Oprettet January 9, 2015 Hej alle Jeg er så heldig at være blevet gravid efter vores første ICSI behandling :loveshower Min mand og jeg har derfor været til en tidlig graviditetsscanning i dag, hvor vi var så heldige at se hjerteblink :loveshower Her regnede lægen så min terminsdato ud, og det er her, jeg bliver i tvivl. Ift. div. terminsberegnere på nettet, regnes dagen for ÆU for 2+0 (05.12.2014). Dette ville give en terminsdato, der hedder 28-08-2015. Da lægen kiggede min journal igennem, satte han min sidste mens første dag til 22.11.2014 ift. ÆU dagen, der bør ligge på CD 14. Lægen drejede så på sit lille hjul og kom frem til en terminsdato, der hedder 01.09.2015. Men når jeg selv taster sidste mens første dag ind i div. online beregnere (og bruger samme dato 22.11.2014), så får jeg terminsdato 29.08.2015. Det lille foster blev ved scanningen målt til 9mm (8,98mm og 9,02mm), hvilket jeg kan google mig til svarer til 6+6, og terminsdato 29.08.2015. Så, det korte af det lange er: Er der noget særligt med de der terminsdatohjul, som lægen bruger, siden det giver en dato, der er 3-4 dage senere end alle andre beregnere? Hvad ville I regne med? (PS. Jeg godt, at det er et totalt luksusproblem :D og at terminsdatoen igen kan blive rykket ved NF. Jeg er bare topnysgerrig, hehe :D) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2015 Tillykke med graviditeten :loveshower Og skønt at se hjerteblink :glad Jeg ville ikke tage det der hjul særlig tungt. Til NF sætter de terminsdatoen korrekt. Men jeg ville indtil da gå efter scanningen idag :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2015 Mange læger er pænt dårlige til at bruge det der hjul. Min læge kiggede forkert ad flere omgange. Så indtil videre hold fast i 28-29-ish og så får den endelige dato til nf Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2015 Min læge skrev altid en dag kortere henne, da jeg ventede den store til trods for nf havde fastsat datoen . Han var flittig bruger af hjulet. du ska ikk tag det så nøje med det paphjul. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2015 Tak for svar, hvor er I søde og hurtige :yay OK, holder mig til 28-29. august så :) Det skal nok ende med at blive i september alligevel, da førstegangsfødende vist har tendens til at gå over tid. Nå, men det må tiden jo vise. :D Og det er da mærkeligt med det paphjul, lyder til at man ikke kan give så meget for det :wacko Havde i det mindste troet af lægerne på en fertilitetsklinik havde styr på. Nå pyt, så længe de havde styr på at gøre mig gravid, så skal de ikke høre et ord for det :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2015 Wiiii du har set hjertet slå!!! Sådan Spark, det kører sq da bare. Jammen hvornår skal du til NF? Jeg aner intet om det hjul der. I følge min NF, terminsdato skulle jeg være blevet gravid dagen inden IUI (??????????) Så tog bare hvad de sagde, var kun en enkelt dag. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2015 (Angående dit spørgsmål sidder jeg bare som et stort spørgsmålstegn. Det er jo ren volapyk at komme herind. ÆU? CD? ISCI? Jeg skal have læst op på forkortelser :lol ) MEN jeg ville lige ønske dig stort tillykke :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2015 Taaaak for tillykkerne :D :D Ja, det er bare skønt!!! :D :D Ang. forkortelserne, så er de fleste kun relevante for fertilitetsbehandling, så de er slet ikke nødvendige at kende alle sammen :D :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites