Emilie

Behov for lift / voksi?

25 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Jeg er så småt gået i gang med at kigge udstyr til den lille, og så melder spørgsmålene sig.

Kan se at de ret hurtigt vokser ud af en lift - nogle allerede ved 3 mdrs. alderen. Hvad er jeres erfaringer med dette?

Så har jeg kigget på voksiposen i stedet, det er jo super smart at man kan bruge den som en lift (altså med bæreplade i). Men jeg havde egentlig mest forelsket mig i voksi city og den kan man ikke bruge bæreplade til.

Det afføder så et andet spørgsmål: har man overhovedet brug for noget "lift-agtigt"? Altså kan man evt "nøjes" med en voksi city og så bare bære barnet svøbt i den, eller vil man blive idiot af det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte vores lift i ca 2 måneder.

Den blev brugt til:

Sove i Barnevognen

Sove i en periode om natten ved siden af en af os i stuen, da han bare ikke sov godt. Så delte vi os, og Noah sov i liften ved siden af sofaen

Til små svingture når han skulle falde i søvn - for at få han til at falde lidt til ro.

Jeg var rigtig glad for den.

Vi købte den brugt og solgte den til næsten samme pris. Bare et tip ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har arvet vores lift efter min soesters 2(!) boerns brug - det er en Odder, by the way. 

 

Vores Noah sov i den om natten til han var 5 mdr. Saa rykkede han i tremmeseng. Den stod paa en kuffert ved siden af min side og det passede fint i hoejden. Saaledes sov han ogsaa i den i barnevognen, naar vi var paa besoeg, paa ferie og hvis han nu sov i stuen i dagtimerne, da han var spaed. 

 

Den kunne desuden bruges som "barnevognskasse" i vores Teutoniaklapvogn, som passede i min bil og som vi havde med overalt... 

 

Jeg ville ikke have undvaeret liften og som Mille siger, er det en god lift, saa kan den sagtens gaa i arv. Jeg vil saa sige, at nyt barn, ny madras, men det er jo en mindre detalje. 

 

Voksi maerkede jeg ingenlunde behov for, men nu er Noah ogsaa fodt i juni og vi bor i Italien, hvor en stofble var rigeligt i barnevognen. Han sov ikke saa meget udenfor i barnevogn, fordi vi ikke har noget logisk sted at stille saadan en, saa det var kun, hvis jeg gik rundt med ham... Ellers kunne det da godt have vaeret, men et taeppe under madrassen og over dynen, naar det er raeddi koldt, kan jo ogsaa goere det... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter er kun to uger, men kan allerede nu mærke at vi ikke rigtig kommer til at bruge vores lift. Vores datter sover i voksiposen hver nat fordi hun elsker at blive svøbt, og vi har den også med ned i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Synes godt nok det er svært.

Og jo mere jeg læser om de forskellige muligheder, desto mere i tvivl bliver jeg..

Har lige fået at vide fra voksi selv at city modellen først bruges fra 1 års alderen. Men den er på mange måder bare smartere end voksi classic synes jeg (altså bortset fra at man ikke kan bruge bæreplade i den)..

Synes det er træls at classic'en er ren uld, for ifølge voksi betyder det at den skal til rens, hvis den bliver beskidt. City'en kan bare stoppes i vaskemaskinen..

Ellers kunne vi jo selvfølgelig købe en classic med bæresele (evt brugt. Hvor mange børn kan sådan en mon holde til?) Og så ønske os en city, som kan følge barnet?

Kan nemlig ikke rigtig slippe den der tanke med at de vokser så hurtigt ud af liften. Synes det er spild af penge så..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke har noget i mod brugt, så sælges lifte ret billigt på dba. Jeg fik min gratis og har været rigtig glad for den. Erica sov nærmest samtlige lure i den de første 3-4 måneder, det havde en voksi været alt for varm til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Synes godt nok det er svært.

Og jo mere jeg læser om de forskellige muligheder, desto mere i tvivl bliver jeg..

Har lige fået at vide fra voksi selv at city modellen først bruges fra 1 års alderen. Men den er på mange måder bare smartere end voksi classic synes jeg (altså bortset fra at man ikke kan bruge bæreplade i den)..

Synes det er træls at classic'en er ren uld, for ifølge voksi betyder det at den skal til rens, hvis den bliver beskidt. City'en kan bare stoppes i vaskemaskinen..

Ellers kunne vi jo selvfølgelig købe en classic med bæresele (evt brugt. Hvor mange børn kan sådan en mon holde til?) Og så ønske os en city, som kan følge barnet?

Kan nemlig ikke rigtig slippe den der tanke med at de vokser så hurtigt ud af liften. Synes det er spild af penge så..

Du kan jo også vælge andet end Voksi.

Fx Sleepbag.dk, deres kan komme i vaskemaskinen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TiaK: det kunne sagtens være en mulighed at finde en brugt. :) må lige gruble lidt mere over det.

Kawon: er de lige så gode som voksi? Synes det kan være lidt en jungle at finde rundt i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Brio DuniDuo og er fuldt ud tilfreds med den :)

Vi købte den brugt for 200kr, og den viser stort set ikke nogle tegn på at den har været brugt før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver også mere og mere fan af at købe det brugt. Kan se at mange sælger dem inkl både bæreplade og sommer+vinterdyne :) i butikkerne skal man jo tilkøbe alt muligt.

kan dog ikke finde voksi city brugt. Mon det er fordi de er så nye, så folk endnu ikke er nået dertil, hvor de sælger dem? Hmm..

Han bliver jo selvfølgelig heller ikke vinterbarn, så måske løsningen kunne være en brugt lift, som han kan sove i de første måneder, og så kan vi jo altid købe en pose senere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TiaK: det kunne sagtens være en mulighed at finde en brugt. :) må lige gruble lidt mere over det.

Kawon: er de lige så gode som voksi? Synes det kan være lidt en jungle at finde rundt i :)

Vi har indtil nu haft en billig drømmepose til C og det har ikke været et problem varmemæssigt. Men nu er hun vokset ud af den og eftersom jeg alligevel vil have en ny til nr.2, har vi lige købt en sleepbag. Den virker jo i hvert fald meget god indtil videre.

Voksi er jo blot blevet synonym med soveposerne, da de var først på markedet. Så alle i dag kalder det en Voksipose. Men der findes andre fine alternativer på markedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke undvære hverken lift eller voksi. Silke Elia sov i liften indtil hun var næsten 6 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til et forårs barn ville jeg ikke undvære liften.

 

Den første sommer sov simon lur i lift med et dynebetræk, når det var varmt..

 

Jeg ved ikke hvordan i bor, men jeg elskede at kunne bære et sovende barn oop og ned fra lejligheden i liften, selv med bæreplade er det altsåå lidt mere besværligt at bære dem i poserne.

 

Vi brugte tilgengæld drømmeposen meget første efterår/ vinter da han var vokset ud af liften, så jeg ville starte med at købe en lift evt brugt og så evt. ønske posen i dåbsgave eller købe den senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er da en super god ide at finde en velholdt lift og saa oenske sig en Voksi/anden sovepose med tilbehoer i daabsgave, hvis I holder daab inden den tid, saadan en vil kunne tages i brug. Kan se, du har termin i marts... Evt oenske jer den City, som er dyr og saa kan I jo anskaffe jer en Voksi classic brugt eller en Duniduo eller hvad I nu synes bedst om.... 

 

Saadan tror jeg, at jeg ville goere det. Serioest, saa er en lift altsaa rar, isaer synes jeg at en stor dansk barnevogn er gigantisk stor til lille nyfoedt, hvor jeg saa synes, liften giver den rette stoerrelse og som andre siger, fleksibilitet med hensyn til at loefte sovende baby ind eller ud. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg bestemt at vi vil købe en lift :) og super god idé at ønske sig sådan en pose i dåbsgave. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det :D så er der også længere tid til at vurdere, om det skal være en voksi eller en af de andre.

Vi bor i hus, så der skal heldigvis ikke bæres op ad trapper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn er 16 dage gammel nu og vi er rigtig glade for vores lift..den er nem at flytte rundt på og har en god størrelse til at putte en lille ny...

Vi har en brugt duniduo til barnevognen og den synes både manden og jeg er smart...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg bestemt at vi vil købe en lift :) og super god idé at ønske sig sådan en pose i dåbsgave. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det :D så er der også længere tid til at vurdere, om det skal være en voksi eller en af de andre.

Vi bor i hus, så der skal heldigvis ikke bæres op ad trapper :)

 

Aah, jeg synes der er flere ting, vi sagtens kunne have ventet med at anskaffe os til baby var her :) Men man vil jo saa gerne have hele klart og der gaar redebyggeri i den  :7himmel

 

Jeg synes, det lyder fornuftigt med lift. Det er saadan et trygt lille sted at laegge sin baby fra sig, f.eks. naar de falder i soevn, helt maelkefulde og saa kan ligge der i liften lige ved siden af  :kuller  Og ikke skulle bekymre sig ved lige at gaa ud efter en kop te :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var rigtig glad for begge dele, men mest for liften.

 

Vores nr. 1 brugte begge dele og brugte liften til han var 5-6 mdr. Den var god når vi var ude eller bare til at ligge ham i hjemme. Den var god til at skabe en tryghed for ham, og vi brugte den også da han rykkede over i tremmesengen, så sov han i liften til at starte med, så han blev langsomt tilvænnet.

Voksien var vi også glade for, men brugte den ikke som en sekundær lift, men til at sove i udenfor. Jeg synes den var dejlig og vi vidste han havde det godt varmt i den og var svøbt godt.

 

Vores nr 2. brugte liften til hun var en 5-6 mdr. og vi brugte den på samme måde som med den store.

Hun har dog aldrig været fan af at sove ude og vi brugte kun voksien i en kort overgang og med hende var den ikke nødvendig, men rar at have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, dejligt med så mange svar :) tak skal I have allesammen.

Ja, nu er jeg også ved at nå dertil, hvor jeg får lyst til at bygge rede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke undvære hverken lift eller duniduo. Theodor sov i liften i nogle måneder. Det var nemt at flytte ham i tremmesengen på eget værelse, da vi bare startede med at stille liften deri.

Det var også bare så nemt mens han var lille, at han bare kunne ligge i liften og sove i stuen fx, og så kunne vi bare tage ham med op i soveværelset når vi gik i seng. Havde i øvrigt bare liften til at stå på et par kasser ved siden af vores seng - god højde.

Vi har aldrig brugt liften i barnevognen. Der brugte vi dunien. Theodor er godt nok også fra februar.

Vi havde bæreplade i, og jeg synes det var så nemt altså. Derimod synes jeg liften var klodset at bære rundt på. Var virkelig glad for at jeg ikke skulle bakse med den andre steder end hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor bruger iøvrogt stadig sin duni - han bliver 2 år til februar.

Den er for kort, men jeg synes stadig det er rart at have uld under og omkring ham. Det er kun lige brystet, den ikke dækker, men vi bruger så bare en dyne oven på også. Men det er dælme også blevet koldt. :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke undvære hverken lift eller duniduo. Theodor sov i liften i nogle måneder. Det var nemt at flytte ham i tremmesengen på eget værelse, da vi bare startede med at stille liften deri.

Det var også bare så nemt mens han var lille, at han bare kunne ligge i liften og sove i stuen fx, og så kunne vi bare tage ham med op i soveværelset når vi gik i seng. Havde i øvrigt bare liften til at stå på et par kasser ved siden af vores seng - god højde.

Vi har aldrig brugt liften i barnevognen. Der brugte vi dunien. Theodor er godt nok også fra februar.

Vi havde bæreplade i, og jeg synes det var så nemt altså. Derimod synes jeg liften var klodset at bære rundt på. Var virkelig glad for at jeg ikke skulle bakse med den andre steder end hjemme.

 

Her stod liften paa M's kuffert, som passede perfekt i hoejden  :super

 

Men ja, enig i at det maaske ikke er det mest handy at baere rundt paa.... jeg havde ham jo ogsaa med ned paa hotellet i liften og husker da godt, at den blev lidt tung til sidst :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia er 2,4 år og bruger også stadig sin Voksi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elskede liften. Har aldrig haft voksi (eller lignende) og har ikke savnet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også stadig voksiposen. Dog vil hun gerne sove med hænderne oppe, så den fungerer nok mest som dyne nu. 

 

Vi havde ikke lift, og det var jeg ret træt af. Jeg savnede at have et sted at putte hende, når vi var ude, og manglede fleksibiliteten i, at kunne gå en aftentur, og tage hende med ind uden at vække hende. Hendes vugge en smule klodset (en gammel familievugge) så jeg savnede et sted, hun kunne putte, som vi kunne flytte fra fx. soveværelset til stue etc. Vi skal helt klart have en lift næste gang! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER