammer, de kan - ligesom du skriver, at du ville holde barnet inde (det med at holde alle inde var forresten kun, hvis det var nødvendigt for at man kunne holde barnet uden overtøj inde. Det optimale vil selvfølgelig være at dele op, hvis det er muligt :)). Jeg synes, at alle voksne omkring børn har ansvar for deres ve og vel. Og jeg har svært ved at dele det op i procenter, for jeg kunne også have lyst til at sige, at forældrene 100% havde ansvaret, men omvendt ved pædagogerne jo godt at de arbejder med børn og ikke ting, og derfor synes jeg (og jeg har da gudskelov heller ikke oplevet andet) at de også har noget ansvar. Hmm, måske er det i virkeligheden et spørgsmål om, hvordan vi definerer ordet "ansvar" ;) Og mht det nederste du skriver, så tænker jeg tommelfingerreglen med at prøve at tage hensyn til den mest følsomme :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Og så synes jeg faktisk, at det helt generelt med kommunikation er en god tommelfingerregel at "vi tager såvidt muligt hensyn til den mest følsomme". Den oplever jeg i hvert fald selv, at jeg kommer længst med. :) Tildels enig. Jeg tænker det også kommer an på, hvordan kommunikationen ellers er i instit. i forhold til hvordan der kan kommunikeres forældre og personale imellem. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Enig. Det handler vel ikke om, at det er forældres ansvar at give besked om ferie, eller at sørge for nok tøj til poden. Det er jo selvsagt, og det er også selvsagt ok at vuggestuen før opmærksom på det. Det handler om MÅDEN de udtrykker sig på skrift. Som sagt er det svært med det skrevne, da det kan tolkes forskelligt, men netop derfor er det jo så vigtigt at de formulerer sig ordentligt. Det mener jeg altså er basic viden om kommunikation i professionel sammenhæng. Jeg forstår udmærket at en overbelastet pædagog kan have LYST TIL at udtrykke sig som de har gjort her, men det er altså uhensigtsmæssigt.Som sådan enig, men samtidig synes jeg også, det er vigtigt at huske, at det er mennesker, og ikke kommunikationsrådgivere :) og at ingen vel egentlig har monopol på at definere, hvad der er god kommunikation?Så jeg ville bestemt nævne det, men endelig på egen banehalvdel og med konstruktive forslag (hvilket jeg mener at kende Pada godt nok til at vide, at hun sagtens kan :)) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Tildels enig. Jeg tænker det også kommer an på, hvordan kommunikationen ellers er i instit. i forhold til hvordan der kan kommunikeres forældre og personale imellem. :) Det forstod jeg vist ikke, vil du uddybe? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Ja, det bliver nok en lang (og off topic) snak :) Vi er helt enige i, at forældrene SKAL sørge for, at deres børn har rigtigt overtøj med osv. Jeg mener bare, at der hvor de ikke lever op til deres ansvar, så skal pædagogerne kompensere indenfor de rammer, de kan - ligesom du skriver, at du ville holde barnet inde (det med at holde alle inde var forresten kun, hvis det var nødvendigt for at man kunne holde barnet uden overtøj inde. Det optimale vil selvfølgelig være at dele op, hvis det er muligt :)). Jeg synes, at alle voksne omkring børn har ansvar for deres ve og vel. Og jeg har svært ved at dele det op i procenter, for jeg kunne også have lyst til at sige, at forældrene 100% havde ansvaret, men omvendt ved pædagogerne jo godt at de arbejder med børn og ikke ting, og derfor synes jeg (og jeg har da gudskelov heller ikke oplevet andet) at de også har noget ansvar. Hmm, måske er det i virkeligheden et spørgsmål om, hvordan vi definerer ordet "ansvar" ;) Og mht det nederste du skriver, så tænker jeg tommelfingerreglen med at prøve at tage hensyn til den mest følsomme :) Vi er enige ;) Og det tænkte jeg faktisk på, at skrive sidst. At jeg tror egentlig at vi er enige - det er nok hver vores måde at skrive tingene på. :) Men ja, det er super spændende med det her kommunikation, som du skriver tidligere. Det er noget af det som altid har optaget mig mest i forbindelse med udd. og arbj. Jeg er MEGET bevidst omkring min komm. sammen med forældrene og ikke fordi jeg skal pudse min glorie, men jeg har altid haft den bedste forbindelse med "Mine" instit. forældre, fordi jeg er meget bevidst omkring at jeg er sammen med deres guldklumper og dermed også meget bevidst omkring kommunikationen omkring denne.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Vi er enige ;) Og det tænkte jeg faktisk på, at skrive sidst. At jeg tror egentlig at vi er enige - det er nok hver vores måde at skrive tingene på. :) Men ja, det er super spændende med det her kommunikation, som du skriver tidligere. Det er noget af det som altid har optaget mig mest i forbindelse med udd. og arbj. Jeg er MEGET bevidst omkring min komm. sammen med forældrene og ikke fordi jeg skal pudse min glorie, men jeg har altid haft den bedste forbindelse med "Mine" instit. forældre, fordi jeg er meget bevidst omkring at jeg er sammen med deres guldklumper og dermed også meget bevidst omkring kommunikationen omkring denne.. :) Jeg tror også at vi er enige i hvert fald i forhold til praksis :) Og dejligt! Og ja kommunikation er meget interessant! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Det forstod jeg vist ikke, vil du uddybe? :) Jep :) Den kommunikation der er mellem forældre og pædagogerne, generelt i hverdag, ligger jo også en form for grobund i forhold til hvordan sådanne beskeder kan overleves. Hvis kommunikationen generelt er skidt, jamen så kan man næsten ikke give skriftlige beskeder uden at de modtages skidt. Men er der god kommunikation og egentlig rene linjer - altså at forældre er god bekendt med hvordan hverdagen fungere bedst osv. - jamen så tror jeg at de fleste skrevne beskeder kan gå igennem. Beskeder som dem Pada har lagt op, blev der også skrevet i den instit. jeg arbejdede i i Kbh - men der var ingen der følte sig presset af dem ell. lign. Var der nogen der ikke forstod jamen blev der spurgt, var forældrene ikke enige ell. lign. så spurgte de. En åben dialog og det var så fedt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Jep :) Den kommunikation der er mellem forældre og pædagogerne, generelt i hverdag, ligger jo også en form for grobund i forhold til hvordan sådanne beskeder kan overleves. Hvis kommunikationen generelt er skidt, jamen så kan man næsten ikke give skriftlige beskeder uden at de modtages skidt. Men er der god kommunikation og egentlig rene linjer - altså at forældre er god bekendt med hvordan hverdagen fungere bedst osv. - jamen så tror jeg at de fleste skrevne beskeder kan gå igennem. Beskeder som dem Pada har lagt op, blev der også skrevet i den instit. jeg arbejdede i i Kbh - men der var ingen der følte sig presset af dem ell. lign. Var der nogen der ikke forstod jamen blev der spurgt, var forældrene ikke enige ell. lign. så spurgte de. En åben dialog og det var så fedt :) Ork, havde skrevet en masse og kom til at slette det <_< Men jo, hvis jeres kommunikationskultur har fungeret, så er alt jo godt. :) Men så har der vel netop også været taget (måske ubevidst) hensyn til den mest følsomme (som så har været mindre følsom en fx Pada)? Det er jo fint, at hvert sted finder sit sprog, jeg tænker bare, at hvis Pada (eller jeg selv) så flyttede til, så ville den gode kommunikatør (hedder det det?) IMO gøre en indsats for at kommunikationen også passede til "os". Ej hvor bliver det kringlet nu :D Det handler egentlig bare om, at jeg tænker, at ingen bliver stødt over "mere venlighed og mere omtanke". Det er en kunst at formulere sig blidt og alligevel bestemt (for jeg er sikker på, at det kan være nødvendigt at være bestemt!), men med øvelse og åben dialog, som du også nævner, tror jeg det er muligt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Min tilgang ville være: jeg har godt set jeres sedler og har gjort mit bedste for at alt er der. Vil i så ikke lige sige til hvis der skulle være en svipser så jeg selvfølgelig kan have det med imorgen? :ditto ligesom jeg også er enig i det andet svar fra Justme Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Som sagt - så er mit pis skam heller ikke i kog, jeg er hverken på krigsstien, igang med at melde min søn ud eller andet overilet ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Som sådan enig, men samtidig synes jeg også, det er vigtigt at huske, at det er mennesker, og ikke kommunikationsrådgivere :) og at ingen vel egentlig har monopol på at definere, hvad der er god kommunikation? Så jeg ville bestemt nævne det, men endelig på egen banehalvdel og med konstruktive forslag (hvilket jeg mener at kende Pada godt nok til at vide, at hun sagtens kan :)) Jammen, altså. Jeg har da ikke sagt at jeg har monopol på hvad der er god kommunikation, ej hellere at pædagoger er kommunikationsrådgivere. Det er jeg ikke selv, men jeg tænker grundigt igennem hvordan det skriftlige materiale jeg sender ud tolkes, drøfter det med kollegaer inden, og tager det til efterretning hvis der kommer negativ respons fra modtagerne eller opstår misforståelser. Især er dette vigtigt når det er fællesbeskeder ud til alle! Men jeg mener, at det at beskederne kan tolkes så negativt, som vi jo ser at flere gør herinde, vel er bevis nok på, at det ikke er god kommunikation? Og der må også være ok at give besked om hvordan noget virker på modtageren. Det er vel også at holde sig på egen banehalvdel hvis man siger, at man undrer sig over formuleringerne, da de i ens egne ører opfattes negative eller lignende? Feedback, kunne man også kalde det. Og helt ærligt, hvis det er de samme 3 børns forældre der altid glemmer de samme ting, så synes jeg institutionen burde tage det op med dem, ansigt til ansigt, i stedet for at sende hvad jeg tolker som semi-sure opstød ud til alle forældre?! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Og nej, det får da hellere ikke mit pis i kog, og er ej hellere verdens undergang. Jeg ved ikke, om jeg engang ville sagt noget til pædagogerne, selv om jeg synes det er på sin plads. Jeg irriterer mig bare lidt over hvad jeg opfatter som en tendens herinde til, at saglig diskussion eller uenighed er fy fy, og man skal tænke på pædagogernes arbejdsforhold og what not. Det ene udelukker da ikke det andet? Man må da kunne give feedback om noget der opfattes uhensigtsmæssigt/negativt, og samtidigt kunne ønske bedre forhold for pædagoger, måske sågar arbejde for dette? Samtidigt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Jammen, altså. Jeg har da ikke sagt at jeg har monopol på hvad der er god kommunikation, ej hellere at pædagoger er kommunikationsrådgivere. Det er jeg ikke selv, men jeg tænker grundigt igennem hvordan det skriftlige materiale jeg sender ud tolkes, drøfter det med kollegaer inden, og tager det til efterretning hvis der kommer negativ respons fra modtagerne eller opstår misforståelser. Især er dette vigtigt når det er fællesbeskeder ud til alle! Men jeg mener, at det at beskederne kan tolkes så negativt, som vi jo ser at flere gør herinde, vel er bevis nok på, at det ikke er god kommunikation? Og der må også være ok at give besked om hvordan noget virker på modtageren. Det er vel også at holde sig på egen banehalvdel hvis man siger, at man undrer sig over formuleringerne, da de i ens egne ører opfattes negative eller lignende? Feedback, kunne man også kalde det. Og helt ærligt, hvis det er de samme 3 børns forældre der altid glemmer de samme ting, så synes jeg institutionen burde tage det op med dem, ansigt til ansigt, i stedet for at sende hvad jeg tolker som semi-sure opstød ud til alle forældre?! Jo jo :) Jeg mente bare, at det nok var mest konstruktivt at bevare et åbent sind om, at det måske ikke var ment som et surt opstød, men højesr lidt uheldigt/lidt for hurtigt formuleret. Og nogen herinde synes jo netop, at formuleringen er ok, så selvom jeg personligt synes, at det lyder negativt, så mener jeg ikke, at man kan tale om bevis for, at det ER dårlig kommunikation. :)Anyway, det kan nemt blive noget ordkløveri :) Min pointe var bare, at jeg tror, man kommer længst ved at gå ud fra, at alle har haft gode intentioner :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Jo jo :) Jeg mente bare, at det nok var mest konstruktivt at bevare et åbent sind om, at det måske ikke var ment som et surt opstød, men højesr lidt uheldigt/lidt for hurtigt formuleret. Og nogen herinde synes jo netop, at formuleringen er ok, så selvom jeg personligt synes, at det lyder negativt, så mener jeg ikke, at man kan tale om bevis for, at det ER dårlig kommunikation. :) Anyway, det kan nemt blive noget ordkløveri :) Min pointe var bare, at jeg tror, man kommer længst ved at gå ud fra, at alle har haft gode intentioner :) Ok:) Vi kan være helt enige om det sidste:) Synes bare ikke det skal holde Pada fra at give feedback om hvordan det kan opfattes. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Jeg tænker så længe det bliver sagt i undrende toner, og ikke surt eller på anden måde negativ, så kan du godt spørge. Nu er jeg selv pædagogstuderende og har været i praktik i vuggestue i 3 mdr oni et halvt år. Begge steder er der prøvet det med at sætte sender på de børn der mangler, men så har de ikke set dem eller så har de smidt dem væk, derfor er der oftes sat sedler eller skrevet på intra om noget lal dette som du skriver. Ikke ment surt eller negativt, men når man enten har forældre som "klager" over deres børn ikke er kommet ud eller at de er kommet ud, uden hue eller hvad der nu mangler, ja så kan jeg godt synes det kan være svært. Der hvor jeg har været har vi altid prøvet at se om vi har noget børnene kan låne, men det er altså ikke altid at det er muligt, b.la. hvis nu er mange der glemmer. Undskyld mit svar men helt ærligt. Mange pædagoger gører det bedste de kan få børnene og ønsker at bruge så meget tid som muligt med børnene. Vi er alle mennesker, og kan alle lave fejl :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Jeg tænker så længe det bliver sagt i undrende toner, og ikke surt eller på anden måde negativ, så kan du godt spørge. Nu er jeg selv pædagogstuderende og har været i praktik i vuggestue i 3 mdr oni et halvt år. Begge steder er der prøvet det med at sætte sender på de børn der mangler, men så har de ikke set dem eller så har de smidt dem væk, derfor er der oftes sat sedler eller skrevet på intra om noget lal dette som du skriver. Ikke ment surt eller negativt, men når man enten har forældre som "klager" over deres børn ikke er kommet ud eller at de er kommet ud, uden hue eller hvad der nu mangler, ja så kan jeg godt synes det kan være svært. Der hvor jeg har været har vi altid prøvet at se om vi har noget børnene kan låne, men det er altså ikke altid at det er muligt, b.la. hvis nu er mange der glemmer. Undskyld mit svar men helt ærligt. Mange pædagoger gører det bedste de kan få børnene og ønsker at bruge så meget tid som muligt med børnene. Vi er alle mennesker, og kan alle lave fejl :) Igen - så er jeg selv pædagog og kender godt udfordringerne ;) og formålet med denne tråd var såmænd heller ikke at sige at pædagogerne ikke gør deres job godt nok, for de er rigtig dygtige og gode til at lave en masse aktiviteter med børnene. Jeg ville bare høre om jeg var den eneste der fik en træls følelse i maven af de formuleringer, og det har jeg fået svar på. Jeg har ikke tænkt mig at kritisere at de skriver sedler eller gør opmærksom på deadlines, men jeg overvejer at fortælle dem hvordan jeg læser de ting de skriver, for det ville da være ærgerligt at andre også får det sådan og de ikke er klar over det. Så må de jo vælge om de vil bruge den info til noget eller ej. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Jeg synes også de beskeder har en dårlig tone. Men er det noget man skal snakke om til barnets trivselssamtale? Der handler det vel om det enkelte barn. Er der ikke en forældrebestyrelse man evt. kunne kontakte og opfordre til at diskutere kommunikationen i indtitutionen? Eller måske skrive til ledelsen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Jeg synes også de beskeder har en dårlig tone. Men er det noget man skal snakke om til barnets trivselssamtale? Der handler det vel om det enkelte barn. Er der ikke en forældrebestyrelse man evt. kunne kontakte og opfordre til at diskutere kommunikationen i indtitutionen? Eller måske skrive til ledelsen? Det kan du måske godt have ret i. Ved ikke rigtig hvad der skal foregå til den her samtale men forestillede mig egentlig at det også var en samtale om hvordan det går sådan i det hele taget. Jeg må lige mærke stemningen. Tjoeh - ledelsen er dem der skriver de her opslag og forældrebestyrelsen er der ikke meget go i.. ;) det kunne være jeg skulle melde mig ind der :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Det kan du måske godt have ret i. Ved ikke rigtig hvad der skal foregå til den her samtale men forestillede mig egentlig at det også var en samtale om hvordan det går sådan i det hele taget. Jeg må lige mærke stemningen. Tjoeh - ledelsen er dem der skriver de her opslag og forældrebestyrelsen er der ikke meget go i.. ;) det kunne være jeg skulle melde mig ind der :lol God idé at melde sig ind i forældrebestyrelsen. Jeg har selv siddet i en del forældrebestyrelser efterhånden (både vuggestue, børnehave, fritidshjem og skole :-)). Jeg synes det giver sådan en god anledning til at få vendt nogen af de ting der undrer og få et tæt forhold til personale og ledelse. Og det plejer at være hyggeligt uden den helt store arbejdsbyrde. Man skal jo bare have mulighed for at afsætte en aften engang imellem Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Mange pædagoger har faktisk svært ved at kommunikere skriftligt, har jeg lagt mærke til. Tag du bare en snak med hende om hvordan hun mener :-). Så skal det nok løse sig. Det kan jo også være, det er gået lidt hurtigt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites