lhk

Børnevenlig nytårsaften

12 indlæg i dette emne

Hej piger

Hvordan holder I en relativt børnevenlig nytårsaften?

Vi skal holde det tre par sammen, alle med et barn. Børnene er hhv. 14 mdr., 1,5 år og 2,5 år. Vores dreng er den yngste...

- jeg tænker både på hvad en hovedret kunne være (den skal vi nemlig stå for)

og hvordan plejer de små poder at tage fyrværkeriet ved midnat...

Så kan I anbefale nogle børnevenlige men stadig lidt "fine" hovedretter vil jeg blive super glad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min umiddelbare forret tanke er tunmousse. Det ka jeg personligt altid spise ;)

Min datter har sovet fra fyrværkeriet de seneste to år og jeg satser på, hun gør det igen i år. Ellers må vi tage den derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger

Hvordan holder I en relativt børnevenlig nytårsaften?

Vi skal holde det tre par sammen, alle med et barn. Børnene er hhv. 14 mdr., 1,5 år og 2,5 år. Vores dreng er den yngste...

- jeg tænker både på hvad en hovedret kunne være (den skal vi nemlig stå for)

og hvordan plejer de små poder at tage fyrværkeriet ved midnat...

Så kan I anbefale nogle børnevenlige men stadig lidt "fine" hovedretter vil jeg blive super glad!

 

God tråd. Vi har stadig ikke fundet ud af hvad vi gør, men jeg kan da bidrage med, at vores søn på 26 mdr. har haft det helt fint til nytår, og vi bor midt i København, så der er masser af gang i gaden og luften:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter på 2,5 år har sovet fra fyrværkeriet :)

 

Forret er tunmousse en god ide - Camille er ikke fan, men jeg ved at rigtig mange børn er!!

 

Til hovedret, ville jeg vælge noget med kartofler. Mest fordi det er SÅ nemt! Og Camille ELSKER at få en "håndkartoffel" og sidde og gnave af ;) Måske ikke så fint, men hun elsker det :)

Vi får altid glaseret hamburgerryg.. Det ELSKER Camille..

 

Generelt spiser hun dog sjældent særlig meget ved "begivenheder", da hun ikke kan finde ro til det :) Så der er fx håndkartofler tit en lille redning, fordi hun kan få en kold når hun "har overskud" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Mie på 2 år og 4 mdr til den tid.

Sidste år blev Mie passet af sine bedsteforældre som hun elsker og som elsker hende! Men det var MEGET hårdt for moren der 1000 gange hellere ville være sammen med sin datter når det nye år skydes ind - så ALDRIG mere!!! Hun hyggede sig men det gjorde jeg ikke!

Vores vennepar havde sidste år en datter på ca Mies alder og endte til en fest hvor ungerne på 2-3-4 år blev dopet med slik og børne champagne, sat i et rum for sig og blev holdt vågne/ikke puttet før efter midnat! Så deres datter kunne ikke sove og var så træt og ked flere dage efter.

Så efter den :numse nytårs aften lavede vi en pagt om at i år skal vi holde børnevenlig nytårs aften, pigerne puttes til normal tid og derefter kan vi stille og roligt hygge til nytåret kommer og stå op og være mor og far den 1 januar. De fik så endnu en lille pige i september så det bliver helt stille og roligt!

Vi laver vist en børnemenu - noget A la pommes frites og fiskefilet. Vi bestiller fancy mad udefra nemlig! Så hygger vi over maden mens pigerne leger. De skal selvfølgelig i det fineste skrud og måske en hat, og vi skal puste serpentinere og de får knaldperler vi skal ud og kaste i jorden. Vi fyrer også en raket eller 2 af de kan se inde fra stue vinduet!

Men det handler om at gøre aftenen god for dem indtil de skal puttes. Vi sover der så Mie ikke skal ud i en kold bil kl 2 om natten og vækkes igen kl 3 når vi er hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide at lave en særlig "børnemenu"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitus er så lille endnu så vi vil prøve at holde hans aften så alm som mulig. Vi får besøg af et vennepar der har en jævnaldrende datter. De kommer tidligt så ungerne kan hygge. Aftensmad til dem kl 17. Så køber jeg nogle æbleskiver som begge børn elsker og som de kan få lov til at splitte ad mens vi andre spiser middag. Har planlagt menu der kan tåle at det måske tager lang tid at putte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min svigerfamilie er der tradition for, at man får raclette nytårs aften, og den er jeg så kommet med ind i. Det er hyggeligt at samles om, og der er fine muligheder for at variere, så man både kan lægge noget specielt på til voksne og pølser til børn. Men det ser selvfølgelig ikke så fint ud ;)

Min søn vågnede af fyrværkeriet ved hans første nytårsaften, og det var intet problem. Han var dybt fascineret af at kigge på det, og blev fint puttet bagefter. Han var vist lidt træt dagen derpå, men det var mor og far jo også, så det blev bare en stille dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så vidt muligt prøvet at holde en normal rytme for børnene mens de er små.

Maden har altid været noget de kan lide.

I år hvor de skal være ved os, har de bestemt menuen. I år bliver det tarteletter :)

P som vil være 22 mdr bliver lagt i seng som normalt. Med de to på 8 og 12 vil vi hygge med brætspil og senere ps3 spil som singstar, just dance eller disney infinity :)

Sengetid hedder 00.30 for resten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder nytår med en af mine veninder. Jeg har holdt nytår med hende siden vi gik i 8 klasse og så har vi med få undtagelser holdt siden, hvem der så har været med har skiftet.

Nu har vi begge fået familier, så nu holder vi med vores barn/børn og mænd. De har en pige som nytårsaften vil være 4.5 år, min søn på 7 år og min datter på 2,9 år.

 

Vi mødes altid omkring hvor dronningen holder nytårstale. Så får vi noget mad til det, det har oftest været noget asiatisk fingermad som er nemt at spise med lidt dip til og så varirere vi det lidt efter børnenes smagsløg.

Til hovedret får vi altid fondue, det er nok ikke så børnevenligt, maden er men olien er ikke helt. Men vi vogter oliegryden og så styre vi olien. Børnene kan godt sætte maden på spyd, men vi sætter det i olien og tager op igen. Vi kan godt lide at vi skal sidde over maden som man gør ved fondue, men man kan jo også vælge raclette, som så ikke har olien.

Dessert variere, men nok lidt is til børnene eller chokolademouse.

 

Vi tager en stille og rolig aften. Børnene får lov til at hygge sig og leger som regel godt sammen alle 3.

Vi er i selskabet helt enige om, at børnene ikke behøve at passe deres sengetid og vores 3 fællesbørn kan sagtens kompensere for at komme sent i seng og sover dagen efter. Så vi hænger os ikke i sengetid og børnene kommer i seng når vi vurderer det er ved at være de tider. Sidste år var Sebastian oppe til midnat, det var vist første nytår han var oppe dertil, han må gerne i år, men vi vurdere hvor træt han er og kan han ikke så komme han i seng. Vi kører som regel hjem, ved 1 tiden.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bestiller 4 retters menuer fra gastronomiet, der kan man også købe 4 retters børnemenu - det har vi gjort :)

Vi skal være sammen med er vennepar, som har en dreng der er lige gammel med Sophia (2,5 år til nytår). Olivia vil være 9 (knap 10) mdr til nytår. Regner med at hun bare får "normal" mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste år holdt vi nytår med et vennepar i et sommerhus langt væk fra fester og fyrværkeri.

Vi lavede selv 3-retters med moulefrittes, lækre bøffer og en dessert jeg ikke kan huske. Karla var 1 1/2 år, og spise med af det hun kunne lide. Forresten var hun vild med, og til hovedretten fik spiste ikke så meget kød, men sovs, kartofler og grønt spiste hun masser af.

Hun kom i seng til sædvanlig tid, og der var heldigvis ikke noget larm til at vække hende. Jeg er lidt nervøs for i år. Vi har igen planer endnu, og bor på kollegie, så jeg tror der er en del fester. Det er godt nok familiekollegie, men et kollegie any ways.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER