Allehånde

Bræksyge - grund til bekymring?

5 indlæg i dette emne

Hele familien er ramt af bræksyge inklusiv mig selv. Jeg er 37+4 idag. Jeg tænker på om babyen bliver smittet og også får det dårligt? Og om det er grund til bekymring at jeg har tabt 1,6 kg siden i forgårs? Håber virkelig ikke at jeg går i fødsel foreløbig, for kan slet ikke se hvordan jeg skulle kunne mobilisere kræfterne til at føde lige nu! Samtidig er jeg noget bekymret for om baby har det godt. Synes ikke han har været så aktiv som han plejer...

Del dette indlæg

Jeg tror ikke, du skal være bekymret. Alle mulige fejler jo alt muligt stort og småt mens de er gravide uden det har det mindste betydning for baby. I forhold til at du har tabt dig 1,6 kg - altså, hvis du har kastet op er det maveindhold og væske og ikke et regulært vægttab som sådan. Sørg for at du får nok og drikke. Evt. små portioner ad gangen lige som man ville give til et barn, hvis du har svært ved at holde det nede.

Og mht babys aktivitet - hvis du føler du mærker mindre liv end du plejer, jamen så synes jeg, at du skal ringe til læge/jordemoder og lige få kørt en strimmel. Så kan du også lige fortælle dem, at du er syg, så du får det vendt med en fagperson. Men jeg tror ikke, du skal være bekymret - og rigtig god bedring - bræksyge sucks!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar :-) Jeg endte med at ringe til fødegangen og de ville gerne se mig. Så jeg var derude for at få kørt en strimmel, og alt er heldigvis perfekt. De sagde det var meget normalt at baby bliver mindre aktiv når man selv har det skidt. Og jeg skulle endelig ringe igen hvis jeg mærker mindre liv. Det gav en dejlig ro. Hvor er det bare nogle søde jordemødre ude på Hvidovre!

Jeg har det heldigvis lidt bedre nu og har fået lidt appetit igen. For ja bræksyge er bare det værste! At finde sin 5-årige i sin seng i en sø af bræk når man selv har det skidt - puha. Måtte smide alt til vask: dyne, pude, lagen, rullemadras og madrasbetrækket, og vaske gulvet hele vejen fra sengen ud til toilettet samt smide ungen i bad. Og manden ville så lige skylle det værste bræk af sengetøjet inden det kom i maskinen, hvilket resulterede i en vask stoppet af bræk! Nej nej nej, jeg ville ikke ønske dette for min værste fjende!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar :-) Jeg endte med at ringe til fødegangen og de ville gerne se mig. Så jeg var derude for at få kørt en strimmel, og alt er heldigvis perfekt. De sagde det var meget normalt at baby bliver mindre aktiv når man selv har det skidt. Og jeg skulle endelig ringe igen hvis jeg mærker mindre liv. Det gav en dejlig ro. Hvor er det bare nogle søde jordemødre ude på Hvidovre!

Jeg har det heldigvis lidt bedre nu og har fået lidt appetit igen. For ja bræksyge er bare det værste! At finde sin 5-årige i sin seng i en sø af bræk når man selv har det skidt - puha. Måtte smide alt til vask: dyne, pude, lagen, rullemadras og madrasbetrækket, og vaske gulvet hele vejen fra sengen ud til toilettet samt smide ungen i bad. Og manden ville så lige skylle det værste bræk af sengetøjet inden det kom i maskinen, hvilket resulterede i en vask stoppet af bræk! Nej nej nej, jeg ville ikke ønske dette for min værste fjende!

Åh altså, din stakkel! Ja, vi har også været møllen igennem herhjemme. Det sutter altså en hvis legemsdel!!

DEJLIGT at du fik syn for sagn at alt er, som det skal være. Og ja, de JM er sgu bare gode. De ved godt, man nærmest er født bekymret som kommende mor - og det er så fint, at man bliver taget seriøst. Skønt at alt var tip top! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

God bedring - jeg kan berolige dig med at gravide sjældent går i fødsel når de er syge. Kroppen har simpelthen ikke kræfterne til det :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER