Besvaret January 17, 2015 Hmpf, skal muligvis slå koldt vand i blodet <_< Spurgte lige B om han havde tænkt mere over navne, hvortil han svarer, at han nok skal tænke noget mere, fordi hans umiddelbare indskydelse til de navne, jeg har nævnt er "nej" :rolleyes Er han selv kommet med forslag? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Er han selv kommet med forslag? :) Nej <_< Men det gør han. Det er jeg sikker på. Det gjorde han i hvert fald med Valdemar, men det var bare først henad marts-april-ish og det har jeg ikke rigtig tålmodighed til :rolleyes :badgirl Men jeg tror, han har brug for at komme til MD og se en lidt større mave (selvom han samtidig siger, at han godt kan se, at den vokser) og måske bestille barnevogn, før han helt kan forholde sig til navne. Og det er jo sådan set fair nok :) Bare irriterende :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Jeg nævnte Madeline for ham igår også, men fik kun en ubestemmelig lyd som svar :rolleyes Men jeg tror egentlig, at Rose gror ret meget på mig. :biglove Jeg kan i hvert fald mærke, at det vil jeg gerne have at han bløder op på. ;) En mulig favoritliste for mit vedkommende kunne måske være: Rose Lillian (Lillian) Penelope (Lillian) Madeline Julie Emilie Måske... :unsure :chin: :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Hvad med Andrea? Juliane? Dem har jeg også tænkt på :) Andrea er rigtig pænt, synes jeg. Det lidt crazy er, at jeg (dog ret langt ude, men alligevel) kender til en M og en Brian, der har en Valdemar og en Andrea. Og så bliver det lidt mærkeligt :P Men det tror jeg godt, jeg kunne glemme, hvis det var. Men jeg tror egentlig at begge navne falder i kategorien "Smukke og passende, men af uforklarlige årsager ikke navnet" :chin: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Prøver med andre navne så ;) Dicte - ahhh det er bare et rart navn :) Lykke, Tine, Kajsa, Kaja, Majken ( ;) ), Selma, Smilla, Ellen, Lilly, Vita, Gaia, Dagmar, Feline.... Dicte og Majken er måske ikke totalt ved siden af :) Lykke og Tine falder på association (Nøj hvor er jeg umulig på de associationer :blush) og de andre, mnaeh :badgirl Feline er det ikke det engelske ord for kattedyr? :chin: :badgirl Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Nevin? Tænk det vidste jeg slet ikke, at man kunne hedde :D :chin: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Dicte og Majken er måske ikke totalt ved siden af :) Lykke og Tine falder på association (Nøj hvor er jeg umulig på de associationer :blush) og de andre, mnaeh :badgirl Feline er det ikke det engelske ord for kattedyr? :chin: :badgirl Hvis du synes du har mange associationer, sp forestil dig at være lærer som mig :p der er dælme mange der ryger på den bekostning så :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Hvis du synes du har mange associationer, sp forestil dig at være lærer som mig :p der er dælme mange der ryger på den bekostning så :p Jeg støder jo på lidt det samme i mit job :) Men det er jo også, hvad man gør det til. Det er jo i sig selv lige gyldigt, om ens barn deler navn med en, man har undervist eller undersøgt. Jeg husker bare navne alt for godt, så jeg har svært ved at slippe at "dét navn hører til dén person" :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Tænk det vidste jeg slet ikke, at man kunne hedde :D :chin: Det vidste jeg heller ikke før jeg stiftede bekendtskab med det på en anden side hvor der findes en smuk pige som hedder Nevin :) Tror bare navnet er groet lidt på mig efterhånden... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Jeg støder jo på lidt det samme i mit job :) Men det er jo også, hvad man gør det til. Det er jo i sig selv lige gyldigt, om ens barn deler navn med en, man har undervist eller undersøgt. Jeg husker bare navne alt for godt, så jeg har svært ved at slippe at "dét navn hører til dén person" :rolleyesPræcis. Men synes især det er svært hvis der er nogle af eleverne der er lidt balademagere. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Hvis du synes du har mange associationer, sp forestil dig at være lærer som mig :p der er dælme mange der ryger på den bekostning så :p Jeg støder jo på lidt det samme i mit job :) Men det er jo også, hvad man gør det til. Det er jo i sig selv lige gyldigt, om ens barn deler navn med en, man har undervist eller undersøgt. Jeg husker bare navne alt for godt, så jeg har svært ved at slippe at "dét navn hører til dén person" :rolleyes Lidt samme deal som jurist og sagsbehandler - der er godt nok mange navne, jeg forbinder med socialt belastede familier eller bestemte typer i øvrigt... :-/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Jeg støder jo på lidt det samme i mit job :) Men det er jo også, hvad man gør det til. Det er jo i sig selv lige gyldigt, om ens barn deler navn med en, man har undervist eller undersøgt. Jeg husker bare navne alt for godt, så jeg har svært ved at slippe at "dét navn hører til dén person" :rolleyesMen men men.. Hvis nu navnet er det HELT rigtige når I har bebsepigen i armene, så kan det være associationen falder til jorden :) Jeg havde jo streget Melissa helt fra start, men da manden så foreslog det igen, mens jeg sad med hende i armene, var svaret nej- men så kiggede jeg på hende, også kunne jeg mærke tvivlen ;) Derfra ændrede det sig til.. Måske.. Til "Det er jo ikke DEN Melissa, men MIN Melissa" :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Jeg har altid syntes at Annika er er skønt navn... OG jeg kender den dejligste kvinde som hedder Carmen, og det er sådan et dejligt varmt og glad navn. Og intenst på en eller anden god måde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Præcis. Men synes især det er svært hvis der er nogle af eleverne der er lidt balademagere. Præcis og de ryger jo tit over til mig :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Men men men.. Hvis nu navnet er det HELT rigtige når I har bebsepigen i armene, så kan det være associationen falder til jorden :) Jeg havde jo streget Melissa helt fra start, men da manden så foreslog det igen, mens jeg sad med hende i armene, var svaret nej- men så kiggede jeg på hende, også kunne jeg mærke tvivlen ;) Derfra ændrede det sig til.. Måske.. Til "Det er jo ikke DEN Melissa, men MIN Melissa" :) Ja helt sikkert! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Nå, jeg prøvede lige Rose Lillian af overfor to veninder idag. Shit, der blev stille :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Nå, jeg prøvede lige Rose Lillian af overfor to veninder idag. Shit, der blev stille :lolhitVil I bruge begge navne i daglig tale hvis det var? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Vil I bruge begge navne i daglig tale hvis det var? :) Altså ved Rose Lillian eller i det hele taget, hvis Lillian kom med? Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har snart sagt Rose Lillian så mange gange for mig selv, at jeg synes det lyder godt at sige det sammen, men kunne nok godt komme til selv at kalde hende Roselil og ville ikke have noget imod at folk bare sagde Rose. Generelt har vi snakket om, at hvis hun skal hedde Lillian + et andet navn, så skal vi prøve at vælge navn så det enten lyder rigtig godt sammen, eller HELT skørt, så folk "automatisk" kun ville sige det ene. Jeg ville nok egentlig foretrække at hun i daglig tale kun hed ét navn, men jeg er ikke så stejl på det, som jeg har været og jeg kan ikke lure på B om det er vigtigt for ham at Lillian nævnes altid, eller om det er "nok" i officielle sammenhænge. På min side har vi en niece, der hedder Signe Celine og der kalder vi hende ALDRIG Celine i daglig tale. Men måske ville Brians familie gerne nævne Lillian til hverdag, eftersom de jo har et meget nært forhold til den "gamle" Lillian. Puh, synes sgu det er lidt besværligt, det her opkalde noget :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Hvad så bare med Lillian? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Tænk jeg synes Valdemar og Lillian lyder super sødt sammen så, hvorfor ikke "bare" kalde hende det? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Altså ved Rose Lillian eller i det hele taget, hvis Lillian kom med? Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har snart sagt Rose Lillian så mange gange for mig selv, at jeg synes det lyder godt at sige det sammen, men kunne nok godt komme til selv at kalde hende Roselil og ville ikke have noget imod at folk bare sagde Rose. Generelt har vi snakket om, at hvis hun skal hedde Lillian + et andet navn, så skal vi prøve at vælge navn så det enten lyder rigtig godt sammen, eller HELT skørt, så folk "automatisk" kun ville sige det ene. Jeg ville nok egentlig foretrække at hun i daglig tale kun hed ét navn, men jeg er ikke så stejl på det, som jeg har været og jeg kan ikke lure på B om det er vigtigt for ham at Lillian nævnes altid, eller om det er "nok" i officielle sammenhænge. På min side har vi en niece, der hedder Signe Celine og der kalder vi hende ALDRIG Celine i daglig tale. Men måske ville Brians familie gerne nævne Lillian til hverdag, eftersom de jo har et meget nært forhold til den "gamle" Lillian. Puh, synes sgu det er lidt besværligt, det her opkalde noget :rolleyes Tænker bare at det jo også er noget man bør tage stilling til. Mange børn i dag får jo flere fornavne, men bliver kun kaldt ved et. Vi har jo bevidst valgt at Silke Elia skal kaldes ved begge og retter folk hvis de kun siger Silke (især i offentlige sammenhænge; læge, børnenet osv). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Tænker bare at det jo også er noget man bør tage stilling til. Mange børn i dag får jo flere fornavne, men bliver kun kaldt ved et. Vi har jo bevidst valgt at Silke Elia skal kaldes ved begge og retter folk hvis de kun siger Silke (især i offentlige sammenhænge; læge, børnenet osv). Ja og vi er jo modsatte og kalder kun C for det første af de 2 navne hun har. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Ja og vi er jo modsatte og kalder kun C for det første af de 2 navne hun har. :ditto ligesom jeg kun bruger mit første navn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2015 Tjaeh, umiddelbart tænker jeg ikke, at der er et problem i at "zigzagge" mellem at hedde et eller to navne :chin: Men det er da selvfølgelig noget, vi vil tænke over, men nok først, når vi ved, hvad navnene er :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites