Oprettet January 3, 2015 Hvad ville I gøre her? Vi har fået et weekendophold i Legoland af min far i julegave, som vi gerne vil bruge her til sommer :) Spørgsmålet er så, om det skal bruges i juni, hvor jeg er højgravid eller i august, hvor vi har en lille baby. Juni: + Valdemar får en tur, hvor han stadig er "enebarn og i fokus" inden det går løs med at være storebror. + Baby slipper for den lange køretur på 2-2,5 time (tror jeg nok?) fordi den stadig er i maven. - Jeg er tung og træt og kan ikke prøve ret meget sammen med Valdemar August: + Jeg har født og kan prøve nogle ting med Valdemar, hvor han så har mig lidt på tomandshånd (omend kortvarigt) hvilket jeg tænker er rart i en tid, hvor baby ellers hænger meget på mig. + Lidt hyggeligt at se tilbage på vores første tur som familie på 4 :kuller - Muligvis stressende med/for så lille baby? - Lang køretur for baby * Kommer måske lidt i vejen for barselsbesøg (ved ikke, om det er godt eller skidt) Begge måneder er selvfølgelig sårbare, hvis jeg føder tidligt/sent eller hvis baby eller jeg bliver syge, men det tror jeg umiddelbart at vi satser på ikke sker ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Nu kan jeg kun svare for mig selv og jeg vil sige før. Jeg var både i Legoland og Djurs sommerland i sommers, men fødte jo først 3/10. Men det var da alligevel lidt hårdt at være i Legoland en højsommer dag, hvor det var frygtelig varmt. Man kan godt prøve nogle ting, men ikke mange, da de frarådes når man er gravid. Men det var nu mest de forlystelser, hvor Lasse alligevel var for lille. vi tog også i Legoland, da Lasse var max 3 uger og jeg gør det ikke igen. Det var frygtelig varmt for den lille dreng og jeg opholdte mig stort set i ammehuset/duplo-land. Så der fik vi intet ud af at være afsted. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Det eneste der ville afholde mig for at gøre det efter vil være den lange køretur... det ville jeg nok ikke overskue med sådan en lille en der kun må sidde kortvarigt i autostolen. Men tror ikke det er stressende for den lille at være i legoland, den ligger bare og hygger i barnevognen tænker jeg. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Min tanke er at gøre det før fødsel. Jeg ville personligt ikke synes det var fedt at tage på weekendtur med en så nyfødt som baby vil være i august. Så hellere selv være højgravid og kunne hygge med Mar og prøve det der er muligt. Fed gave i øvrigt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Helt klart før :) Ville ikke kunne overskue at tage afsted med en så lille baby. Køreturen fint nok men ikke varmen og de mange mennesker... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Før!! Måske kan det SAGTENS gå efter men du ved jo ikke hvilket lille menneske der kommer ud. Det kan være jordens nemmeste, eller et følsom lille væsen. Det kan være en sove baby eller en med kolik. Jeg husker også hormonerne som onde og jeg ville personligt ikke binde an på at det er spor lettere anden gang! Fødslen kan være lang og hård og jeg kunne jo ikke sidde ned i 1,5 mdr pga forstuvet haleben og det gjorde ondt i meget længere tid. Og jeg orkede ingenting med smerter. Det er worst case scenario men det er helt klart det jeg ville planlægge ud fra og så kan man jo kun blive positivt overrasket ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Helt klart før fødsel. Har været i Legoland med en baby, som godt nok var mere end en mdr, men der er bare ikke nær så meget overskud til den store som man tror (mht at prøve ting) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Før-før! Men det er måske ikke en mulighed? Ej det kommer jo an på hvordan du har det der i graviditeten! Jeg kunne ikke sidde i bil så længe da jeg var gravid med W, jeg kunne heller ikke gå rundt i Legoland. Men nogle kan jo sagtens!! Efter ville jeg ikke køre så langt i bil med baby! Og der er måske også en risiko for at det er hårdt at rende rundt længe, efter en fødsel? Men det kommer jo også an på fødslen. Jeg ville ikke bekymre mig om at have baby med på tur, ikke så længe man bare tager hensyn til at ting tager tid og der skal være amme-puslepauser. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Jeg ville vælge før, da jeg ikke syntes overskuddet med lille baby er særlig stort. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Jeg vil stemme i kor med de andre og sige før fødsel :) De første måneder efter A blev født havde jeg slet ikke overskud til at skulle ret langt væk hjemmefra. Alt går op i intervaller på 2-3 timer, alt efter hvornår baby vil spise/sove. Og det er bare SÅ svært at hygge sig om noget når man er ude i den første tid, synes jeg. Alba blev jo født 25/6, og det var så varmt!! Jeg kunne meget bedre klare alting før fødsel, det er hårdt at gå langt/sidde meget med stor mave, men det er langt nemmere end det er når man har en lille nyfødt. Jeg tror også at Waldemar vil få mere ud af turen, hvis i tager afsted før fødslen. Så er han 100% centrum, og han skal ikke hele tiden liiige vente på at baby bliver ammet/får skiftet ble/skal trøstes osv Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2015 Jeg er enig med de andre - FØR, pga overskuddet til den store er meget lille i starten pga manglende søvn, amning osv. MEN vil dog sige at mit bækken på ingen måde kunne klare ture i sommerland i sommers da jeg var højgravid - kunne max gå 500 m uden smerter. Vi tog i feriecenter i påsken i stedet, og der havde jeg det stadig rimeligt. Måske det er en mulighed, da du jo ikke rigtigt kan forudse hverken din graviditet eller babys temperament? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2015 I 3.trimester kunne jeg kun gå kort...men hvis du er velbefindende, så ville jeg nok vælge juni. Især hvis det bliver før skoleferien, for så er der nok lidt færre mennesker også :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 10, 2015 Nu ved jeg ikke hvordan din sidste graviditet var, og måske bestemmelsen først skal falde senere når du ved mere om hvor mobil du er. Hvis du er forholdsvis adræt til at kunne gå rumdt i parken, så vil jeg vælge før :) Nu ved jeg ikke hvor gammel bebs er til august, men da Laura var 8 uger tror jeg det ca var, havde vi hende med i djurssommerland. Det var faktisk bare rigtig nemt, men havde nu også både mine forældre og søskende med (en familietur), så der var nok hænder til at aftlaste, og så var hun nem den dag og gad ligge i barnevognen :) Angående turen og lang tid i autostol kan man komme om ved, ved at leje en babysleeper i babysam :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 10, 2015 Jeg ville også sige før. Vi var i Djurs sommerland og den gamle by en god måned før termin. Jeg holdt en del pauser men ellers gik det super fint :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 10, 2015 Jeg tænker det kommer lidt an på hvilken graviditet du har - om du kan holde til at gå rundt, sidde i bil i lang tid osv. Hvis du har en forholdsvis nem graviditet (inden for normalen), så kunne det være en fin løsning med før (jeg var i sommerhus en uge, bade ved stranden, i zoo osv mens jeg var højgravid - men jeg havde heller ikke bækkenløsning eller lign :P). Det kommer også lidt an på om I gerne vil prøve ting sammen allesammen - eller om I har det fint med at dele jer lidt op. Har I en lille med, er I jo nødt til at skiftes til at prøve ting med Valdemar og kan ikke prøve ting allesammen sammen. Vi var i Legoland med Simon, da han var et par uger gammel og det gik super fint. Han sov det meste af tiden i barnevognen og så skiftedes vi til at prøve ting med Lise, mens den anden gik rundt med barnevognen. Når han ind imellem vågnede og blev ked af det, gik jeg i ammerummet med ham eller ammede på en bænk i parken. Hvis du har en lidt hård graviditet, kunne det være en back-up løsning, men det er jo med en vis risiko for at baby ikke er så nem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2015 Jeg har lige rykket den her ind i rejseforum :balloons Fra Aalborg til Billund er da også en slags rejse :P Og så kan jeg samtidig lige opdatere, at vi endte med at bestille til start juni, altså en måned før termin :) Og med hotel inde i selve Legoland, så mor her nemt kan trække sig om nødvendigt ;) Tak for jeres hjælp! :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2015 God idé med rejseforum :) Håber I får en god tur, BBM :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites