Guest cmbk

På SU!

17 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg har forsøgt at læse mig lidt til alt det her med SU. Mere rodet end som så, hvem kan fortælle mig hvad jeg vil få udbetalt pr måned som mor med samlever?

Jeg kan så langt regne ud, at vi nok ikke slipper for at tage su-lån oveni, men det er så hvad det er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følger lige med her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Jeg har forsøgt at læse mig lidt til alt det her med SU. Mere rodet end som så, hvem kan fortælle mig hvad jeg vil få udbetalt pr måned som mor med samlever?

Jeg kan så langt regne ud, at vi nok ikke slipper for at tage su-lån oveni, men det er så hvad det er!

Det kommer jo an på dit fradrag.

SU er 5903 minus skat. Jeg betaler ca 400 kr i skat hver måned.

SU lån er maks 3020

Forsørgerlån 1511.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får helt almindelig SU-takst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lige knap 9700,- udbetalt. Faktisk 600 mere end hvad jeg får nu. Godt nok med SU lån.

Overvejer handelsøkonom uddannelsen, men kan læse nogle lidt dårlige anmeldelser nogle steder. Om det er fordi, at man ikke selv tager det seriøst nok ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du skriver 9700 mener du så inkl. su-lån? For taksten er omkring 5800 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lige knap 9700,- udbetalt. Faktisk 600 mere end hvad jeg får nu. Godt nok med SU lån.

Overvejer handelsøkonom uddannelsen, men kan læse nogle lidt dårlige anmeldelser nogle steder. Om det er fordi, at man ikke selv tager det seriøst nok ved jeg ikke.

Jeg kender ikke fagene men der er i hvert fald meget praktik hvis man gerne vil prøve det ad i det virkelige verden. Vi har ikke så meget med handelsøkonomerne at gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du skriver 9700 mener du så inkl. su-lån? For taksten er omkring 5800 kr.

Jep, med su lån :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke fagene men der er i hvert fald meget praktik hvis man gerne vil prøve det ad i det virkelige verden. Vi har ikke så meget med handelsøkonomerne at gøre.

Hvem er "vi"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, med su lån :-)

Ja det så jeg så bagefter, at du havde skrevet :rolleyes Godmorgen :D Eller godnat. Det er vist sent ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er din samlever også på SU?

Nej. Alm løn indkomst :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke meget at hente når man er samlevende/gift med en alm lønmodtager, men derfor kan det på lang sigt jo næsten altid betale sig at tage en uddannelse.... Jeg har selv 1,5 år tilbage når jeg går på barsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lige knap 9700,- udbetalt. Faktisk 600 mere end hvad jeg får nu. Godt nok med SU lån.

Overvejer handelsøkonom uddannelsen, men kan læse nogle lidt dårlige anmeldelser nogle steder. Om det er fordi, at man ikke selv tager det seriøst nok ved jeg ikke.

Det lyder meget rigtigt med 9700 udbetalt :) Det var ca hvad jeg fik (efter skat og med alt det lån, jeg kunne tage).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem er "vi"?

Finansøkonomer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste der er skidt ved den uddannelse, er at det desværre er meget svært at finde praktikplads. Så spørgsmålet er, om man tør "tage chancen"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det et stykke tid siden der sidst blev skrevet og ved ikke om du er startet her i februar, men du skal virkelig være obs på det med praktikken. Handelsøkonomer er i praktik i 7 måneder med løn, det er mega svært at finde et firma der vil tage en ind. Vi har lige fået en hel klasse handelsøkonomer fordelt på to klasser markedsføringsøkonomer fordi de ikke kunne finde praktikplads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER