Barbamama

Gave til sig selv når færdig/får første job?

20 indlæg i dette emne

Som en del vist ved, så blev jeg færdiguddannet i sommers og har fået mit første job her i december.

Jeg holdt ikke fest i anledning af at jeg var færdig (var dog ude at spise med mand og barn) og jeg købte ikke noget til mig selv i anledning af at jeg var færdig (men fik blomster og fine gaver af de nærmeste).

Nu har jeg fået mit første job, og jeg har lovet Brian at vi skulle ud og spise noget godt, når jeg fik den første løn. Jeg havde ikke rigtig overvejet anden fejring end det, indtil en herinde sødt spurgte mig, om noget af min løn var øremærket til noget, jeg havde ønsket mig.

Jeg kan godt komme i tanke om noget, jeg gerne vil have (flirter lidt med en ring, jeg har set...), men jeg kan ikke lige lure, om jeg egentlig hellere vil have de penge i "overskud" eller om jeg vil ærgre mig, hvis jeg netop ikke købte en symbolsk gave til mig selv... På den ene side synes jeg jo, at jeg ER blevet fejret ret meget og jeg HAR fået fine gaver og den ring er ikke en, jeg sådan har gået og drømt om i flere år, agtigt. På den anden side kan jeg godt lide at have en ting, som JEG har købt fordi jeg for en gangs skyld havde råd-agtigt.

Så jeg er lidt i tvivl :chin:

Og uden at det nødvendigvis skal afgøre mit valg, så kunne jeg godt tænke mig at høre, om I andre har købt et eller andet særligt til jer selv, da I blev færdiguddannede eller fik jeres første job? :) Og i så fald hvad? :)

Del dette indlæg

Hverken ved første job eller da jeg blev færdiguddannet købte jeg noget til mig selv :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg forestiller mig ikke at jeg vil købe noget når jeg bliver færdig uddannet (om mindre end 1 måned :yay ) Jeg er lykkelig for at være færdig snart, så jeg føler ikke behov for at putte noget materielt på.

Måske kunne jeg finde på det når den første løn tikkede ind. Men jeg tænker ikke at det skulle være noget specielt som fx en ring, mere at det skulle være en lille shoppetur med mig selv, bare fordi jeg kan.

Er det forståeligt hvad jeg mener?

Ps tillykke med løncheken, det må være FEDT!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig, at købe noget for min første "rigtige" løn. Sagde engang, at jeg ville bruge rub og stub på mig selv :D Meeen, med snart to børn og udgifter nu, så "nøjes" jeg nok med en symbolsk ting, jeg altid vil gemme. Ved endnu ik hvad, da jeg hverken er helt færdig (om to uger er jeg!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har endnu til gode at opleve at blive færdig med uddannelsen, og få mit første job (jeg er uddannet til), og dermed første lønseddel.... Men jeg regner bestemt med at jeg køber noget til mig selv som kan minde om begivenheden! Da jeg blev student, købte jeg en "mary" ring til mig selv, og der var det så planen at der skulle en ekstra sten i for hver stor livsbegivenhed fremadrettet. At pengene så ikke har været til det, og jeg skylder mig selv 1 brilliant for brylluppet og 2 (snart 3) safirer for drengene, det er så en anden sag ;)

Men en dag kommer det, og så skal der en sten i også, den dag jeg bliver færdig som sygeplejerske, helt sikkert :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg fik min første rigtige løn, var den måned vi skrev under på gården.

Så man kan sige at jeg købte gården til mig selv. Vil altid huske det i hvert fald

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte en lækker taske (den dyreste jeg nogensinde havde ejet på daværende tidspunkt), da jeg fik min første fuldtidsløn. Jeg var endnu ikke færdiguddannet, men blev fastansat før jeg havde skrevet mit speciale, så min indtægt havde ændret sig permanent.

Jeg synes det var en fantastisk følelse, at jeg kunne købe den med god samvittighed og jeg elskede den! Men jeg havde så ingen børn, ingen bil og endnu ikke købt hus ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg brugte heeeele den første løn på mig selv, men vi havde heller ikke børn eller gæld på det tidspunkt :p

Idag ville jeg købe noget til mig selv, et lækkert smykke jeg gerne ville have, en Decadent taske, eller den klassiske Burberry trenchcoat ;) Noget som jeg ellers aldrig ville købe til mig selv eller skulle spare op til over en længere periode :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte ikke noget til mig selv. Eller, vi var ude og spise. Og så blev jeg ret så overdænget med gaver fra familien.

Min første løn var heller ikke så prangende, da det kun var min grundløn uden tillæg for mine skiftende arbejdstider.

Men det var stort form at blive færdiguddannet. At jeg havde fået job var også skønt, men den første løn lagde jeg nu ikke så meget i.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte en bil :D

Altså jeg valgte at få bil fordi det havde været min drøm i årevis og med fast løn var der råd hver måned.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte ikke noget så vidt jeg husker. Så ikke noget af betydning

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte et par Angulus støvletter ;) Men det var nu mere tilfældigt det lige blev det tidspunkt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte ikke noget til mig selv. Eller, vi var ude og spise. Og så blev jeg ret så overdænget med gaver fra familien.

Min første løn var heller ikke så prangende, da det kun var min grundløn uden tillæg for mine skiftende arbejdstider.

Men det var stort form at blive færdiguddannet. At jeg havde fået job var også skønt, men den første løn lagde jeg nu ikke så meget i.

:ditto selvom det er 5 år siden :p pengene blev ikke brugt på noget særligt! De faldt vist bare bed i et stort gælds hul :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte ikke noget til mig selv. Fik blomster og lidt gaver fra forældre og arbejdet (var elev), så det var fejring nok :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Næh, det gjorde jeg ikke. Og jeg husker det heller ikke som noget meget specielt. Jeg husker faktisk mere det at få mine første dagpenge - at få dobbelt så meget udbetalt for ikke at lave noget som helst, se det var mærkeligt!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik en perlekæde af min far, da jeg blev kandidat, og jeg elsker den :) Jeg fik ikke selv markeret det, og første-løn-oplevelsen blev lidt druknet i 'lige-flyttet-til-Grønland-på-en-indskydelse'

Men jeg har ved forfremmelse og ved veloverståede lønforhandlinger købt noget til mig selv :) Senest en ny iPad :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Næh, det gjorde jeg ikke. Og jeg husker det heller ikke som noget meget specielt. Jeg husker faktisk mere det at få mine første dagpenge - at få dobbelt så meget udbetalt for ikke at lave noget som helst, se det var mærkeligt!!

Det synes jeg også var sært! Men slet ikke noget, jeg følte for at fejre :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende at høre, hvad I hver især har gjort :)

Jeg tror, der er noget om snakken med, at det gør en forskel, om man er single når man bliver færdig, eller om man har mand og børn og hus. Jeg kan i hvert fald godt mærke, at nu hvor jeg fx lige kiggede på decadent tasker, så blev jeg sådan lidt "De er godt nok flotte... Men EJ det er jo lige pengene til en ny seng til Valdemar!" :lolhit

Min løn er i øvrigt heller ikke særlig prangende, bare mere end jeg plejer at få, og federe at få fordi jeg har tjent dem, og ikke "fået" dem i su eller DP, agtigt. Men hvis jeg køber noget, bliver det nok MAX til 1000 kr :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg knoklede røven ud af bukserne med ekstrafag og færdiggjorde min uddannelse i USA på 3 istedet for 4 år. Da jeg selv betalte den så betød det at jeg sparede RIGTIG mange penge!

Som belønning til mig selv tog jeg på en to måneder lang safari op igennem syd, central og Østafrika for de penge. Men det var jo også i en tid i mit liv hvor jeg hverken havde familie eller forpligtelser - jeg havde faktisk ikke engang en lejlighed fordi jeg flyttede hjem til dk efter endt uddannelse. Jeg havde dog et job ventende...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte ikke eller fik noget til mig selv hverken da jeg blev udlært eller fik job.

Tror ikke man gør den slags i min familie.

Okay 16 dage efter jeg var udlært "fik" Jeg Liva

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER