Vinnus

Støvle tvivl

12 indlæg i dette emne

Jeg har købt nogle vinterstøvler fra Rap i en kort model, da jeg blev anbefalet det fra flere sider, når Pixie ikke er ældre og først startede med at gå i starten af maj.

Men nu har Dp efterspurgt termostøvler, da han ikke synes at hendes læderstøvler virker til at være tætte nok for vand. Altså hun elsker vandpytter, men det giver da sig selv at hun ikke skal sidde 20 min i sådan en. Så får man da våde fødder uanset hvad.

De andre har både termostøvler og texstøvler, så jeg ved ikke om det bare er fordi han synes, at læderstøvlerne virker for fine :unsure

De sidder bare så fint på hendes fod, da de er med snørre.

Det strider lidt imod mig at skulle købe termostøvler til en så "lille" som hende, specielt når hun kun har gået ca 6 mdr. Hun går da fint og stabilt i sine gummistøvler, som de har givet hende på ud indtil videre, men de er jo aaaalt for kolde nu.

Skal jeg bide i det sure æble og købe de der termodimser, som jeg ikke synes ser ud til at sidde ordentligt på foden?

Jeg har et par høje vinterstøvler fra Angulus, som vi har arvet fra en kusine. De er kun brugt til fint brug, men alligevel brugt jo.

Hvad ville BK panelet vælge?

1. termodimser

2. brugte men højere støvler med velcro

3. rapstøvler med snørre som vi har brugt indtil nu

Del dette indlæg

Jeg tror jeg ville sende de brugte med derned, også må de bruge dem på "de våde dage" :)

Sidste vinter havde Camille kun et par vinterstøvler, og det var helt fint - der havde hun også kun gået i 6 mdrs tid.. Så jeg ville selv fortsætte med at bruge RAP støvlerne, også sige at hvis de dernede havde behovet, kunne de bruge de andre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville spørge lidt mere ind til problemet. Altså her kan vores korte rap godt tåle vandpytter :) men som du siger, hvis hun er i dem i 20-30 min, så havde det gået galt uanset hvad..

Min datter har kun gået i 3-4 mdr. Hun får i hvert fald ikke termostøvler. Gummistøvler kunne lige gå an, men de gav ingen støtte, og VS måtte kun give hende dem på i ekstrem regnvejr.

Og nu har hun kun vinterstøvler i vs :)

Og så evt de brugte angulus til vandpytte-ture :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har købt sådan nogle primigi goretex nogen til vitus der har gået i ca 2 mdr men går ret stabilt. De sidder rigtig godt på hans fod og op om anklen. Og som bonus synes mor de er helt ok pæne ;) det var dem der duede i butikken. Jeg havde ikke nogen holdning til om det skulle være det ene eller det andet da vi skulle købe. Ved ikke om det hjælper dig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som alle andre vinterstøvler bør de faktisk ikke sådan rigtig bruges i regnvejr, altså først omkring frysepunktet (og så regner det jo ikke ;) ) Når det er sagt så kan de altså sagtens holde vand - og hvis hun rigtig skal plaske i vandpytter bør hun altså have gummistøvler på - til kolde dage med en uldsål og evt uldsok i. Det er efter min mening langt bedre end en tung termostøvle.

Men altså Silke Elia klarede altså sidste efterår/vinter kun med sine Angulus begyndersko og Korte rap vinterstøvler!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville i hvert fald ikke give W termostøvler. Jeg købte gummistøvler, som jeg pænt returnerede igen - det var på få minutter tydeligt at de ikke vare gode til ham.

William har de korte rap og har haft dem på et par gange, han går bevidst efter vandpytter og de er altså ikke blevet våde inden i.

Husk læderfedt og imprægnering så holder de lidt ekstra.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Theodor har korte arauto rap OG termostøvler.

Termostøvlerne er for mig et must, når vejret er vådt.

Jeg synes dog at rap støvlerne også fint holder vandet ude, men det ér jo ikke som en gummi/termostøvle.

Theodor går rigtig godt i sine termostøvler, men hvis han ikke gjorde, så havde jeg ikke brugt dem med mindre det var strengt nødvendigt - og det er det jo sjældent ;)

Kig på Pixie. Kan hun gå i dem, så gør det. Kan hun ikke, så lad være.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min Dp sagde vi skulle vente til forår med gummistøvler og lign. Vigga begyndte at få i juni og selvom hun går godt, kan løbe, hope og danse mente hun alligevel at det var tidligt at putte børn i støvler når de kun har gået 6 mdr. Vigga har også kort læder støvle og intet problem. Jeg imprægnerer dem :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har på fornemmelsen at de ville blive brugt som primær støvle ved dem, da det er mere nemt for dem.

Har imprægneret de andre flere gange, så tror det er nemheden de vil have.

Ingen af de to andre af mine har haft termo før tidligst børnehave.

Læderfedt, det er da til at vedligeholde læder? ??Ikke mod "vandangreb" :) ?

Del dette indlæg

Annonce ♥

I vores vs har vi heidihvis lige haft forældremøde, hvor motorik var temaet. Og her blev det sagt, at støtte kom før selv-hjulpenhed og nemhed for forældre/pædagoger. :) det er rart, at pædagogerne også er enige i det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I vores vs har vi heidihvis lige haft forældremøde, hvor motorik var temaet. Og her blev det sagt, at støtte kom før selv-hjulpenhed og nemhed for forældre/pædagoger. :) det er rart, at pædagogerne også er enige i det :)

Det bør det også.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har på fornemmelsen at de ville blive brugt som primær støvle ved dem, da det er mere nemt for dem.

Har imprægneret de andre flere gange, så tror det er nemheden de vil have.

Ingen af de to andre af mine har haft termo før tidligst børnehave.

Læderfedt, det er da til at vedligeholde læder? ??Ikke mod "vandangreb" :) ?

Læderfedt hjælper os på at holde vandet ude. Jo mere mættet læderet er, jo mindre vand tager det imod.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER