Tumlepigen

Hvornår bruger I vikle/slynge?

12 indlæg i dette emne

Jeg har investeret i en koalavikle fra Boba.

Leonora er kun 20 dage, så vi er endnu i gang med at finde ud af at bruge den.

Jeg tænker over, hvornår det er smart at bruge viklen? Vil jo egentlig gerne at hun sover i liften, så jeg har helt fri, men nu er hun for 2. gang faldet i søvn i viklen og hvad så? Beholder I baby der og slapper af eller nusser rundt eller forsøger I at lægge baby i liften (eller hvor baby nu sover)?

Kom med jeres erfaringer til en debutant i vikle :)

Del dette indlæg

Brugte min strækvikle meget og hun faldt tit i søvn i den og så kom det lidt an på hvad jeg lige synes jeg skulle lave om jeg lagde hende i vuggen eller lod hende blive siddende. Som regel fik set ok at lægge hende, men i perioder var jeg også nødt til at beholde hende i viklen og så var det bare sådan det var.

Havde den også tit på ud og gå med hunden, både fordi det tit var nemmere og så var Freja altså ikke så vild med sin barnevogn i starten.

Men vi eeeeelskede begge to vores vikle

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det afhænger lidt af hvad jeg ska, om hun får lov at sove videre i viklen eller ej.

Dog laver jeg nu stadig en del ting, imens hun tager en lur i den, også fordi at hun vågnede de sidste par gange jeg forsøgte at få hende over i liften.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger den stort set kun når Nova er hys og overtræt og ikke gider at sove. Hun falder i søvn i løbet et par minutter, og min mand ender med at gå rundt med hende om natten.

Vi begyndte at bruge den da hun var ca 14 dage, og vi er stadig helt afhængige af den, nu når hun er 6 uger.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super med jeres input. Jeg må prøve mig frem. Havde hende i viklen i 1,5-2 timer og lagde hende så i liften, hvor hun sov til i alt 5 timer :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brug den som du foeler for... Det er nok mit bedste raad. Det skal vaere rart for jer begge :) 

Hvis du stadig doejer med at binde den godt, saa kan du lure min video paa youtube

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spørger lige herinde, når nu der er en vikle tråd i stedet for at oprette en ny..

Er der nogle der kender sådan en her?

Jeg fandt den lige i skabet og ved ikke hvad den hedder, så aner ikke helt hvordan jeg skal bruge den ;)

qJAeIH9.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spørger lige herinde, når nu der er en vikle tråd i stedet for at oprette en ny..

Er der nogle der kender sådan en her?

Jeg fandt den lige i skabet og ved ikke hvad den hedder, så aner ikke helt hvordan jeg skal bruge den ;)

qJAeIH9.jpg

Jeg synes, det ligner vores "skildpadde"/maitai, og den var vi rigtig glade for :) Den kunne først bruges, da han sådan nogenlunde sad selv, men den var nem at binde og hyggelig og god :)

Edit: Det var sådan en her, vi havde (eller har):

http://slynger.dk/group.asp?group=19

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes, det ligner vores "skildpadde"/maitai, og den var vi rigtig glade for :) Den kunne først bruges, da han sådan nogenlunde sad selv, men den var nem at binde og hyggelig og god :)

Edit: Det var sådan en her, vi havde (eller har):

http://slynger.dk/group.asp?group=19

Ah! Kan også se den er fra slynger.dk. Så det er da sikkert sådan en :)

Det er en arve og vi brugte den aldrig til Edith..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ah! Kan også se den er fra slynger.dk. Så det er da sikkert sådan en :)

Det er en arve og vi brugte den aldrig til Edith..

Vi kunne nok også godt have undværet den, men jeg havde tit Mar i den, når jeg fx gik ned med vasketøj, eller hvis vi var inde i byen og han nægtede at være i barnevognen :) Og den var nem at binde, mener jeg. Det var vel bare bundflapperne om livet, baby op at sidde med benene godt ud som en frø, og så topflapperne i kryds over skulderen - hvis det giver mening :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kunne nok også godt have undværet den, men jeg havde tit Mar i den, når jeg fx gik ned med vasketøj, eller hvis vi var inde i byen og han nægtede at være i barnevognen :) Og den var nem at binde, mener jeg. Det var vel bare bundflapperne om livet, baby op at sidde med benene godt ud som en frø, og så topflapperne i kryds over skulderen - hvis det giver mening :D

Jeg tror, at der er instruktioner på den der hjemmeside - men tak :kiss

Den skal nok blive god at have, hvis vi skal ud og rejse til efteråret, som planen pt er :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror, at der er instruktioner på den der hjemmeside - men tak :kiss

Den skal nok blive god at have, hvis vi skal ud og rejse til efteråret, som planen pt er :)

Ellers, så var der mulighed for at komme hjem til en af sælgerne, dengang vi købte vores. Det er jo selvfølgelig med henblik på salg, men da vi var der, var der også nogen med, der kom for at få en hånd med den, de allerede havde købt :) Tror bestemt I kunne blive glade for den. Og ellers er der jo ikke tabt noget, kan man sige :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER