Guest

Begynder hækletråden!

41 indlæg i dette emne

Emilie og jeg blev lige enige om at lave denne tråd for os begyndere!

Her kan vi:

-dele NEMME opskrifter (via links så BK ikke kommer i klemme i noget rettigheds halløj).

-Stille de "dumme" spørgsmål.

-Give tips videre.

-vise hvad vi har lavet

-m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selv i gang med mit fjerde rigtige hækle projekt.

Mit første projekt var et dukke-barnevogns tæppe

j8vp0Zm.jpg

Det næste en julesok

jmOGddz.jpg

Det tredje - et tæppe til gulvet (lidt et eksperiment - men elsker faktisk at det blev så "skævt" som det gjorde.

P2ZSuJi.jpg

Det projekt jeg er i gang med nu er et langt og tidskrævende projekt men jeg er stadig top motiveret! Det er et tæppe af bedstemor firkanter! Jeg har vist lavet 7-8 brugbare firkanter og kan se at jeg skal lave langt over 100 så det bliver ikke færdig i år :p men jeg kan heldigvis lave andre projekter i mellemtiden hvis jeg føler det bliver for ensformigt. GzmsUGj.jpg

Fordelen ved de 3-4 projekter jeg har gennemført er at det er gentagelse på gentagelse på gentagelse så teknikkerne er kommet under uden (bortset fra at samle - DET er jeg ikke god til)

Jeg er blevet godt bekendt med langmasker, fast masker, stangmaske og den magiske ring.

Hvis jeg støder på andre masker end dem må jeg gå ind på Drops hjemmeside (Google piger) og se hvordan man gør! Det er min bedste læremester! Ellers har jeg en gammel håndarbejdsbog jeg kigger i.

Og det der med at læse opskrifter, det er noget jeg syntes er en videnskab.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk :D lige nu er jeg som sagt kun igang med at lære de forskellige masker, så det er bare en masse hæklen frem og tilbage :)

Regner med at mit første rigtige projekt bliver en uro med kugler til baby. Synes, det ser nemt ud :)

Det er denne opskrift, jeg regner med at bruge (dog kun kuglerne selve kuglerne) : http://mariesfabrik.blogspot.dk/2013/12/diy-uro-med-hklede-kugler.html?m=1

På den her side kan man se, hvordan jeg tænker, den skal sættes sammen. Synes det ser pænere ud end i den originale opskrift: http://www.amioamio.com/da/produkt/103758/

Glæder mig så meget til at komme i gang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten synes jeg denne side er genial til begyndere: http://www.toomuchtulle.dk/do-it-yourself/tekniske-guides/2013/11/13/Haekle-guide

Jeg har haft rigtig meget glæde af den.. især hendes version af den magiske ring, synes jeg ser super nem ud :)

Ihh, glæder mig til at komme rigtig igang. Har så mange projekter, jeg skal have prøvet af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten synes jeg denne side er genial til begyndere: http://www.toomuchtulle.dk/do-it-yourself/tekniske-guides/2013/11/13/Haekle-guide

Jeg har haft rigtig meget glæde af den.. især hendes version af den magiske ring, synes jeg ser super nem ud :)

Ihh, glæder mig til at komme rigtig igang. Har så mange projekter, jeg skal have prøvet af :D

Fedt du kan bruge min guide :) det er jeg glad for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt du kan bruge min guide :) det er jeg glad for :)

Den har været min redning flere gange i dag :) den er super god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gik jeg igang med min uro :) har indtil videre lavet en enkelt bold og er stærkt igang med nr. 2.. De bliver så fine :D ihh, er så stolt af mig selv..

Ville gerne lægge et billede op, men er på fra mobilen og kan ikke finde ud af den der imgur app :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gik jeg igang med min uro :) har indtil videre lavet en enkelt bold og er stærkt igang med nr. 2.. De bliver så fine :D ihh, er så stolt af mig selv..

Ville gerne lægge et billede op, men er på fra mobilen og kan ikke finde ud af den der imgur app :(

Det kan jeg hjælpe med! (Tager den lige så beskrivende som jeg havde brug for da jeg lærte det :p )

Først skal du finde den rigtige app:

Imgupr den ser sådan her ud:

V0i8FtL.png

Så går du ind i den og trykker på ikonet choose Photo

kWyykq3.png

Og så vælger du et billede og uploader det ved at trykke opload.

jSogTgE.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så når billedet er uploader kommer det her frem:

c11D8GF.png

Der trykker du på linien:

"Get embed codes"

Så kommer det her frem:

Xwktm6i.png

Der trykker du på

"BBCode" (IKKE BBCode link)

så har du kopieret og så skal du bare gå på BK og "Paste"/sætte ind på samme måde som hvis du har kopieret tekst.

Så kommer der en mærkelig kode men når du har trykket tilføj besvarelse kommer der et fint billede frem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj Majs, tak for guide. Har længe ærgret mig over ikke at kunne lægge billeder op fra mobil!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj Majs, tak for guide. Har længe ærgret mig over ikke at kunne lægge billeder op fra mobil!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for udførlig guide Majs :) Desværre duer den app kun til Iphone..

men jeg har eksperimenteret lidt, og hvis man downloader appen imgur android (ikonet ligner sådan et skævt i), så kan det faktisk godt lykkes :D

Man går ind i appen og uploader et billede. Så får en en http adresse, som man kan kopiere. Hvis man så bare skriver foran adressen og bagved, så vises billedet :D

Så her er et par billeder. Det første er de farver, som jeg vil lave boldene i

AO56vol.jpg

det næste er den færdige bold :) er selv ret godt tilfreds.

6yeemP4.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov.. øh, man skal skrive [ img ] foran og [/ img ] bagved (uden mellemrummene..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov.. øh, man skal skrive [ img ] foran og [/ img ] bagved (uden mellemrummene..)

Fantastisk!

I øvrigt super fine farver :super og ret fedt du lige starter med en bold :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk!

I øvrigt super fine farver :super og ret fedt du lige starter med en bold :p

Tak :) synes også det er nogle gode farver..

Hehe, ja, det havde måske været nemmere at starte med et tæppe eller noget, men hvis jeg skal nå alle de ting, jeg gerne vil, så må jeg jo bare springe ud i det.

Det er ikke så svært at lave bolden. Det er først, når den der pokkers styropor kugle kommer i. Så er det godt nok besværligt at hækle, for den levner ikke meget plads :D men det går da..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov.. øh, man skal skrive [ img ] foran og [/ img ] bagved (uden mellemrummene..)

Tak!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lykkedes både at få imgur til at virke og få vist starten af mit tæppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser fint ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lykkedes både at få imgur til at virke og få vist starten af mit tæppe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, en lille update på hæklerierne.. er stadig igang med den uro.. er kun nået til 4. bold. Er ved at blive skør af at hækle det samme.. og mangler nok mindst 4-6 bolde endnu.. suk.

Jeg har så besluttet mig for at starte et nyt projekt, så der er lidt afveksling :D

http://www.ravelry.com/patterns/library/platypus-potholder

Har tænkt mig at lave denne, men i zpagetti garn og så bruge den som gulvtæppe på børneværelset :D har lige bestilt garn i dag + en hæklenål.. 645,- :O uf, det er dyrt.. men det er garn jo.. :D

Btw den side er bare så genial. Man kan finde så mange opskrifter og rigtig mange af dem er helt gratis :D og der står angivet ved hver opskrift hvilken sværhedsgrad det er. Har fundet virkelig mange, som jeg godt kunne tænke mig at lave :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, en lille update på hæklerierne.. er stadig igang med den uro.. er kun nået til 4. bold. Er ved at blive skør af at hækle det samme.. og mangler nok mindst 4-6 bolde endnu.. suk.

Jeg har så besluttet mig for at starte et nyt projekt, så der er lidt afveksling :D

http://www.ravelry.com/patterns/library/platypus-potholder

Har tænkt mig at lave denne, men i zpagetti garn og så bruge den som gulvtæppe på børneværelset :D har lige bestilt garn i dag + en hæklenål.. 645,- :O uf, det er dyrt.. men det er garn jo.. :D

Btw den side er bare så genial. Man kan finde så mange opskrifter og rigtig mange af dem er helt gratis :D og der står angivet ved hver opskrift hvilken sværhedsgrad det er. Har fundet virkelig mange, som jeg godt kunne tænke mig at lave :D

Ej den er sød :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja synes den er über nuttet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå langt om længe :P Har haft absolut minus overskud, men nu blev jeg endelig færdig med gulvtæppet til lillemandens værelse.

Jeg har måtte justere en million gange og selv opfundet dele af opskriften, fordi jeg synes, det blev for småt. Så næb, hale, fødder og øjne har jeg selv kreeret opskrift til, for at gøre det større.

Tæppet måler ca. 108 cm x 87 cm (altså fra snude til hale og fra fod til fod) :)

m8Jo4Kh.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej en tråd for mig.... Hvor har i andre købt zpagetti garn henne, synes det virker mega dyrt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå langt om længe :P Har haft absolut minus overskud, men nu blev jeg endelig færdig med gulvtæppet til lillemandens værelse.

Jeg har måtte justere en million gange og selv opfundet dele af opskriften, fordi jeg synes, det blev for småt. Så næb, hale, fødder og øjne har jeg selv kreeret opskrift til, for at gøre det større.

Tæppet måler ca. 108 cm x 87 cm (altså fra snude til hale og fra fod til fod) :)

m8Jo4Kh.jpg

Den er da bare for cute :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER