Guest

Mies og Majs' krea tråd.

42 indlæg i dette emne

Nu starter jeg en lille forsigtig krea tråd!

Det bliver både med Mies og mine sysler! Og eftersom jeg er nybegynder på hækle området er det nok ikke mig der er ekspert men jeg vil komme til at søge ekspert råd :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit seneste hækle projekt:

jmOGddz.jpg

Der er KÆMPE fejl på halvdelen af lapperne men jeg fandt først ud af at jeg havde glemt en omgang fm da jeg havde samlet halvdelen og var løbet helt tør for rød garn og så tænkte jeg fuck det og fik den alligevel samlet.

Grunden til at jeg glemte den sidste omgang må være at jeg holdt en lang pause pga flytning og så var jeg luge kæphøj nok til at gide at læse opskriften igen for jeg kunne den jo i hovedet :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Du er så sej Maja. Glæder mig til at følge dine og mies sysler. Sig til hvis du vil have nogle opskrifter. Har vist en del hækleopskrifter som jeg havde de vilde planer om men ikke er kommet igang med. Kan jo bare skanne dem ind og sende pr mail ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så sej Maja. Glæder mig til at følge dine og mies sysler. Sig til hvis du vil have nogle opskrifter. Har vist en del hækleopskrifter som jeg havde de vilde planer om men ikke er kommet igang med. Kan jo bare skanne dem ind og sende pr mail ❤️

Hvor er du sød! Det vil jeg nok gerne :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg gang i det fine gulvtæppe:

LFS4dLr.jpg

Det blev ikke i zpaghetti garn, det virker ret dyrt for en nybegynder når man ikke ved om man kan!

Men jeg faldt over noget meget tykt garn og købte 5 ruller og så en enkelt rulle i en str mindre.

Jeg TROEDE så at jeg havde en nål str. 10 men det var kun str. 8 men på garnet står der nål str. 8 så det hele går nok.

Farverne jeg har købt er hvid, blå-lavendel, støvet blå og grå. Planen er at hækle hvid mellem de andre farver, så hveranden farve på tæppet er hvid. Men med varierende antal rækker. Så må vi se om jeg har fået købt nok, men umiddelbart ser det meget godt ud. Det går rigtig stærkt her i starten, jeg kan virkelig se at der sker noget! Jeg startede kl. 9 med at finde opskriften, læse den igennem og gå i gang og kl 23 var jeg nået dertil. At hækle i tykt garn er noget mere motiverende end det tynde bomuldsgarn :p

Jeg har fundet ud af at jeg fra nu af kun investerer i bomuldsgarn og uldblandinger. Det er pænest og lækrere at arbejde med! Medmindre der er et andet specifikt formål som fx. det her gulvtæppe hvor det tykke polyester var perfekt :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så løb jeg tør for garn og besluttede at stoppe.

P2ZSuJi.jpg

Det er mit tredje hækleprokekt så er egentlig fint tilfreds ISÆR fordi opskriften var med zpaghetti garn og jeg har brugt tykt akryl garn i 2 forskellige størrelser.

Der gik lige nogle runder inden jeg helt forstod lukningen og starten på en ny runde men det gik ok selvom jeg vist fik lavet et par fejl!

Og så krævede tælle arbejdet noget mere koncentration end de sidste 2 ting jeg har lavet!

Så lærte jeg ENDELIG hvordan man gør ved farveskift! Det var også på tide :p det har fungeret det jeg har gjort men det var noget mere besværligt :rolleyes

Jeg tror jeg vil lave et tæppe mere men så NOGEN flere ruller. De sidste mange runder åd en rulle på under 3 omgange.

Og med det tempo jeg fik hæklet tæppet i kan jeg hurtigt få hæklet et mere som forhåbentlig bliver pænere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stort er tæppet? det er lidt svært at vurdere på billedet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stort er tæppet? det er lidt svært at vurdere på billedet ;)

Åh den fylder bunden af en børnesækkestol! Det er vel lige knap 1 meter i diameter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næste projekt:

GzmsUGj.jpg

Det skal blive et sengetæppe til Mie i det nye hus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er den da ret stor alligevel... spændende med tæppe til Mie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så løb jeg tør for garn og besluttede at stoppe.

P2ZSuJi.jpg

Det er mit tredje hækleprokekt så er egentlig fint tilfreds ISÆR fordi opskriften var med zpaghetti garn og jeg har brugt tykt akryl garn i 2 forskellige størrelser.

Der gik lige nogle runder inden jeg helt forstod lukningen og starten på en ny runde men det gik ok selvom jeg vist fik lavet et par fejl!

Og så krævede tælle arbejdet noget mere koncentration end de sidste 2 ting jeg har lavet!

Så lærte jeg ENDELIG hvordan man gør ved farveskift! Det var også på tide :p det har fungeret det jeg har gjort men det var noget mere besværligt :rolleyes

Jeg tror jeg vil lave et tæppe mere men så NOGEN flere ruller. De sidste mange runder åd en rulle på under 3 omgange.

Og med det tempo jeg fik hæklet tæppet i kan jeg hurtigt få hæklet et mere som forhåbentlig bliver pænere!

Hvilken opskrift har du brugt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken opskrift har du brugt?

Den Mette også brugte - tror det er lutter idyl :unsure men kig i Mettes DIY tråd der er henvist til den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie fik lavet gaver til mormor og bedstemor igår:

ovilyH4.jpg

QfAyyuq.jpg

Det er Hama perler, smeltet flade i ovnen på elastik snor.

Det var dog at presse hendes tålmodighed - så for hver perle hun kom på satte jeg 5-7 på :p men hun har en fornemmelse af selv at have lavet dem. Hun satte både perler på bagepladen, tog dem af og kom i skålen da de var færdige og brugte nål og fik et resultat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt dette:

BJ8n1yr.png

Det er allerede klar til afhentning!

Jeg havde luret på bogstaverne i PANDURO den anden dag, men de kostede 25-30 kr pr stk. Hos Creativ Company kostede de ca det halve!

Sættekassen kostede 20 kr - den er nok ikke så stor men meget fin!

Og så sparer jeg fragt ved selv at hente i butikken i Holstebro!

Planen er at holde det i de blå nuancer og sølv! Det er temaet for hendes nye værelse!

Baby værelset får ugler som tema :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så langt så godt!!!

TO4ObYn.jpg

Indtil videre har jeg kun fået lavet 2 lapper ens (tilfældigt så har sat det lidt i system) - men der er farvekombinationer nok at hive fat i ;) så det vil være så mange forskellige som muligt!

Jeg har besluttet at samle med hvid! Men er i tvivl om de lapper med hvid i yderste ring kommer til at se mærkelig ud, eller om det er fint med den ekstra skævhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du overskudsagtig krea-mor! Jeg er meget misundelig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du overskudsagtig krea-mor! Jeg er meget misundelig ;)

Ha ha - jeg er arbejdsløs og hjemløs det er vist den eneste undskyldning jeg har :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha - jeg er arbejdsløs og hjemløs det er vist den eneste undskyldning jeg har :D

:haha hvor er du sjov, den var sød :) det er nogle fantastiske ting du har lavet :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:haha hvor er du sjov, den var sød :) det er nogle fantastiske ting du har lavet :respekt

Tak!

Jeg er bestemt ikke nogen krea perfektionist, men jeg ELSKER at være krea på det lille plan. Der hvor tingene er simple og resultatet er noget jeg stadig har lyst til at se på når det er færdigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte helt at vise vores løver:

RtdJNB8.jpg

Det er noget der hedder play Mais som er super fantastisk til de små - der sker INTET ved at de kommer det i munden da det er lavet af majs og opløses ved væske.

De sættes sammen ved at duppe på en fugtig klud og sætte sammen.

Den orange er Mies løve unge! Jeg satte hendes "klumper" sammen og satte 4 ben på men ellers har hun selv gjort resten. Hun er ekstrem glad for dem og har leget med dem og viser dem 4 gange om dagen til bedstefar og far "se Mie lavet løve baby"

De er også gået i stykker mange gange, men så dupper man bare på en fugtig klud og sætter sammen igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har helt glemt nissedøren:

1 december var der pludselig en dør midt i bedstefars reol, der var små træsko, en dørmåtte og et husnr. Og der står Niels på døren.

2 december var der så kommet en krans på døren

3 december stod der ski ved døren

4 december var det åbenbart koldt for Niels har været ude og hugge brænde

5 december var Niels doven der skete ikke meget

6 december var der pludselig en stol

7 december havde det sneet

8 december stod der en stol mere

9 december stod der pludselig en mælkejunge

10 december stod der en stol mere

11 december havde Nisse Biels lagt sit halstørklæde på en stol

12 december sov Niels igen længe

13 december havde Nissen tabt huen midt i sneen

14 december blev huen lagt til tørre på en stol

I dag (15 december) har Niels været flittig, han har lavet en bænk og en julebuk, men det var varmt for huen ligger nu på bænken og halstørklædet på brændestavlen.

MNYqHEa.jpg

Stole og bænk, halstørklæde og hue er hjemmelavet, resten købt.

Imorgen vil jeg forsøge at få lavet et bord så der kan komme risengrød og en lille ske på bordet den 17 og en kagerulle den 18, den 19 kommer der et juletræ op, den 20 får den en stjerne i toppen, den 21 kommer der hjerter på træet, den 22 en guirlande, den 23 kommer der gaver under træet og den 24 har han AAALT for travl med at gøre jule klar!!!

Indimellem ligger der en gave til Mie, fordi hun er så sød til at give peber nødder!

Hun forstod ikke konceptet de første dage, men så begyndte det at blive lidt spændende, nu siger hun "hov... Mor se, far se" når der sker noget nyt eller "DER!" Mens hun peger på det der er sket.

I år har Nissen ikke drillet det venter han med til næste år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har godt nok været hardcore til det nisse halløj. Super sejt Maja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har helt glemt nissedøren:

1 december var der pludselig en dør midt i bedstefars reol, der var små træsko, en dørmåtte og et husnr. Og der står Niels på døren.

2 december var der så kommet en krans på døren

3 december stod der ski ved døren

4 december var det åbenbart koldt for Niels har været ude og hugge brænde

5 december var Niels doven der skete ikke meget

6 december var der pludselig en stol

7 december havde det sneet

8 december stod der en stol mere

9 december stod der pludselig en mælkejunge

10 december stod der en stol mere

11 december havde Nisse Biels lagt sit halstørklæde på en stol

12 december sov Niels igen længe

13 december havde Nissen tabt huen midt i sneen

14 december blev huen lagt til tørre på en stol

I dag (15 december) har Niels været flittig, han har lavet en bænk og en julebuk, men det var varmt for huen ligger nu på bænken og halstørklædet på brændestavlen.MNYqHEa.jpg

Stole og bænk, halstørklæde og hue er hjemmelavet, resten købt.

Imorgen vil jeg forsøge at få lavet et bord så der kan komme risengrød og en lille ske på bordet den 17 og en kagerulle den 18, den 19 kommer der et juletræ op, den 20 får den en stjerne i toppen, den 21 kommer der hjerter på træet, den 22 en guirlande, den 23 kommer der gaver under træet og den 24 har han AAALT for travl med at gøre jule klar!!!

Indimellem ligger der en gave til Mie, fordi hun er så sød til at give peber nødder!

Hun forstod ikke konceptet de første dage, men så begyndte det at blive lidt spændende, nu siger hun "hov... Mor se, far se" når der sker noget nyt eller "DER!" Mens hun peger på det der er sket.

I år har Nissen ikke drillet det venter han med til næste år ;)

Århh, gid sådan en nisse boede her...

Hvor er det hyggeligt..

(Hvor har du købt det)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER