Ema

kravlegård

22 indlæg i dette emne

Kunne godt tænke mig at høre hvad I mener om kravlegårde?

Har I brugt det til jeres børn? Hvorfor/hvorfor ikke?

Udspringer af en diskussion jeg havde med en veninde igår og er bare nysgerrig efter hvad andre mener

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde en til Luna i sin tid... brugte den meget lidt!

vi har planer om en igen til Liff, men nu har vi også rykket stuen ned i plan med resten af huset + der er en nysgerrig storesøster, så tror vi får mere glæde af den denne gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte vores kravlegård meget da C ca en baby. Det var et sikkert sted hun kunne ligge og lege, samtidig var det en måde at sikre at hun ikke lå på et koldt gulv (vi har det lidt fod koldt i stuen)

Jeg er en tilhænger, så længe man ikke bare bruger kravlegården som passiv parkering. Ligeså snart C kunne bevæge sig frem ad, så stoppede vi med at bruge den. Vi brugte den kun i den tid vi kunne have bunden hævet. Vi har aldrig brugt den med sænket bund. Jeg tror det var de første 3-4 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at de kan give fint mening, hvis man gerne vil have mulighed for at skærme baby fra fx en hund eller ældre søskende. Men for vores vedkommende, da vi fik Valdemar, der tænkte jeg bare at sådan en ville fylde. Så vi har ikke haft en.

Vi savnede den lidt, da Valdemar begyndte at pille ved ALT :lolhit Men på det tidspunkt syntes vi samtidig, at han var for stor, til at blive begrænset i sin færden, så det blev ved joken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger kravlegården rigtig meget :)

A elsker den! Og jeg synes det er rigtig rart, at hun kan ligge i den mens jeg kan ordne opvask osv, uden at jeg behøver at være bange for at T gør et eller andet.

A vil også langt hellere ligge i kravlegården end på gulvet. Hun vil kun ligge på gulvet hvis vi eller T sidder sammen med hende. Så snart man bevæger sig lidt væk, så bliver hun rigtig utryg og ked af det. Men i kravlegården er hun helt tryg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft en, men tror den ville have kunne skabe lidt tryghed da han var lille, så jeg måske kunne have haft lidt mere frie hænder.

Hvis vi havde haft hund eller en tumling udover baby ville jeg helt sikkert have købt en for at afskærme baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke manglet den til Laura! Vi har haft en skråstol der kan ligges ned i stedet så hun kan være med ved bordet og rundt i hsuet og ellers har hun haft legetæppet på gulvet :)

Men det jo meget forskellig hvilke behov vi har som forældre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde min søster og min til at stå, hjemme hos et hold venner, da M. Var lille- først da manden fik en hundehvalp og M. Var 7 mdr. Kom den herhjem, mest for at passe på M.s legetøj :P

Denne gang tror jeg, at vi kommer til at bruge den, for med en tumlinge storesøster og 2 hunde, hvoraf den ene er teenager og den anden en stor hvalp, så er det nødvendigt med et helle ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger den rigtig meget nu her - det er hendes fri-rum fra storebror. Men hun lægger der også, hvis jeg lige ska ordne noget.

Den blev også brugt ved storebror pga fodkoldt gulv hvor vi boede før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men altså I bruger kun kravlegården indtil de små lærer at bevæge sig rundt selv?

Så når de kan kravle så er det slut med kravlegård?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men altså I bruger kun kravlegården indtil de små lærer at bevæge sig rundt selv?

Så når de kan kravle så er det slut med kravlegård?

Jeg synes at kravlegården er ved at være for lille, A er 5 måneder og triller alle vegne og det resulterer i at hun meget ofte får hovedet slået ind i tremmerne. Så for vores vedkommende holder den ikke helt til hun kravler. Tror vi pakker den sammen i løbet af den næste uges tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men altså I bruger kun kravlegården indtil de små lærer at bevæge sig rundt selv?

Så når de kan kravle så er det slut med kravlegård?

For vores vedkommende er svaret ja til dette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men altså I bruger kun kravlegården indtil de små lærer at bevæge sig rundt selv?

Så når de kan kravle så er det slut med kravlegård?

Præcis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo ordet kravlegård er misvisende... Til nummer 1 havde vi ingen til nummer 2 havde vi en så hun kunne få fred fra storesøster. Men så snart hun for alvor trillede var det slut med kravlegård da den så begrænsede hendes bevægelser. Tror vi brugte den ca 6 mdr og kun i den høje indstilling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået en kravlegård af et vennepar (de skal ikke have flere børn nu), den er på hjul så den kan komme med hen til køkkenet og hun kan ligge der når vi fx. laver mad eller ordner vasketøj (håber jeg i mit naive sind) så hun ikke skal sidde i sin newborn indsats for meget. Men også for at vi har hende lidt oppe i højden i starten, da jeg tidligere har døjet ekstremt med ryg og nakkeproblemer (og venner er fysioterapeut så han mente det var godt jeg ikke skulle helt ned på gulvet i starten) - vi har godt nok gulvvarme men er glad for vi har fået en. Pt sidder sengeranden fra tremmesengen i den så tremmerne er dækket - passer meget godt med at når hun alligevel skal ud ad kravlegård og i tremmeseng kan den rykke med derover. - så tror jeg bare kravlegården bliver stående som et sted hvor legetøjet ryger i så det ikke ligger overalt? (naivt igen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået en kravlegård af et vennepar (de skal ikke have flere børn nu), den er på hjul så den kan komme med hen til køkkenet og hun kan ligge der når vi fx. laver mad eller ordner vasketøj

 - så tror jeg bare kravlegården bliver stående som et sted hvor legetøjet ryger i så det ikke ligger overalt? (naivt igen)

Lige præcis sådan har vores kravlegård også været brugt.

Men så den anden dag var jeg nødt til lige at sætte Freja i kravlegården fordi der var røget et glas på gulvet og jeg var alene og hun er jo bare overalt lige pt.

Det tog vel ca 5 min og så var jeg klar til at tage hende ud igen. Og der sad hun så, dybt optaget af leg med et af sine lamaze-dyr.

Når hun er på gulvet leger hun praktisk taget aldrig med sine ting fordi hun har alt fir travlt med at kravle rundt over det hele og rejse sig op ad alt helt tiden.

Og så var det vi kom til at diskutere hvorvidt kravlegården kunne bruges til leg i kortere perioder eller om det er bedre at kravle rundt?

Det er på ingen måde ment som "parkering" men mere et pusterum i forhold til konstant fysisk aktivitet. Men ved ikke hvad der er bedst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis sådan har vores kravlegård også været brugt.

Men så den anden dag var jeg nødt til lige at sætte Freja i kravlegården fordi der var røget et glas på gulvet og jeg var alene og hun er jo bare overalt lige pt.

Det tog vel ca 5 min og så var jeg klar til at tage hende ud igen. Og der sad hun så, dybt optaget af leg med et af sine lamaze-dyr.

Når hun er på gulvet leger hun praktisk taget aldrig med sine ting fordi hun har alt fir travlt med at kravle rundt over det hele og rejse sig op ad alt helt tiden.

Og så var det vi kom til at diskutere hvorvidt kravlegården kunne bruges til leg i kortere perioder eller om det er bedre at kravle rundt?

Det er på ingen måde ment som "parkering" men mere et pusterum i forhold til konstant fysisk aktivitet. Men ved ikke hvad der er bedst

Jeg tror sagtens at det kan fungere som et lille legehjørne! Vi oplever også at T har meget nemmere ved at fordybe sig i legetøj, når hun er i kravlegården sammen med A. Faktisk er kravlegården er kæmpe hit hos T i øjeblikket, jeg ved ikke helt om det er fordi hun gerne vil være sammen med A, eller om det er fordi at hun synes kravlegården er hyggelig.. Men hun elsker at være i den! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt kravlegård, selvom vi hverken har dyr, andre søskende og vi har endda gulvvarme overalt :D

Men her fungerede det som et Helle/legehjørne, hvor hun fandt ro! Vi havde også et andet hjørne i stuen, som vi brugte til leg/øvelser mv. Kravlegården blev pakket væk, da hun var 9 mdr vil jeg tro. Hun har altid elsket den! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har os valgt at købe kravlegård fordi vi både har hund og kat, samt der kan være lidt fodkoldt hos os. Og når hun vokser ud af den kan den bruges til opbevaring af hendes legetøj så hunden ikke løber med det (hunden har en meget stor forkærlighed for piv dyr og tøj bamser og ingen af delene overlever mere end få timer efter mødet med den)... For at spare lidt penge har jeg valgt at købe en brugt kravlegård, som er i pæn stand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke laest andres svar, men vi havde en kravlegaard, fordi en veninde var saa soed at lade deres gaa i arv :) 

 

Egentlig havde vi ikke behov pga hund eller store soeskende, men her er fodkoldt og kravlegaarden var jo lige det stykke haevet. Noah ville gerne vaere deri som lille pause og den skaermede ham ligesom. Siden oevede han sig i at rejse sig og i at gaa rundt i den og omkring den. Den er alletiders til det formaal og saa vil jeg staerkt anebfale en god kravlegaardsrand. Den kommer helt sikkert i brug til en lille ny ogsaa. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt vores meget. Theodor sov også lur der i da han var helt lille og sov konstant.

Jeg synes også den var rar, da han blev større. Især når man var alene hjemme. Ellers var det ikke til at få lavet mad eller noget som helst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt vores meget. Theodor sov også lur der i da han var helt lille og sov konstant.

Jeg synes også den var rar, da han blev større. Især når man var alene hjemme. Ellers var det ikke til at få lavet mad eller noget som helst.

 

Enig i det sidste - plus skraastolen, som var guld vaerd i den sammenhaeng  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER