Guest

Taberdysten 2015

583 indlæg i dette emne

Nøhh... Nu er vægten gået i stå OG stiger!!! What to do??? Gør stadig alt det rigtige i forhold til low carb!!!

Undskyld jeg blander mig i taberdysten.

Altså jeg taber mig ikke ved at spise lowcarb. Eller jo, men så skal jeg spise mega små mængder.

Del dette indlæg

Vi levede lchf i en periode, og vi spiste ikke mere kød end ellers. Vi spiste nok lidt flere æg, men ellers var det grøntsager, vi skruede op for :)

:ditto

Mængden af kød er ikke anderledes men MEGET mere (øko) æg, grøntsager, olie og smør. Og absolut ingen sukker.

Kødet er nok anderledes end jeg ellers ville købe på kur, men det er fra magert til fedtholdigt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld jeg blander mig i taberdysten.

Altså jeg taber mig ikke ved at spise lowcarb. Eller jo, men så skal jeg spise mega små mængder.

Jeg spiste slet ikke nok kalorier igår og sultede hele dagen og tog alligevel 100g på det er eddermanme demotiverende :prik

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blot lige et pip til de af jer, der synes at vægten er gået op eller i stå, her i anden uge efter nytåret. Der kan være en del grunde til det, afhængigt af hvor i sit vægttab man befinder sig og diverse omstændigheder, en del af dem er allerede nævnt:

1: Man har taget muskelmasse på, og muskler vejer som bekendt mere end fedt.

2: Man har ikke fået vejet sig på samme tid, med samme tøj (eller mangel på samme) eller under nogenlunde samme omstændigheder som sidst, og oplever derfor et naturligt udsving.

3: Man har ramt det frygtede "vægttabsplateau" (som går over igen, just keep up the good work). 

4: Og det som jeg måske tænker kan gøre sig gældende for nogle af jer, men som I måske ikke har indregnet: I har indtaget en del alkohol hen over nytåret og alkohol er jo som bekendt stærkt vanddrivende. Derfor vil man ofte opleve at tabe sig meget, kort efter at have drukket alkohol, men det er altså blot væsketab og det kommer på igen. Og gerne med lidt ekstra hævn, fordi kroppen prioriterer at forbrænde alkohol først og dermed er ens fedtforbrænding sat på standby, så længe man har alkohol i kroppen, der skal forbrændes.

Dengang jeg stadig drak alkohol, har jeg ind i mellem oplevet at veje et kilo mindre fra den ene dag til den anden (hvor der altså var en druktur mellem de to vejninger), men det er skuffende nok altid kommet på igen ret hurtigt. Og jeg der bare troede at jeg havde danset et kilo fedt af i løbet af natten :D

Det er bare videre i programmet; så længe man gør det der skal til, så skal vægttabet nok komme :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg får sgu vist ikke grønne tal på tirsdag.. Så skal jeg i hvert fald knokle igennem!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil heller ikke prale af det går så godt her, men har skåret gevaldigt ned på indtag, og jeg ved jeg ikke bare fra den ene dag til den anden kan fjerne alle "vanerne" det tager lige lidt tid :) jeg har ikke fået trænet de sidste 3 dage heller, havde ungerne hjemme fredag grundet vejret, og er umuligt at få ro til at træne på cross traineren når de er hjemme ... Så imorgen er der atter en dag! Jeg har ikke været på vægten de sidste dage, så aner ikke hvordan det står til, har bevist ladet være.

Jeg tror dog ikke på grønne tal, synes det er gået lidt galt her i weekenden med jeg fik spist lidt af chipsene og sådan :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blot lige et pip til de af jer, der synes at vægten er gået op eller i stå, her i anden uge efter nytåret. Der kan være en del grunde til det, afhængigt af hvor i sit vægttab man befinder sig og diverse omstændigheder, en del af dem er allerede nævnt:

1: Man har taget muskelmasse på, og muskler vejer som bekendt mere end fedt.

2: Man har ikke fået vejet sig på samme tid, med samme tøj (eller mangel på samme) eller under nogenlunde samme omstændigheder som sidst, og oplever derfor et naturligt udsving.

3: Man har ramt det frygtede "vægttabsplateau" (som går over igen, just keep up the good work). 

4: Og det som jeg måske tænker kan gøre sig gældende for nogle af jer, men som I måske ikke har indregnet: I har indtaget en del alkohol hen over nytåret og alkohol er jo som bekendt stærkt vanddrivende. Derfor vil man ofte opleve at tabe sig meget, kort efter at have drukket alkohol, men det er altså blot væsketab og det kommer på igen. Og gerne med lidt ekstra hævn, fordi kroppen prioriterer at forbrænde alkohol først og dermed er ens fedtforbrænding sat på standby, så længe man har alkohol i kroppen, der skal forbrændes.

Dengang jeg stadig drak alkohol, har jeg ind i mellem oplevet at veje et kilo mindre fra den ene dag til den anden (hvor der altså var en druktur mellem de to vejninger), men det er skuffende nok altid kommet på igen ret hurtigt. Og jeg der bare troede at jeg havde danset et kilo fedt af i løbet af natten :D

Det er bare videre i programmet; så længe man gør det der skal til, så skal vægttabet nok komme :glad

Tak - det er gode punkter:) Jeg havde i hvert fald et festligt nytår :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har syndet i weekenden men stadig tabt mig :blink jeg har spist en (grov) sandwich en halv flødebolle, 3 pebernødder og så bagte Anders banankage igår, den gav jeg altså efter for!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg får så meget røde tal! Jeg var vist dehydreret i tirsdags :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh, jeg er liiiige på grænsen. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det tirsdag og jeg har allerede 4 nye vægtstatusser indtastet. Sådan ladies. Glæder mig til flere. Jeg selv har sneget mig i rødt, ÆV! Men jer tabere vejer godt op for os to syndere.

#nårtirsdagerenspændendedag...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg spiste slet ikke nok kalorier igår og sultede hele dagen og tog alligevel 100g på det er eddermanme demotiverende :prik

Det kan sagtens være derfor der intet sker... At du ikke få nok kalorier, det giver nemlig faktisk ofte den modsatte effekt, da kroppen går i strejke (så at sige) og begynder at holde på alt!! Man skal have x antal kalorier om dagen, mindre hvis man skal tabe sig - men der er et minimum :) 

Det at du så oplever at du taber dig efterfølgende, hvor du har syndet - jamen det er sikkert fordi kroppen slapper lidt af igen: Yay jeg får noget mad, så kan jeg give lidt slip igen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan sagtens være derfor der intet sker... At du ikke få nok kalorier, det giver nemlig faktisk ofte den modsatte effekt, da kroppen går i strejke (så at sige) og begynder at holde på alt!! Man skal have x antal kalorier om dagen, mindre hvis man skal tabe sig - men der er et minimum :)

Det at du så oplever at du taber dig efterfølgende, hvor du har syndet - jamen det er sikkert fordi kroppen slapper lidt af igen: Yay jeg får noget mad, så kan jeg give lidt slip igen :)

Måske men jeg tog jo også på før den dag :unsure

Men jeg har igen tabt mig til i dag, uden at sulte, men med kulhydrater i kosten :unsure åh jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an!

Æg om morgenen er største fællesnævner for de dage jeg taber mig! Skyr er største fælles nævner for de dage jeg tager på! Så ud med skyr, ind med æg!!!

Og så har jeg givet lidt kulhydrater lov at snige sig ind i min kost igen! Men stadig færre af dem. Det virker som om det er bedre balance for mig så!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Måske men jeg tog jo også på før den dag :unsure

Men jeg har igen tabt mig til i dag, uden at sulte, men med kulhydrater i kosten :unsure åh jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an!

Æg om morgenen er største fællesnævner for de dage jeg taber mig! Skyr er største fælles nævner for de dage jeg tager på! Så ud med skyr, ind med æg!!!

Og så har jeg givet lidt kulhydrater lov at snige sig ind i min kost igen! Men stadig færre af dem. Det virker som om det er bedre balance for mig så!

Skyr er altså heller ikke så sundt i min bog. Jeg bliver oftest MEGA sulten ret kort tid efter at jeg har spist skyr! Jeg tilskriver det det lave fedt indhold.. Jo højere fedt indhold jo mere stabiliserende.. :) Æg er også fantastisk som morgenmad, de morgenen jeg spiser det er jeg også bedre mæt osv. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er vi ved at være i mål - Ønskebebs når du er klar er jeg også.

Men vi har været liiiidt sløje i denne uge, så lad os gi den en skalle i næste uge og bakke hinanden godt op.

Min dårlige samvittighed holdt mig på løbebåndet på helt fantastiske 50 minutter i dag, hvilket aldrig er sket før. Al magt til mine fivefingers, som gør at jeg ikke bliver øm i hele kroppen. Føler mig lidt sej.

God tirsdag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og min dårlige samvittighed gav mig energi til en times cardio efter arbejde! Kom så piger!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er helt høj over de åndssvage 500 gram jeg har tabt, fordi jeg virkelig havde forventet røde tal, men det har bare SÅ meget givet mig blod på tanden, til at fortsætte med det derdens lchf - det er jo også mega lækker mad og madlavning er blevet en hyggestund for os sammen.

Rent win og så med vægttab! :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Status uge 3:

Ugen vinder er Gremina, som ikke blev vejet sidste uge, men som på to uger har tabt 2,4 kg = 1,2 pr. uge. STÆRKT og tillykke :)

Gremina 1,2 kg. (2,4)

Lone Engel 0,9 kg (1)

Lenna1985 0,6 (+0,4)

Ønskebebs 0,6 (1,1)

Majs 0,5 (1,7)

MorAnja 0,5 (1)

Tazdignez 0 (+0,2)

Sija-Baby +0,1 (1,4)

Fister +0,1 (0,5)

Camils +0,4 (+0,5)

Pada +0,8 (1,7)

Camolette +1,5 (+0,8)

Det betyder at vi samlet har gjort verden (liiiiiidt sølle) 1,4 kg. lettere i denne uge. OP på heste igen til halvdelen af os. 

Bedre ser det ud, når vi på 2 uger tilsammen har tabt 8,9 kg. 

Og at Pada fører stadig kampen for The Big Drop som pt. er på 2,5 kg. Hvem slår den i næste uge?

Vi ses igen om en uge

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er vi ved at være i mål - Ønskebebs når du er klar er jeg også.

Men vi har været liiiidt sløje i denne uge, så lad os gi den en skalle i næste uge og bakke hinanden godt op.

Min dårlige samvittighed holdt mig på løbebåndet på helt fantastiske 50 minutter i dag, hvilket aldrig er sket før. Al magt til mine fivefingers, som gør at jeg ikke bliver øm i hele kroppen. Føler mig lidt sej.

God tirsdag.

Sorry, jeg har haft total klæbebaby i dag efter vi var til kiropraktor, så har igen og igen glemt at få besked afsted til dig. Det lykkedes nu :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:wee :yay :glad

Tillykke :yay 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Håber det kører for jer unge daaamer:) Hep hep!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yes! Kosten har været god de sidste par dage. Fik trænet igår og satser på mindst en gang i weekenden :super hvad med dig?

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER