Lollipop

Hundepsykolog

8 indlæg i dette emne

Min mand og jeg har en hanhund på 1½ år som desværre ødelægger ting når han er alene hjemme.

Efter han blev kasteret gik det ellers meget bedre, men både i lørdags og igen i dag er det galt igen :(

Efter meget træning og alverdens gode råd, er sidste forsøg nu at få fat i en dyrepsykolog....

Så, er der nogen der kan anbefale en på vestegnen eller i københavnsområdet?

Nu vil jeg forsøge at få ½ liter madolie af gulvtæppet........... ØV øv øv!

Del dette indlæg

min tanke er lidt, at sætte ham et sted, hvor det ikke gør noget, at han ødelægger. Jeg har selv en hanhund, som har ødelagt alt, hvad han var i nærheden af. Hvilket har kostet både dyner, studenterhuen, boksehansker, hevet glasvæv ned, tapet revet af, knagerækker, og jeg kunne blive ved og ved og ved. Vi har valgt, at have hunden i gangen, efter han var i vores soveværelse. Vores startede da han var 8 mdr, og blev ved til han blev 2 år. Og nu gør han ikke mere skade, men tør ikke tage chancen og lade ham være i hele huset, når han er alene hjemme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi opsøgte Lone Greva da vores var hvalp og ødelagt en hel masse - men "mindre" kan også gøre det - f.eks. en god træner i en hundeklub. Vi træner selv i DCH og de er ret dygtige og kan give de samme råd som vi i sin tid betalte Lone Greva for (men det hjalp med hendes råd!)

Det er jo meget individuelt hvad der hjælper den enkelte hund. Held og lykke med det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

min tanke er lidt, at sætte ham et sted, hvor det ikke gør noget, at han ødelægger. Jeg har selv en hanhund, som har ødelagt alt, hvad han var i nærheden af. Hvilket har kostet både dyner, studenterhuen, boksehansker, hevet glasvæv ned, tapet revet af, knagerækker, og jeg kunne blive ved og ved og ved. Vi har valgt, at have hunden i gangen, efter han var i vores soveværelse. Vores startede da han var 8 mdr, og blev ved til han blev 2 år. Og nu gør han ikke mere skade, men tør ikke tage chancen og lade ham være i hele huset, når han er alene hjemme.

Det hjælper ikke på et alene-hjemme problem hvis han får lov at fortsætte med at ødelægge ting.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det hjælper ikke på et alene-hjemme problem hvis han får lov at fortsætte med at ødelægge ting.

nej men jeg tror det er en fase, som han skal i gennem, hvor han har meget mere energi både i kroppen og i hovedet. Derfor kan det bla afhjælpes ved, at i mindsker mulighederne for at han kan ødelægge noget.

Men en måde at få ham mentalt træt er ved, at lade ham spise sin mad i haven. Altså kast al maden ud på græsplænen, og lad ham finde det via snuden.

Vi lavet også øvelsen med et håndklæde, når vores skal være alene hjemme mere end 6 timer. Vi tager en håndklæde og putter en godbid i midten og snor det så, så det ikke lige er til at få fat i. Så skal Vanni komme ind til godbiden ved at bruge snuden, og ikke poterne. Det kræver dog, at man sidder sammen med hunden og guider den...

Del dette indlæg

Annonce ♥

nej men jeg tror det er en fase, som han skal i gennem, hvor han har meget mere energi både i kroppen og i hovedet. Derfor kan det bla afhjælpes ved, at i mindsker mulighederne for at han kan ødelægge noget.

Men en måde at få ham mentalt træt er ved, at lade ham spise sin mad i haven. Altså kast al maden ud på græsplænen, og lad ham finde det via snuden.

Vi lavet også øvelsen med et håndklæde, når vores skal være alene hjemme mere end 6 timer. Vi tager en håndklæde og putter en godbid i midten og snor det så, så det ikke lige er til at få fat i. Så skal Vanni komme ind til godbiden ved at bruge snuden, og ikke poterne. Det kræver dog, at man sidder sammen med hunden og guider den...

Ja det er bare en fase men hvorfor lukke hunden inde i et rum hvis det kan løses på en meget bedre måde. Vi fandt ud af at det var os der gjorde noget forkert i vores morgenrutiner da vores var hvalp - måske er det samme tilfældet her. Der er jo ofte en forklaring på hvorfor hunden har et alene-hjemme problem :) Det var ikke nok at aktivere vores hund som du skriver - vi brugte også tricket med en godbid i et / flere håndklæder, han fik al hans mad strøet ud på græsset og blev også aktiveret på anden vis. Jeg håber i finder en løsning på det Lollipop for det kan løses! :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der kan jo være mange årsager til problemet..

Vi har benyttet os af muligheden for, at hun er i kælderen, når hun skal være alene hjemme.. Her er der betongulv og vægge/karme er knap så sarte som f.eks. i stuen. Hun havde også en periode, hvor tapetet blev hevet af væggene og der blev gnavet lidt i dørpanelerne - men det er heldigvis ovre nu ^_^ Hun er begrænset til kun at være i to rum og vi har lukket ind til de rum der vender ud mod gaden, så forbipasserende m.v. ikke kan stresse hende. Det tror jeg kan være en hjælp.

Hun har adgang til legesager m.v., men ellers er sko, overtøj m.m. gemt af vejen..

Derudover har vi også en fast morgenrutine og et godbidsritual, når hun forlades i hverdagene..

Håber I finder en løsning, der fungerer for jer :goodluck Så I roligt kan lade hunden være alene hjemme..

Pøj pøj

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender desværre kun en i Århus området...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER