Guest

Hvor længe -

81 indlæg i dette emne

Jeg er netop kommet til idag.

Det er nærmest selvtortur, da min mand ikke er klar til at gå igang med børnekapitlet. Jeg forsøger at få stillet min "trang", og modtager med kyshånd gode råd til hvordan jeg skal tackle vores forskellige indstillinger til emnet.

Glædelig 3. søndag i advent.

KH ois

Velkommen til! Håber du bliver glad for at være her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til! Håber du bliver glad for at være her!

Tak skal du have, jeg håber også jeg bliver glad for at være her :) Jeg håber også, at jeg snart kan få lov at involvere mig i flere af diskussionerne, så betyder det at manden er gået med på den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er netop kommet til idag. 

 

Det er nærmest selvtortur, da min mand ikke er klar til at gå igang med børnekapitlet. Jeg forsøger at få stillet min "trang", og modtager med kyshånd gode råd til hvordan jeg skal tackle vores forskellige indstillinger til emnet. 

 

Glædelig 3. søndag i advent. 

 

KH ois

Velkommen til :yay Jeg håber din mand snart ændrer mening. Jeg ville prøve at oprette en ny tråd med dit lille problem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er netop kommet til idag. 

 

Det er nærmest selvtortur, da min mand ikke er klar til at gå igang med børnekapitlet. Jeg forsøger at få stillet min "trang", og modtager med kyshånd gode råd til hvordan jeg skal tackle vores forskellige indstillinger til emnet. 

 

Glædelig 3. søndag i advent. 

 

KH ois

 

Velkommen til :balloons Jeg har haft stor glæde af at følge tråde i "Vil gerne være gravid"-afdelingen af BK i processen frem til, at jeg blev gravid. Her gik der et år og forinden havde jeg ventet 6 måneder på, at manden blev klar, men heldigvis er der masser af forståelse, gode råd og inspiration herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg meldte mig ind på det gamle babyklar i Nov 2006.

Da det nye babyklar og babyxplore blev oprettede, blev jeg i de vante rammer og min mg på babyxplore.

Nu har jeg næsten lige oprettet mig her, men har stadig en bruger usynlig bruger på babyxplore.

Jeg syntes dog at det virker meget uoverskueligt herinde med alle de lange tråde (graviditet, mor og ikk mindste smalltalk) i hvert forum. For mig indbyder det ikke lige til at byde ind med svar. For føler at jeg skal kende lidt til baggrunden for tråden osv. Desværre, for mig. Jeg føler lidt at der skal lave en tråd feks, graviditet-følg-mig og det er bare ikke lige mig. Men det kan jo være at det har været her før, alle de der små tråde hvor man lige skriver om dit eller dat? Og det måske bare ikk har fungeret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg meldte mig ind på det gamle babyklar i Nov 2006.

Da det nye babyklar og babyxplore blev oprettede, blev jeg i de vante rammer og min mg på babyxplore.

Nu har jeg næsten lige oprettet mig her, men har stadig en bruger usynlig bruger på babyxplore.

Jeg syntes dog at det virker meget uoverskueligt herinde med alle de lange tråde (graviditet, mor og ikk mindste smalltalk) i hvert forum. For mig indbyder det ikke lige til at byde ind med svar. For føler at jeg skal kende lidt til baggrunden for tråden osv. Desværre, for mig. Jeg føler lidt at der skal lave en tråd feks, graviditet-følg-mig og det er bare ikke lige mig. Men det kan jo være at det har været her før, alle de der små tråde hvor man lige skriver om dit eller dat? Og det måske bare ikk har fungeret.

Jeg kan godt følge dig i det du skriver med de lange tråde, at man føler man skal have lidt kendskab til vedkommende, før man skriver noget. Men det er nu bare at give sig tilkende - folk er søde og åbne herinde.

Jeg følger også kun med og skriver lidt der hvor jeg "kender" folk. Jeg synes også det kan være vildt uoverskueligt med de monster lange indlæg folk tit laver. Jeg har sjældent overskud til at læse med og da slet ikke give det noget værdig respons.

Men jeg synes også det er hyggeligt at man samler sit i en personlig tråd. Så er det nemmere, synes jeg, at følge med i en bestemt brugers graviditet eller hvad det nu er.

Men jeg synes nu alle smalltalk trådene er gode. Der er mere overskueligt for mig. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde velkomster, jeg er meget overvældet :)

 

Snublefod, jeg har allerede oprettet lidt. Og skrevet lidt tanker ned i "min vej til..."

Kan godt se, at der er meget inspiration, og meget stor interesse for hinanden herinde. det er dejligt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg meldte mig ind på det gamle babyklar i Nov 2006.

Da det nye babyklar og babyxplore blev oprettede, blev jeg i de vante rammer og min mg på babyxplore.

Nu har jeg næsten lige oprettet mig her, men har stadig en bruger usynlig bruger på babyxplore.

Jeg syntes dog at det virker meget uoverskueligt herinde med alle de lange tråde (graviditet, mor og ikk mindste smalltalk) i hvert forum. For mig indbyder det ikke lige til at byde ind med svar. For føler at jeg skal kende lidt til baggrunden for tråden osv. Desværre, for mig. Jeg føler lidt at der skal lave en tråd feks, graviditet-følg-mig og det er bare ikke lige mig. Men det kan jo være at det har været her før, alle de der små tråde hvor man lige skriver om dit eller dat? Og det måske bare ikk har fungeret.

Jeg følger slet ikke med i mor tråde, "min vej" og graviditets tråde, men holder mig udelukkende opdateret ved de der små "dit og dat" tråde og smalltalk i diverse foras.

At holde mig opdateret via de lange personlige tråde blev for omfattende og tidskrævende.

Jeg har haft både den ene og den anden personlige tråd, og får det måske igen, men det er 100% for mig selv, at have et sted at samle tanker, frustrationer og glæder. Min mor tråd har jeg fx printet ud til min datter hun må få når hun selv bliver gravid. (Selvf. Uden andres besvarelser).

Mit bedste råd er at kaste sig ud i at oprette tråde, skrive svar og give råd, blande sig i debatter og i det hele taget gøre en indsats for at være aktiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede på det gamle bk i sin tid tilbage i 2005, efter at have været på bryllupsklar i 2005.

På det gamle var jeg i en online mdrgruppe, hvor vi mødtes ca hver mdr. Med tiden blev der ikke så meget tid til at være online og efter et stykke tid blev det gamle bk til bx og jeg kom der ikke så meget.

Så i 2011 begyndte babytanker at rumstere og jeg ledte efter mit yndlingsforum, så har vist været på det nye bk siden efteråret 2011 :)

Edit: så lige at det var jan 2011 :O

Det havde jeg lige glemt! Jeg var på babyklar i 2004-2005 da jeg ventede Mathilde. Men det var en anden side (?) som var væk da jeg ledte efter den i 2011.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige se hvor længe jeg har været her, men vel siden 2011? :)

Jeg kan også føle mig overset indimellem, men det tænker jeg er fordi jeg ikke selv har tid eller overskud til at kommentere på aaaaaaaalt det jeg rigtig gerne ville.. Samtidig med at jeg er lidt sårbar og kan tage tingene lidt tungt når hverdagen er for strid.

Derudover handler vores liv også om nogle ret tunge emner, som kan virke enormt uoverskueligt - og derfor ikke er relevant for særlig mange.

Ellers elsker jeg tonen herinde, de gode svar der kommer.. Og så har jeg været heldig at møde 2 piger herinde fra :loveshower

Edit: bruger siden 13. August 2011

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er netop kommet til idag. 

 

Det er nærmest selvtortur, da min mand ikke er klar til at gå igang med børnekapitlet. Jeg forsøger at få stillet min "trang", og modtager med kyshånd gode råd til hvordan jeg skal tackle vores forskellige indstillinger til emnet. 

 

Glædelig 3. søndag i advent. 

 

KH ois

Velkommen til

Her er rigtig hyggeligt at færdes, tonen er altid god og der findes ofte super gode svar.

Håber du bliver rigtig glad for at være her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige se hvor længe jeg har været her, men vel siden 2011? :)

Jeg kan også føle mig overset indimellem, men det tænker jeg er fordi jeg ikke selv har tid eller overskud til at kommentere på aaaaaaaalt det jeg rigtig gerne ville.. Samtidig med at jeg er lidt sårbar og kan tage tingene lidt tungt når hverdagen er for strid.

Derudover handler vores liv også om nogle ret tunge emner, som kan virke enormt uoverskueligt - og derfor ikke er relevant for særlig mange.

Ellers elsker jeg tonen herinde, de gode svar der kommer.. Og så har jeg været heldig at møde 2 piger herinde fra :love

Den med de tunge emner kan jeg nikke genkendende til - det ved du! :kiss ;)

Så er det rart at vi kan finde hinanden. Den der gensidige forståelse, som ikke kræver en masse forklaring, er guld værd.

Det der med at flytte til Jylland - var det ikke snart en god idé? ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med de tunge emner kan jeg nikke genkendende til - det ved du! :kiss ;)

Så er det rart at vi kan finde hinanden. Den der gensidige forståelse, som ikke kræver en masse forklaring, er guld værd.

Det der med at flytte til Jylland - var det ikke snart en god idé? ;) :kiss

I know :kiss

Gensidig forståelse er uundværlig...

Og samtidig vil jeg lige slå et slag for... At jeg ikke er så farlig :lol selvom jeg har været aaaalt for meget igennem... Og jeg er ikke så trist, negativ eller noget IRL :haha

Herinde er det bare muligt at få luftet tusind tanker.. Uden at skulle forholde sig til reaktionerne i virkeligheden.

SÅ TAK KÆRE BK

Åh jow.. Jylland står på min ønskeseddel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know :kiss

Gensidig forståelse er uundværlig...

Og samtidig vil jeg lige slå et slag for... At jeg ikke er så farlig :lol selvom jeg har været aaaalt for meget igennem... Og jeg er ikke så trist, negativ eller noget IRL :haha

Herinde er det bare muligt at få luftet tusind tanker.. Uden at skulle forholde sig til reaktionerne i virkeligheden.

SÅ TAK KÆRE BK

Åh jow.. Jylland står på min ønskeseddel..

Det kan jeg skrive under på :D altså at du ikke er moody, trist og grå, men egentlig også at BK er et godt sted at lufte ud (og at du BØR flytte til Jylland :haha ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden 6 oktober 2011 :) jeg har kun mødt 1 IRL herindefra - skønne Lisa :kiss vi er begyndt at brunche sammen - mega hyggeligt.

Bortset fra det føler jeg at jeg "kender" rigtig mange herindefra.

Jeg tænker tit på pandamor, fru-nielsen, camillat, majs, stephi-pigen, malouski (hvis hun stadig hedder det :lol ) Susanne, louisevibe og LilleMi. Faktisk lidt mærkeligt haha. Har også drømt om flere af jer tøser herindefra :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været her siden 2. November 2011, jeg har haft bruger på både bryllupsklar og bx dengang det hed babyklar.

Jeg elskede at være med fra starten, og jeg var gravid med Marlon, så det var jo super aktuelt.

Det er meget forskelligt hvor aktiv jeg har tid/overskud til at være herinde, og i lange perioder skriver jeg næsten ikke, men er her dog hver dag, og følger ret fast med i rigtig mange tråde, hvor jeg nyder at læse om jer, børnene og glæder og sorger..... Det er yderst berigende :loveshower

Jeg har/har haft en del personlige tråde, men jeg har svært ved at huske at opdatere, og så går det jo lidt i stå....

Jeg tror det er meget typisk at jo mere man selv kommenterer rundt omkring, jo mere bliver der også kommenteret på det man selv skriver.... Sådan er det hvert fald for mig :)

Det er jo ikke nemt for andre at vide hvor meget jeg tænker på dem, når jeg ikke skriver noget, og så bliver man naturligt lidt "usynlig"....

Men jeg holder utrolig meget at mange piger herinde, også mange som jeg ikke har været så heldig at møde (endnu).

Og jeg har fået både verdens bedste mødregruppe og en hel del som jeg vil kalde skønne veninder gennem en masse hyggelige BK møder..... :Loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god tråd og en god lejlighed for mig at give mig lidt til kende:-) Jeg har fulgt med længe, i denne omgang helt fra efteår 2013, hvor jeg blev gravid med vores dreng.

Jeg må indrømme at jeg har haft lidt dårlig samvittighed over at følge så meget med uden at kommentere og give noget igen. Det skyldes flere af de ting der har være oppe i denne tråd bl.a:.

- det lader til at stort set alle kender hinanden - det virker hyggeligt, men lidt svært at komme med.

- føler jeg skal kommentere og lave indlæg nærmest dagligt for at følge med og der har jeg bare ikke lyst og overskud til.

- jeg tænker ret meget over at eksponere sig selv på nettet, er nok lidt bange for at være alt for ærlig herinde, men det er nok bare mig der er gammeldags anlagt... :-)

MEN nu vil jeg til at tage mig mere samme og bare kommentere i ny og næ, selvom I ikke kender mig - jeg synes nemlig forumet er brand godt. Der er en virkelig god tone og meget fornuftige og forskellgtartede perspektiver på mange emner. Så tak til ts for at oprette denne tråd og et spark bagi. til mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god tråd og en god lejlighed for mig at give mig lidt til kende:-) Jeg har fulgt med længe, i denne omgang helt fra efteår 2013, hvor jeg blev gravid med vores dreng.

Jeg må indrømme at jeg har haft lidt dårlig samvittighed over at følge så meget med uden at kommentere og give noget igen. Det skyldes flere af de ting der har være oppe i denne tråd bl.a:.

- det lader til at stort set alle kender hinanden - det virker hyggeligt, men lidt svært at komme med.

- føler jeg skal kommentere og lave indlæg nærmest dagligt for at følge med og der har jeg bare ikke lyst og overskud til.

- jeg tænker ret meget over at eksponere sig selv på nettet, er nok lidt bange for at være alt for ærlig herinde, men det er nok bare mig der er gammeldags anlagt... :-)

MEN nu vil jeg til at tage mig mere samme og bare kommentere i ny og næ, selvom I ikke kender mig - jeg synes nemlig forumet er brand godt. Der er en virkelig god tone og meget fornuftige og forskellgtartede perspektiver på mange emner. Så tak til ts for at oprette denne tråd og et spark bagi. til mig

Man skal bestemt ikke være et "kendt" ansigt for at kommentere! Og du kan kommentere lige så lidt eller ofte, som du orker det :) Det er altid velkomment. Men du har ret i at det er svært at følge med så, men man kan ikke det hele... og så må man bare spørge, hvis der er noget man liiige har misset og ikke helt ved, hvad der bliver snakket om :P Selvom jeg er ret aktiv herinde, misser jeg også hele tiden noget, netop fordi man jo bare ikke kan være alle vegne og læse alle tråde. Så der er ofte en fødsel eller andet, der går hen over hovedet på mig.

 

Men hvis man ikke skriver ret meget, skal man jo så bare være forberedt på at skulle forklare sig altid, fordi folk jo så netop ikke kender til ens situation osv. Det er fordelen ved at være "kendt" :P Så er mange ting underforstået og behøver ikke videre uddybning/forklaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bare lige nødt til at sige, at din datters navn er bare for skønt :wub Jeg gad godt have en lille Agnes... Får dog aldrig manden med på den...[/quote

Tak - er også stadig så vild med det:-) hun er opkaldt efter sin oldemor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal bestemt ikke være et "kendt" ansigt for at kommentere! Og du kan kommentere lige så lidt eller ofte, som du orker det :) Det er altid velkomment. Men du har ret i at det er svært at følge med så, men man kan ikke det hele... og så må man bare spørge, hvis der er noget man liiige har misset og ikke helt ved, hvad der bliver snakket om :P Selvom jeg er ret aktiv herinde, misser jeg også hele tiden noget, netop fordi man jo bare ikke kan være alle vegne og læse alle tråde. Så der er ofte en fødsel eller andet, der går hen over hovedet på mig.

Men hvis man ikke skriver ret meget, skal man jo så bare være forberedt på at skulle forklare sig altid, fordi folk jo så netop ikke kender til ens situation osv. Det er fordelen ved at være "kendt" :P Så er mange ting underforstået og behøver ikke videre uddybning/forklaring.

Tak - jeg må følge med så godt jeg kan og huske at få skrevet lidt om mig selv også - så I kender lidt til mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg vil være helt ærlig og sige, jeg kommenterer og skriver lige akkurat så meget, som jeg har lyst/tid/overskud til. Det er jo det, vi er herinde for, ikke sandt?  :)

En gang skrev jeg dagbog udelukkende for mig selv, og efter et halvt års tid var det blevet så plagsomt, at jeg blev nødt til at holde op. Det blev nærmest en tvangstanke, at jeg SKULLE skrive HVER aften meget detaljeret hvad jeg havde lavet HELE dagen  :D . Og så er det sgu´ lige meget  :rolleyes .

Man kan nok ikke komme ind og være "med på jargonen" lige med det samme, alting tager sin tid. Og jeg skal nok få dummet mig et par gange mere ved ikke at tænke mig ordentligt om, inden jeg skriver  :D . Så dette er en god lejlighed til at undskylde på forhånd, hvis jeg igen får skrevet noget klodset og tåbeligt :) .

 

Nyder man at være her, kan det helt sikkert mærkes - og så kommer det hele nok af sig selv, tænker jeg! Jeg håber i øvrigt ikke, nogen stødes af, jeg bander af og til. Men min mor er ikke herinde, så det er et fristed til at gøre det  :) .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt er mit store problem pt. at jeg ikke kan HUSKE, hvad jeg skriver og følger med i! Det er dødirriterende! Mon andre har slige hukommelsesproblemer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg vil være helt ærlig og sige, jeg kommenterer og skriver lige akkurat så meget, som jeg har lyst/tid/overskud til. Det er jo det, vi er herinde for, ikke sandt? :)

En gang skrev jeg dagbog udelukkende for mig selv, og efter et halvt års tid var det blevet så plagsomt, at jeg blev nødt til at holde op. Det blev nærmest en tvangstanke, at jeg SKULLE skrive HVER aften meget detaljeret hvad jeg havde lavet HELE dagen :D . Og så er det sgu´ lige meget :rolleyes .

Man kan nok ikke komme ind og være "med på jargonen" lige med det samme, alting tager sin tid. Og jeg skal nok få dummet mig et par gange mere ved ikke at tænke mig ordentligt om, inden jeg skriver :D . Så dette er en god lejlighed til at undskylde på forhånd, hvis jeg igen får skrevet noget klodset og tåbeligt :) .

Nyder man at være her, kan det helt sikkert mærkes - og så kommer det hele nok af sig selv, tænker jeg! Jeg håber i øvrigt ikke, nogen stødes af, jeg bander af og til. Men min mor er ikke herinde, så det er et fristed til at gøre det :) .

Hvis det er mig du hentyder til skal du ikke dunke dig selv i hovedet mere :kiss pyt skidt! "Alt kan redes med en kage" ;) desuden var jeg bare lige rigtig øm den dag/aften/nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god tråd og en god lejlighed for mig at give mig lidt til kende:-) Jeg har fulgt med længe, i denne omgang helt fra efteår 2013, hvor jeg blev gravid med vores dreng.

Jeg må indrømme at jeg har haft lidt dårlig samvittighed over at følge så meget med uden at kommentere og give noget igen. Det skyldes flere af de ting der har være oppe i denne tråd bl.a:.

- det lader til at stort set alle kender hinanden - det virker hyggeligt, men lidt svært at komme med.

- føler jeg skal kommentere og lave indlæg nærmest dagligt for at følge med og der har jeg bare ikke lyst og overskud til.

- jeg tænker ret meget over at eksponere sig selv på nettet, er nok lidt bange for at være alt for ærlig herinde, men det er nok bare mig der er gammeldags anlagt... :-)

MEN nu vil jeg til at tage mig mere samme og bare kommentere i ny og næ, selvom I ikke kender mig - jeg synes nemlig forumet er brand godt. Der er en virkelig god tone og meget fornuftige og forskellgtartede perspektiver på mange emner. Så tak til ts for at oprette denne tråd og et spark bagi. til mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER