Carcassonne

hvor meget er far hjemme?

34 indlæg i dette emne

Hej :)

Hvor meget er jeres partner hjemme? Tænker mest om han/hun tit er ude med vennerne, og i givet fald hvor meget?

Synes i at det er okay eller for meget eller?:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pigernes far er væk mandag morgen til torsdag aften hver uge, så når det er weekend er det meget begrænset hvad der er plads til af aktiviteter udenfor huset, kun for ham. Især også fordi vi er ved at renovere det meste af huset... Men tilgænglig har han ofte venner på besøg herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligeså meget som mig. Faktisk er jeg nok oftere ude, men det drejer sig om 2-5 aftener i kvartalet, så det går ikke vildt for sig ;)

For min skyld måtte han gerne være oftere ude med venner (så længe det ikke involverer dødsdruk) men det passer mig fint, at vi som oftest er sammen og at vi altid informerer den anden part og stort set aldrig laver spontane aftaler. Den trives ingen af os med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er vores datter kun to måneder, så det er begrænset hvor meget han har nået at være ude. Men et par gange har han været ovre hos en kammerat, og har enten haft hende med mellem to amninger eller har været væk indtil jeg har skrevet at jeg havde brug for at han tog hende.

Men stadig ingen alkohol og ingenting i sigte.. Han har ikke lyst, men han drak måske også kun 1 gang om året før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man mand er hjemme de fleste aftner. Engang imellem tager han i træningscenteret om aftenen og nogle gange tager han på øvelse/uddannelse (han er frivillig brandmand)..

Som regel foregår socialt samvær i skoletiden med hans holdkammerater, en sjælden gang går han i fredagsbar..

Egentlige drukture o.lign. sker sjældent.

Trives meget godt med det, bortset fra enkelte perioder, hvor øvelser/uddannelse med beredskabet sker mange aftener i træk.

Ville egentlig gerne, at han så flere af sine gamle venner, men de bor langt væk.. og tror nu egentlig at han trives ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligeså meget som mig. Faktisk er jeg nok oftere ude, men det drejer sig om 2-5 aftener i kvartalet, så det går ikke vildt for sig ;)

For min skyld måtte han gerne være oftere ude med venner (så længe det ikke involverer dødsdruk) men det passer mig fint, at vi som oftest er sammen og at vi altid informerer den anden part og stort set aldrig laver spontane aftaler. Den trives ingen af os med ;)

:ditto

Sådan er vi også herhjemme. Vi siger altid til den anden, når vi laver planer, og det er sjældent det bliver til det helt vilde.

C kan godt ringe/skrive og sige, at han bliver til fredagsbar og får en øl eller lignende, og kommer senere hjem, og den form for spontanitet skal der være plads til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det drejer sig om 2-5 aftener i kvartalet, så det går ikke vildt for sig ;)

For min skyld måtte han gerne være oftere ude med venner (så længe det ikke involverer dødsdruk) men det passer mig fint, at vi som oftest er sammen og at vi altid informerer den anden part og stort set aldrig laver spontane aftaler. Den trives ingen af os med ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste træner 3-4 gange pr uge, varighed ca 3-3,5 time pr gang, sammen med enten sin ene fætter, sine brødre eller boksning. Boksning er 2 gange pr uge.

Brødrene er her hver torsdag aften, hvor de ser serier eller film. Herudover spiller de brætspil eller online pc spil ca 1-2 gange pr mdr. Oftest en lørdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg jo ikke hvordan det bliver når vores lille pige kommer, men nu mødes min mand med nogen han har læst med 1 gang om ugen, hvor han ikke kommer hjem fra arbejde, men tager derud direkte, og så er hjemme omkring midnat.

Synes jo egentlig at det er en god ting, men nok bare mine hormoner som er bekymretfor hvordan det bliver når den lille kommer :)

Derudover burde han også bruge min. 1 aften om ugen på at forberede noget til deres møde(de laver et videospil) ikke ligefrem altid at han fået gjort det, men når han bruger 2 aftener om ugen hvor jeg ingen opmærksomhed får så går det mig på.

Ihh hvor lyder jeg forkælet lige nu :-) men vel bare godt hvis vi ikke har større problemer :-) og tror også mine hormoner spiller meget ind for tiden :-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste laver ikke rigtig noget "ude".. Han fisker når vejret er godt, måske 1-2 formiddage/morgner om ugen.. Og så spillerhan computer når vi ikke har Camille hjemme.. Det fortsætter han nok med, når baby kommer men nok ikke i det omfang der er nu :)

Det kommer helt naturligt, da jeg ikke gider at mit barn skal høre ham tale på den måde han gør, når han spiller ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er manden kok, så han har selv valgt at de aftener han har fri, må folk komme til ham, hvis de vil noget. Da han så prioterere tid med mig og Ida, de få aftner han har fri.

Jeg har til gengæld en aftenen hver uge hvor jeg er til håndbold og så kamp i weekenden, men heg har bare behov for at være mig selv en gang imellem. Især fordi jeg er "fanget" hjemme de fleste aftner sammen med Ida. Og jeg har heldigvis en svigermor og svigerfar der gerne kommer og passer så jeg kan komme afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er manden væk fast 2 aftener i ugen mandag ca 1 time, torsdag smutter han lige før Mie bliver puttet. Ca hveranden weekend er der kamp. Så spiller han golf når det er sæson, det er tidskrævende men noget der giver plus på Anders kontoen og luft fra hverdagen. Han spørger altid, men det er høflighed, desuden får han aldrig nej medmindre JEG skal noget. Derudover har han et job der ca 1 gang hveranden måned kræver 1-2 overnatninger i Kbh.

Han fulder sig max 1 gang i mdr. Det er helt fint med mig.

Jeg har intet fast men kan sagtens finde på spontane aftaler og det trives vi fint i.

Da Mie var lille og jeg var "fanget" herhjemme var det HÅRDT! Ikke at være alene med Mie, det vænner man sig til (Anders var væk 2 døgn da Mie var en uge) men det der med at han bare fortsatte livet mens jeg hang på bleer, amning/flaske, putning og alt det andet der hører med som er mindre sjovt end golf og andre fritids aktiviteter! Han sagde ofte at jeg jo bare kunne gøre noget så, men det var ikke fordi jeg ville noget uden for hjemmet. Jeg ville bare gerne have 1 time på badeværelset til et langt bad og ro til at se en film og slå hjernen fra eller bare 20 min stilhed i soveværelset. Eller bare SØVN! Det var svært at få formuleret. Og det var svært at få kommunikeret. Han forstod det slet ikke. Jeg var 100% mor 24/7 og havde virkelig brug for at være Maja indimellem og det var :røv at se ham fise til den ene selvrealiserende aktivitet efter den anden.

Men det løste sig især da hun blev lidt ældre og dermed "sjovere" for ham. Og så var hans "pligt" alle bleskift når han var hjemme og han gav bad HVER gang (hvilket gav mig 20 min til MIG).

Det er kun det første år de er så afhængige af deres mor og det er rart at have for øje!

Nu er jeg bedøvende ligeglad! ELSKER Mie tid og jeg kan sagtens realisere mig selv på andre tidspunkter og har ikke nær så stort behov som manden så når jeg siger "nu skal JEG noget" har jeg 1 prioritet, så hvis han stadig vil noget må han finde barnepige, kan han ikke det er det bare ærgerligt, og det er vi heldigvis meget enige i er sådan tingene er!

Og så er han bare en fantastisk far der GIDER sit barn, så det han kan planlægge uden om hendes vågen tid får han planlagt så det går mindst ud over hende. Og jeg får dejligt meget alene tid :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk sjældent vi laver noget hver for sig - måske for sjældent?

I babytiden synes jeg det rart at manden er meget hjemme, for trænger til noget hjælp/aflastning og voksenkontakt efter en dag alene. Min mand vil heldigvis vores børn meget og er ligeså meget på som jeg er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver sjældent noget hver for sig. Det har mest været Jesper, og så i weekenden. Men det er måske 1-2 gange i kvartalet. Jeg er til personalemøde ca hver anden måned fra 17-20.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er manden kok, så han har selv valgt at de aftener han har fri, må folk komme til ham, hvis de vil noget. Da han så prioterere tid med mig og Ida, de få aftner han har fri.

Jeg har til gengæld en aftenen hver uge hvor jeg er til håndbold og så kamp i weekenden, men heg har bare behov for at være mig selv en gang imellem. Især fordi jeg er "fanget" hjemme de fleste aftner sammen med Ida. Og jeg har heldigvis en svigermor og svigerfar der gerne kommer og passer så jeg kan komme afsted.

 

Herhjemme er manden ogsaa kok ;) 

 

Saa jeg "kukkelurer" ofte herhjemme alene, men underviser i yoga tirsdag aften. Han har oevetimer med orkester mandag aften og ellers er vi mest herhjemme, de faa aftener, han har fri. 

 

Jeg trives alene om aftenen og lader op. Jeg ville ikke gide at have ham hjemme hver eneste aften, saa nu, hvor hotel/restaurant er vinterlukket, er jeg meget glad for at han tager en times tid i fitness de fleste aftener  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J er væk 1 gang i ugen, til at spille musik med en kammerat.

Udover det, så arbejder han nu også aftenvagter, så han kan faktisk godt være væk 4-5 aftner i ugen.

 

Jeg har dog lagt veto ind på, at de uger, hvor han har mange aftenvagter - der ligger de øvningen i weekenden eller ugen efter.

Jeg er lidt træt af at han er så meget væk, men jeg VED at det er for VORES skyld, så jeg må bide tænderne sammen og glæde mig til, at han er mere hjemme igen. 

 

Jeg er SÅ sjældent ude - det er faktisk kun til bkmøder og så når jeg skal til seminarer i forbindelse med min skole.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt. går min mand til hånd bold torsdag aften når Marius er puttet og så er han til kamp på et tidspunkt i weekenden. Og så skal der også bare være plads til at se kammeraterne i ny og næ.

Jeg går til zumba onsdag aften hvor manden selv putter. Og så er jeg med min MG ude at spise en gang imellem.

 

Og det skal der bare være plads til, at vi laver noget hver for sig og alene. Det er vigtig for mig, at komme ud at være social og få snakket og hygget sig. Det giver altså bare lidt plusser på overskudskontoen, i hvert fald for mit vedkommende. Og ja det var skide hårdt i starten da Marius var 2 uger og manden tog til håndbold og jeg stod med en skrigende dreng selv. Men hen af vejen finder man ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, Søren har da faktisk svømmet to aftener om ugen hele sidste halvår af 2014 og jeg tager nogen gange også i træningscentret om aftenen f.eks kl. 19.15-20.15. Så putter Søren og der er stadig tid til at sidde i sofaen sammen lidt. Det fungerer fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, min mand er meget meget social (er bl.a. med i tre loger) og det involverer minimum en "byaften" om ugen

Da han arbejder hjemme og på den måde er tilgængelig for familien resten af døgnet og har brug for at se nogle mennesker er det helt ok. Jeg er nok mest hjemmemenneske og hygger mig med lillemanden- men jeg elsker når vi har tid sammen hjemme alle sammen.

 

Når det er mig der putter spiller min mand computer, men ellers prøver vi at prioritere fx fælles aftensmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A mødes med sin madklub ca. en gang om måneden. Ellers har han ikke noget fast. Han er ikke den der laver alverden ude. Det gør jeg heller ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Hvor meget er jeres partner hjemme? Tænker mest om han/hun tit er ude med vennerne, og i givet fald hvor meget?

Synes i at det er okay eller for meget eller?:-)

Min mand arbejder med skiftende tider. Om tirsdagen møder han sent så der kommer han ikke hjem og sove fra tirsdag til onsdag. Hver torsdag ser han film med en kammerat om aften ude ved kammeraten. Og så sker det da en gang i mellem han skal noget en af dagene i weekenden.

Næste weekend skal han fredag til general forsamling med jobbet og lørdag til koncert med jobbet. Det betyder han nok først kommer hjem søndag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er til fodbold to aftner om ugen og så én gang i weekenden. Han er træner, så det er lønnet job med en kontrakt, så han ka ik bare lige blive væk fra træning eller melde afbud til kamp.. Jeg er lidt spændt på, hvordan det bliver, når jeg skal stå med to børn der skal puttes, men mon ik man kommer ind i rutinen hurtigt? Det håber jeg :D

Udover det ses han også med nogle kammerater, men det er 1-4 gange om måneden, så det er ik noget voldsomt.

Jeg laver selv oftest noget socialt eller noget alene i dagstimerne, så er sjældent væk om aftenen. Kan bedst li at hygge og lade op derhjemme om aftenen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er oftest hjemme. Han arbejder tit hjemmefra og har fri et sted imellem 16-18, an på hvor travlt der er på arbejdet. Fordelen er så at transporttiden ikke er lang, han skal lige ned af trappen :) Arbejder han på kontoret er han hjemme ved 18-18.30 tiden.

Han er engang imellem på forretningsrejse, det kan være alt fra en overnatning eller fra mandag-fredag, det sidste er dog rimeligt sjældent, men sker da. Han har lige fået en ny opgave på arbejdet og det beyder nok, at han kommer til at være hjemmefra 2 dage om ugen, I et halvt års tid.

 

Ellers er han som regel hjemme. Sociale ting, laver vi oftest sammen.

Vi har flest venner I DK, men bor I Tyskland, så når vi er på besøg I DK, tager han tit en druktur med vennerne, de kalder det vinsmagning, meeeeen jeg kalder det druktur :), jeg er mere på farten med venner når jeg er I DK end min mand er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er total uberegnelig med det er pga hans arbejde. Han arbejder forholdvis tit ude hvor han har 1-4 overnatninger. Tit med kort frist. Har lært at leve med det. han er jo glad for det han laver. Savner dog nogen gange et større netværk hernede men sådan er det jo. Og man lærer at lave rutiner med to børn. Det går heldigvis meget gnidningsfri. Og så nyder man den stund alene i en time eller to inden men selv er så træt at man må ind og sove :D lige pt føler jeg at jeg er på 24/7 når manden ikke er hjemme, da jeg jo har Asger hjemme hele tiden.

Til gengæld er der fuld opbakning fra manden af, hvis jeg gerne vil noget en enkelt gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er manden chauffør med rullende vagtplan...han arbejder 4 dage om ugen fx. Mandag til torsdag, onsdag til lørdag...og når han har 5 dages uge er det mandag, tirsdag samt fredag til søndag..han møder mellem 22 og 2 om natten og er hjemme mellem 10 og 12 næste middag hvis alt går godt :-)...så med den vagtplan har han ingen faste aktiviteter i sin fritid. Vi prioriterer meget at ses med venner og familie sammen...ellers er det mest mig der er ude selv i ny og næ...men ikke noget fest og farver nu vi har lillemanden :-)

Vi er begge spontane når muligheden byder sig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER