Sunspirit

Barnevogn - højst 5000 kr

10 indlæg i dette emne

Hej alle :)

 

Synes ærligt talt det er et mareridt at skulle sortere i udvalget af barnevogne når vi skal ud og finde en, så tænkte jeg lige ville høre fra jer herinde. Vi har sat omkring 5000 kr af til den, men hvis det er en af god kvalitet har vi ikke noget i mod at købe brugt, så vi måske bare kan finde en dyrere én inden for samme budget.

 

Vi vil gerne have en der kan klappes nemt sammen og nemt passe ind i en bil, da vi ofte skal ud og køre langt. Vi går ofte ture på ujævnt terræn, så den skal også have nogle hjul der kan tåle det. Vi skal desuden bakse den op og ned af trapper, så den må gerne være lidt let. Og størst muligt liggemål. 

 

Hvad siger i? Har i nogle barnevogne der passer på de kriterier? Eller nogle forslag?   :chin:

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg ville aldrig slæbe hverken Emmaljunga eller Odder op og ned af en trappe :unsure

 

Hvad med sådan en her (jeg kender den ikke, men umiddelbart lyder den da god og det er et godt tilbud :))

https://webshop.coop.dk/vare/babytrold-x-cellent-barnevogn-inkl-lift-og-pusletaske-dansk-design-i-topkvalitet-med-langt-liggemaal-sort/5704211707264

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mega glad for min trille, nu ved jeg ikke hvor du bor men du kan tage ind i barnevognshuset på Frederiksberg, der er servicen rigtig god, og de kan hjælpe med hvad det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek flip-flap.dk ud ;)

det er en kombivogn, men jeg er vildt glad for vores!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville generelt ikke bakse en barnevogn af en trappe på "fast basis", det lyder mig enormt bøvlet. :unsure

Men udover det, så er en fan af Odder og ville gå efter en brugt af dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en brio sport til mine to første børn, men da den hænger i stellet nu, måtte den skiftes ud.

jeg har købt en brugt odder vogn der har været brugt til 1,5 barn for 2600 med lidt, dyner, betræk, regnslag og insektnet, dog uden madrasser men dem havde jeg fra min brio.

Men den er tung! Har selv haft den båret op på loftet og det er for besværligt at skulle gøre det ofte, men en virkelig lækker og stabil vogn. Brio'en er lettere vægtmæssigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan desværre blive nødvendigt at kunne bære den op og ned af trapper:S

 

Vi bor på 1. sal med en udvendig svalegang, og må ikke opbevarer vognen i cykelskuret og er ingen kælder eller lignende så jeg skal også have den bakseret op på 1. sal hver dag. :S

 

Vi har købt en brugt Odder vogn, som jeg glæder mig meget til at skulle have i brug. 

 

Planen er så at jeg må bære stellet ned først og så kassen og så gå ned med den lille til sidst :) I starten er det jo nemt nok, der kan hun ligge i liften, men bagefter må hun jo bare være i kravlegården i de 1-2 minutter som det tager at få den ned. 

 

Men ja jeg ville også anbefale en odder i forhold til hvad jeg har set når jeg har kigget mig omkring, men ved jo ikke hvordan det egentlig bliver i brug endnu :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en odder på x-dreamstel, og har været rigtig glad for den. 

Vi boede på 1. sal, da Karla var helt lille, og har et par gange haft den med op. Den er ret let, så jeg har kunne bære den op, uden at skille den ad eller "bumpe" den op og ned af trinene. Det er lidt bøvlet med pladsen, men vægtmæssigt har det ikke været noget problem. 

 

Min søster købte sin i virkelig lækker stand brugt for ca. 3000 kr. 

 

Generelt vil jeg være påpasselig med de helt billige barnevogne, min erfaring fra min tid i babysam er desværre, at pris og kvalitet ofte hænger sammen. De billige dumper tit i test, kommer hurtigt til at hænge, og knirke, Knapper mm. falder hurtigt af osv.  I den butik jeg arbejdede måtte vi relativt tit skifte udstillingsmodellerne ud, fordi de knirkede og hang - og der lå altså ikke børn i dem. (Vi sagde det altid til kunderne, dog). 

Det kan sagtens være, at der findes billige barnevogne, der ikke gør sådan, men jeg har ikke oplevet det (endnu). 

 

 

Jeg ville gå efter en brugt vogn på letvægtsstel, i god kvalitet. Der får man IMO meget mere for pengene, end ved at købe en billig ny barnevogn. 

Jeg er odder-fan, men der kan sagtens være andre gode mærker 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle fine svar :-) vi vil straks kigge på jeres forslag. Der er desværre ikke så meget at stille op med trapperne. Vi bor på 1. Så er ikke så langt, men langt nok til at det skal med i overvejelserne. Kan dog godt høre vi skal ud og kigge brugt. 5000 rækker ikke langt til en ny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Trille fås til jeres budget...vi er glade for vores og den er ikke den aller tungeste vogn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER