Barbamama

Kan I tåle en navnetråd mere? :)

133 indlæg i dette emne

LilleMi og Lotte, jeg kan bare ikke forholde mig til navnet Lillian i sig selv. Det hedder min datter bare ikke :unsure Det ville ellers være meget nemmere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

LilleMi og Lotte, jeg kan bare ikke forholde mig til navnet Lillian i sig selv. Det hedder min datter bare ikke :unsure Det ville ellers være meget nemmere :D

Ja præcis :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og vi er jo modsatte og kalder kun C for det første af de 2 navne hun har.

Også modsat her.

Alle mine har to fornavne, ligesom mig, men vi bruger kun det første

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke

Juliane

Amanda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da en underholdende tråd, det her :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vidste jeg heller ikke før jeg stiftede bekendtskab med det på en anden side hvor der findes en smuk pige som hedder Nevin :)

Tror bare navnet er groet lidt på mig efterhånden...

Mon ikke du kender det fra babyxplore :) der var en tvillinge gravid i min mødre gruppe fra feb 2011,der endte med at føde meget for tidligt pga vandafgang, og fik børnene Adam og Nevin. Adam desværre svært handicappet efter flere hjerneblødninger. Ellers har jeg aldrig hørt navnet Nevin før :) ret specielt navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke du kender det fra babyxplore :) der var en tvillinge gravid i min mødre gruppe fra feb 2011,der endte med at føde meget for tidligt pga vandafgang, og fik børnene Adam og Nevin. Adam desværre svært handicappet efter flere hjerneblødninger. Ellers har jeg aldrig hørt navnet Nevin før :) ret specielt navn :)

Præcis, Inges dejlige elsklinger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres kommende pige :loveshower

Mine bud:

Leonora

Johanne

Dagmar

Rigmor

Vega

Camille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske, om det er blevet nævnt, men hvad med et navn, der er afledt af Lillian, fx Lilly eller Lilje? Så vil hun stadig være opkaldt, men samtidig have sit eget navn :)

Lillian er vist en sammensætning af Lilli/ Lilly og Ann/ Anne/ Anna.

Måske kunne Anna, Anne eller Ane også fungere efter den tankegang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske, om det er blevet nævnt, men hvad med et navn, der er afledt af Lillian, fx Lilly eller Lilje? Så vil hun stadig være opkaldt, men samtidig have sit eget navn :)

Lillian er vist en sammensætning af Lilli/ Lilly og Ann/ Anne/ Anna.

Måske kunne Anna, Anne eller Ane også fungere efter den tankegang?

Det er et godt bud, men jeg er ikke sådan helt hooked på de navne heller, og personligt ville jeg ikke føle, at hun var opkaldt, hvis det ikke var samme navn. Og jeg er rimelig sikker på, at Brian har det på samme måde.

Jeg er besværlig, I know :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et godt bud, men jeg er ikke sådan helt hooked på de navne heller, og personligt ville jeg ikke føle, at hun var opkaldt, hvis det ikke var samme navn. Og jeg er rimelig sikker på, at Brian har det på samme måde.

Jeg er besværlig, I know :blush

Hvad er din helt spontane ide? Lige nu - det allerførste navn som falder dig ind uden overhovedet at tænke over det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er din helt spontane ide? Lige nu - det allerførste navn som falder dig ind uden overhovedet at tænke over det?

Tjah. Det første, der faldt mig ind, da jeg læste dit indlæg var Rose. Men det virker Brian noget lunken overfor :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly Anne ville ellers være maks nuttet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly Anne ville ellers være maks nuttet :)

Det er ikke lige mig :blush Og det er helt sikkert Lillian eller ingenting i forhold til ekstra navn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah. Det første, der faldt mig ind, da jeg læste dit indlæg var Rose. Men det virker Brian noget lunken overfor :P

Rose it is, så!

Da jeg skulle have Vitus til at hedde Vitus sagde jeg til manden, som naturligvis startede med at afvise kategorisk, at jeg gerne virkelig ville have at han tænkte seriøst over det og overvejede det grundigt, for det var et helt alvorligt forslag fra min side. Og det hjalp! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rose it is, så!

Da jeg skulle have Vitus til at hedde Vitus sagde jeg til manden, som naturligvis startede med at afvise kategorisk, at jeg gerne virkelig ville have at han tænkte seriøst over det og overvejede det grundigt, for det var et helt alvorligt forslag fra min side. Og det hjalp! :)

Han siger også selv, at han skal tænke mere over det, så det er ikke afvist ;)

Men ja måske. Jeg tror i hvert fald, at Rose er bedste bud indtil nu :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå. Så meddelte manden pludselig, at han havde nørdet sig igennem 400-something navne, og fundet 5 (!!!) som han kunne lide. Så det bliver muligvis tricky :P

Men han nævnte (såvidt jeg forstod i vilkårlig rækkefølge):

Cecilia

Emilia

Sif

Freja

Nathalie

Jeg trak øjeblikkeligt Nathalie ud på association, og han meldte ud at Penelope kommer han aldrig til at forene sig med. Jeg er slemt afvisende overfor Sif, men han nægtede sgu lidt at strege det fra listen :rolleyes Til gengæld var han villig til at tilføje Rose og Madeleine. Og så dukkede navnet Melissa somehow op...

Så listen pt. hedder vistnok

Cecilia (som jeg egentlig synes er pænt, men lige skal vende lidt i mit hoved)

Emilia (hvor jeg hellere så Emilie, men det blev ignoreret af hr mand)

Sif (Ain't gonna happen, men den må godt være på listen for min skyld)

Freja (Hmm. Jeg er ikke helt afvisende, men noget lunken)

Rose (Som B synes er mærkeligt at udtale?! :blink)

Madeleine (Hvor vi lige skulle være enige om stavemåden. Hmmm...)

Melissa (som vi måske faktisk ikke har noget som helst skidt at sige om?)

Bum bum. Men vi er da i dialog ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilia er ellers er smukt navn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilia er ellers er smukt navn ;)

Jamen det kan vi hurtigt blive enige om! :) Jeg har bare ved nogle navne sådan en mærkelig flue i mit hoved, der siger, at lyshårede pigers navn ender på E, mens A er til dem med lidt mere farve i håret. Ikke med alle navne (fx ville jeg ikke kalde min datter for Melisse ;)), men ved en del... Og jeg tænker, at hun bliver lyshåret (det er både storebror og mor, og far var som barn og er ikke særligt mørk nu), så ja.... Men jeg er ikke helt afvisende overfor Emilia dog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elise Lillian?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hedder jo Emilia og min datter Cecilia så jeg synes de er top flotte :) og klassiske!!

Og Cecilia er altså den sødeste lille meget lyshårede pige ( se min tråd for beviser!!! Haha)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elise Lillian?

Hehe lige ved Elise/Elisa ville jeg nok være til a. Jeg ER bare umulig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hedder jo Emilia og min datter Cecilia så jeg synes de er top flotte :) og klassiske!!

Og Cecilia er altså den sødeste lille meget lyshårede pige ( se min tråd for beviser!!! Haha)

Jamen enig. Og ja, en Cecilia kan tydeligvis godt være lyshåret (hvor er hun sød! :wub Og lækre billeder fra Thailand!). Jeg hælder nok også til, at det er et af de navne, der gerne må ende på E til en lyshåret pige. Jeg opdagede det bare først, da Brian sagde det igår. :P

Og pudsigt nok, at du netop kalder din Cecilia for blomsterpigen, når jeg længe har tænkt, at vores datter også var en lille blomstertulle ;)

Måske er Cecilia faktisk et ret godt bud. Min største anke er nok, at jeg tror, at flere i familien ville komme til at kalde hende Cecilie. Og jeg kan umiddelbart meget bedre lide Cecilia end Cecilie...

Men Valdemar og Cecilia. Det er ikke helt skidt, synes jeg ikke. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Valdemar og Melissa klinger super :loveshower :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Ja hun er nemlig den sødeste lille blomst min Cecilia hihi

Men ja der er også nogle gange folk der skriver Emilie til mig istedet for Emilia - dog ikke så slemt med Cecilie og Cecilia - men altså så siger man det til dem der siger det forkert og så lærer de det jo :)

Men det skal jo føles rigtigt for jer begge - godt der er lidt tid endnu!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER