Oprettet February 13, 2011 Min datter har siden torsdag, stortset ikke haft ble på.. kun nogle timer hos farmor og eller om natten. Det startede med at hun selv kom og sagde at hun ville tisse på toilettet. - her tissede hun så og lavede stort.. og igen senere ved aftens tid. Fredag var hun også uden ble og var god til at sige til. Dog glemte hun lige at hun ikke havde bleen på 1 gang. Lørdagen gik også uden ble (bortset fra 3 timer hun var hos sin farmor). og ellers ingen uheld. Idag har hun været ude og tisse 3 gange - og lavet stort. men haft et uheld i bukserne. Hun vil IKKE have bleen på, så det er jo kun gode tegn. Nu er det så bare lige.. hvordan skal vi gøre det, når hun imorgen skal i vuggestuen? Hun skal kun afsted fra 9-13, men skal jeg give hende ble på? Skal jeg give hende et valg om at få den på eller ej ? og så fortælle VS at det er nu hun smider bleen, hvis hun vælger bleen fra? Edit... Fandt ud af at nat bleen var nødvendig. og VS støtter rigtig godt op om det. imorgen skal hun være uden ble dernede.. og ellers kun ha ble på hvis de skal på tur. Hvordan har i gjort det? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 14, 2011 Ingen der vil dele erfaringer ved at de smider bleen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 14, 2011 Det virker da som om din datter er klar til at smide bleen. det er vigtigt at støtte hende når hun selv vælger den fra. Så må du give rigeligt ekstra tøj med i vuggestuen. Jeg synes det har været nemt at samarbejde med hhv børnehave og dagplejen om renelighed. de har nogle faste tidspunkter, hvor børnene bliver sendt på toilettet, og har været gode til at være opmærksomme på de som lige skal mindes om det. selvfølgelig er der også sket uheld, men ikke så mange. MVH Line Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2011 Min erfaring er også at når du først tager den af hende så skal den helt af (dog ikke om natten) jeg tror de bliver forvirret hvis de nogen gange kan tisse i bleen og andre gange ikke. Vi gjorde sådan at hun ingen ble havde på overhovedet om dagen, nogen dage havde hun ingen uheld overhovedet andre dage havde hun 3-4 stk, så jeg stakkede bare op i læssevis i vuggestuen med tøj til hende og så vaskede jeg lidt mere i en lille periode.Ydermere spurgte jeg hende ca en gang i timen om ´hun skulle tisse da hun kunne glemme det og hver gang vi skulle nogen steder bad jeg hende tisse inden vi gik osv. Det er tit at natbleen først bliver smidt flere måneder senere, vi tog det hele af men natbleen kom så på igen efter et par dage og blev på ca 4 mdr, til jeg syntes den var oftere tør om morgenen end våd :) Lyder somom din datter er helt klar til at blive blefri .) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 23, 2011 Det er desværre gået lidt i vasken - hun har slet ikke lyst til at være uden bleen lige pt. og hvis den skal af, så er det kun herhjemme. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at få hende motiveret igen :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2011 her hjemme er det også op og ned med det der ble-tam-tam. Lau er fyldt 3 år, men er stadig ikke klar til at undvære bleen. Her hjemme vil han gerne af med den, men kommer ikke helt og siger at han skal tisse... eller jo det gør han men først i det sec. at det er begyndt at løbe. Nu er han så startet i børnehave og jeg håber at det kan være med til at motivere ham til at blive renlig, men ellers må det vente til sommer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites