Carcassonne

valg af investering/opsparing

31 indlæg i dette emne

Hvorfor ikke bare købe hus nu? Det er da en god investering, tænker jeg..

Del dette indlæg

Fordi at jeg er på SU og vi derfor ikke kan købe hvad vi ønsker, især ikke nu vi venter Mikro. (officielt har manden også kun kontrakt til 1. Marts, men regner med at blive forlænget)

Desværre er priserne ikke gode i kbh-området.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fordi at jeg er på SU og vi derfor ikke kan købe hvad vi ønsker, især ikke nu vi venter Mikro. (officielt har manden også kun kontrakt til 1. Marts, men regner med at blive forlænget)

Desværre er priserne ikke gode i kbh-området.

Jeg tænker bare, at hvis I har 400.000 på en opsparing, så kan I få en ganske rimelig husleje på et hus i Kbh.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Økonomi-anden her spørger lige: Hvorfor kan man ikke købe hus, når man er på SU?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan man i terorien også men ens formue/rådighedsbeløb er typisk ikke så stor når man er på SU og hvis man vil købe hus i Kbh og omegn så skal der jo nogle millioner på bordet ;)

Plus at det jo ikke er en decideret sikker indkomst, eller i hvert fald en meget tidsbegrænset en.

Jeg tror TS ønsker at købe det rigtige som ikke er muligt at finde til de penge en SU rækker til og derfor vil vente :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lød meget rigtigt:-)

Kigger omkring 3 mio, og banken vil gerne have at vi ihvertfald har et rådighedsbeløb på omkring 10.000 kr. Når nu vi også får Mikro :-) og så høj løn har manden heller ikke, eftersom han blev færdiguddannet i sommer, og vi skal holde barsel osv :-) og så er hans jobsikkerhed ikke så høj endnu.

Så hellere vente til at vi kan købe det rigtige hus, end at købe noget nu vi så skal sælge igen om 5-7 år. ( havde fået godkendt nogle huse omkring 2,5 mio, men uden baby og bil)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER