FruOvervejelse

Anbefal en bog om baby

11 indlæg i dette emne

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en bog om babys allerførste tid. Sådan beskrevet i detaljen - nærmest en detaljegrad ala sådan skifter du en tisble ;)

Jeg vil meget gerne have beskrivelser af så meget som muligt, altså mental udvikling, fysisk udvikling, sådan noget som tigerspring, hjælp til at undgå fladt hoved, hvor meget skal baby spise etc.

Jeg har hørt om Vidunderlige Uger, men handler den ikke kun om tigerspring?

Politikken har også lavet en bog om baby, men den virker umiddelbart tør..

Kom endelig med jeres anbefalinger :)

Del dette indlæg

Jeg var glad for kombinationen af vidunderlige uger, der gennemgår meget af det mentale og så babykalenderen, der er helt lavpraktisk "husk at passe på navlen, nu skal du starte D-dråber, bestil tid til vaccine nu" osv. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var glad for kombinationen af vidunderlige uger, der gennemgår meget af det mentale og så babykalenderen, der er helt lavpraktisk "husk at passe på navlen, nu skal du starte D-dråber, bestil tid til vaccine nu" osv. :)

Ej, hvor fedt. Tak! :) Det kan være, jeg bare bliver nødt til at kombinere de to så. Havde håbet, de fandtes i en samlet udgave ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, hvor fedt. Tak! :) Det kan være, jeg bare bliver nødt til at kombinere de to så. Havde håbet, de fandtes i en samlet udgave ;)

Hehe det havde også været smart. Men jeg synes faktisk det er fint med to bøger. Vidunderlige uger er sådan en, man kan bruge lang tid på at læse og fordybe sig i, hvor babykalenderen nærmest er en udvidet huskeliste + man kan selv notere i den (det kan man faktiske også i VU men ikke helt så meget), så de kan noget forskelligt :)

Babykalenderen siger nu også lidt om udvikling og forslag til lege. Hvis jeg skulle vælge én bog, havde det nok været den. Men det er ikke rigtig sådan en, man smider sig i sofaen med, og hyggelæser et par timer i.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en bog der hedder baby-håndbogen. Den er god til lige at slå op i.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gud jeg har slet ikke tænkt på om man burde anskaffe sig en bog..... Eneste bog jeg har overvejet er den der er skrevet til de kommende fædre for sjovs skyld :-S

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vidunderlige uger kan også købes som app. Den er dog ikke så grundig som bogen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gud jeg har slet ikke tænkt på om man burde anskaffe sig en bog..... Eneste bog jeg har overvejet er den der er skrevet til de kommende fædre for sjovs skyld :-S

Det behøver man jo heller ikke. Jeg kender masser, der ikke har gjort det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vidunderlige uger kan også købes som app. Den er dog ikke så grundig som bogen.

Jeg vil gerne have en fysisk bog. Ellers tak :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lånt vidunderlige uger af min søster og har selv Politikens baby bog. Derudover har jeg lånt Helens bog om søvn samt en bog om babylege/motion/motorik træning. De er alle rigtig gode hver for sig.

Vil sige vidunderlige ugers app - som heg også har købt, er noget tynd ifht bogen. Jeg har været gladest for søvn bogen og den alm fra politikken.

Tigerspring kan man Google og få en overordnet ide af.

Jeg har dog ikke fået læst nær nok i dem da jeg har fået dem efter babys ankomst og her er ikke meget tid med min datter der er som klister. Så få endelig overvejet og investeret og læst den inden

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg lige var blevet gravid med Freja forærede min mor mig Den store graviditetsbog, som også tager fat i de første måneder efter fødslen. Dog ikke ifht tigerspring, men det ved jeg faktisk ikke om der er andre end vidunderlige uger der gør.

Men jeg synes i hvert fald den var god

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER