Oprettet December 28, 2014 Hvad sker der hvis man bruger MME og grødpulver der har overskredet sidste holdbarhedsdato? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2014 Jeg ville smide det ud. Specielt når det gælder de små. Men jeg er generelt i mod ting der har overskredet holdbarheds dato. Jeg kan ikke med det. Så ved faktisk ikke om der vil ske noget. Men jeg tog ikke chancen selv... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2014 Hvis det hedder skal anvendes før, er det forbundet med sundhedsrisiko at spise det. Hedder det mindst holdbar til er det vejledende, og kan oftest godt holde længere. Jeg vil dog nok ikke gå meget mere end en uge eller to over datoen når det gælder de små, de er jo noget mere sarte end vi voksne. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2014 Jeg ville smide det ud. Specielt når det gælder de små. Men jeg er generelt i mod ting der har overskredet holdbarheds dato. Jeg kan ikke med det. Så ved faktisk ikke om der vil ske noget. Men jeg tog ikke chancen selv... :ditto her ryger ALT ud dagen efter sidste holdbarhed eller på dagen hvis jeg ved jeg ikke skal bruge det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2014 MME ville jeg ikke turde bruge. Jeg ville ikke vide, hvordan jeg skulle vurdere, om det stadig er ok, og så er jeg ikke sikker på, hvordan fx. tilsatte mineraler eller andet reagerer. Grød vil jeg måske lave og se/ lugte/ fornemme, om det virkede ok, men kun hvis det lige er udløbet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2014 Jeg ville ikke bruge det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites