enirt and

Hvad koster det at få en baby?

15 indlæg i dette emne

Hej Allesammen.

 

Jeg venter mit første barn :loveshower

 

Men hvor mange penge bør jeg forvente at skulle bruge I alt?

Her tænker jeg på legetøj, babyværelse med seng, skab, kommode, puslebord, lampe, skumgulv, dyne, mm., tøj, sutteflasker, ammeindlæg badekar simpelthen alt pånær

 

- Barnevogn

- Autostol

- Babyalarm

- Babystol

- ammetøj og ventetøj

 

Hvad er jeres bud, eller hvad brugte I selv? :7himmel

 

Hilsen Enirt And :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige læst i går, at det koster 16.000 at starte op. Det var vist med de billige udgave af alting. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber brugt og får en del :-) og tror vi rammer omkring 8000-10.000 kr :-) har købt en brugt odder barnevogn til 5000 så er jo største udgift :-)

Prisen afhænger jo meget af ens ønsker og behov :-) skal alt være nyt? Mærkevare? Nogen man kan arve fra osv :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det er svært at sige, for det er jo også bare så individuelt, hvad man vil have. Nu nævner du fx skab og seng, og der kan jo være flere tusind kroners forskel....

Jeg tror, vi har brugt måske 25-30.000 på start-tingene, men det er ud fra, hvad jeg lige kan komme i tanke om nu (og inkl barnevogn i øvrigt) så måske ville jeg gætte på et helt andet tal, hvis du spurgte imorgen. :blush

Mit bedste råd er nok, at du prøver at lægge et budget over, hvad netop I skal bruge/prioriterer/ønsker jer, og så surfe priser og snakke om, hvor meget, I synes tingene må koste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi brugte knap 20.000, men det kan også være det kun var 15.000. Vi købte barnevogn fra ny, og det var en dyr post. Autostol og voksipose købte vi billigt brugt. Puslebord kostede vist 1500 kr

Min søster gjorde det for under 10.000, og købte en rigtig lækker brugt Odder på x-dreamstel til 3000, og købte puslebord til 300 kr i Ikea, og fik en masse tøj brugt.

Det koster det, I er villige til at give :) I kan nok ikke få det hele for 500 kr, men i behøver ikke bruge 30.000 kr ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes egentlig det værste man har brugt penge på er alle de ting man har købt fordi de var søde eller sjove, og som så har vist sig at være skide upraktisk, når det kom til stykket, og ligger i et hjørne. :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke, hvor meget vi har brugt. Vi begyndte at samle ind allerede et par måneder inde i graviditeten.Men der er et KÆMPE marked for brugt babytøj rigtigt mange steder. Vi har i hvert fald tøj til det første halv år, og det er lækkert tøj, køb brugt. Jeg vil tro, det i alt har kostet 3-400 kr. Vi kunne simpelthen ikke se nogen mening i at bruge en formue på nyt tøj, når han kun kommer til at kunne passe det noget med 2 dage ;-)

 

Det virker som om, det er hvad man gør det til. Vi har også fået en del ting, man kender jo altid nogen, der har rigtigt gode ting stående.

 

Jeg tror, vi alt i alt kommer op på ca. 7000,- for "startpakken" til det første lille års tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig det værste man har brugt penge på er alle de ting man har købt fordi de var søde eller sjove, og som så har vist sig at være skide upraktisk, når det kom til stykket, og ligger i et hjørne. :klap

Ja, det er en fælde uden lige. Jeg er glad for vi ikke vidste om det var en dreng eller pige vi fik

for det begrænsede i hvert fald fejl købt tøj i større mængder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hver smidt 10.000,- i projekt baby, så i alt 20.000,- Men jeg har svært ved at tro at det er nok, da jeg er brændt varm på et par barnevogne som ligger mellem 7000-10.000,-  :klap 
Men nu må vi se, hvad det løber op i, jeg er et stort spare menneske, og vil forsøge at spare hvor man kan :loveshower
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden barnevogn har vi brugt 4.000 fordi resten har vi fået i gave (vi har fået et tilskud til barnevognen men skal lige ligge 3900 selv) så vi ender med at selv at bruge omkring 9.000 alt i alt. Vi har dog os fået meget i gave og har ligeledes valgt at købe brugt pga stram økonomi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er meget svært og give et tal på... Som de andre også skriver kommer det jo an på hvilke krav man har til nyt/brugt, om det skal være mærkevarer eller ej.. om det skal være luksus eller ej.. Det kommer jo meget an på ens eget budget..

Ved os er der nogle ting vi bare har valgt vi ikke vil spare på og andre ting hvor vi siger okay her kan vi tillade os at spare..

Nu har vi købt en ret dyr vogn så tror vi ender med selv at have betalt omkring 20.000-25.000 kr og så har vi også fået for 3000 af begge forældre.. så nok i alt ca. 30.000

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte omkring 25.000 tror jeg.

Barnevognen kostede 10-11.000 incl alt udstyr.

De kloge siger et barn koster en million indtil de bliver 18, så opstarten er jo bare en lille del af de samlede omkostninger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauv... Nu forstår jeg bedre, hvorfor andre snakker om, det er sååå dyrt at få børn... Sammenlagt tror jeg vi brugte ca. 3000 kr det første år.

Vi fik en gammel barnevogn og en tremmeseng gratis, fik en ny madras til barnevognen af farforældrene i gave og købte selv en madras til tremmesengen i IKEA. Babydyne fik vi i gave af mine forældre sammen med en strikvikle. Derudover har vi selv brugt ca. 500 kr på slynger/vikler.

Jeg købte en blanding af brugte og nye faconsyede stofbleer og lommebleer på nettet for ca. 1500 kr og strikkede selv uldbukser af garnrester jeg havde og af garn jeg fik i gave. Det er iøvrigt de samme bleer og bukser lillesøster bruger nu, så der har vi sparet en del penge!
Puslebord byggede vi selv af et gammelt skab fra min mands forældre og en bordpladerest - så det passede perfekt ind i vores lejlighed.

Vi har ikke børneværelse, så vi har ikke haft brug for lampe, kommode eller lignende. Vi har ikke haft skumgulv. 
Tøj arvede vi fra begge hold bedsteforældre og fra venner - og så fik vi rigtig meget i gave! Det overraskede mig iøvrigt meget, hvor få sæt man behøver til en lille baby.

Vi købte badekar til en 50'er, potte til 15 kr. og vaskeklude i IKEA. Derudover creme og vatpinde. 
Vi har ikke brugt babyalarm eller autostol. Ammeindlæg strikkede min søde mor til mig. Legetøj fik vi i barselsgave og dåbsgave.

Det var vist det. Siden har vi selvfølgelig brugt penge på især fodtøj, da det har høj prioritet hos os. Men jeg synes vitterlig ikke, det er mange penge, vi bruger... lige nu sparer vi nærmest bare op af børne- og ungeydelsen! Hvilket giver en enorm tryghed at vide, at står vi pludselig og mangler et eller andet, så har vi altid pengene til at købe det.

Nyt legetøj bliver fint dækket af gaver fra familie og venner til fødselsdag og jul. Vi giver tit de praktiske ting i gave til vores børn! ;)

Så ja, for os har det ikke været dyrt at få børn - og vi føler heller ikke, vi er gået på kompromis en masse steder. Tværtimod! Vi har vist fået det, som vi drømte om. Bl.a. takket være gode venner og dejlig familie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte alt nyt (bortset fra kravlegård) og jeg tror vi har givet 25-30.000.. Men altså, hun havde da også en del 200 kr bodyer i str 50, som hun kun brugte 1-2 gange... :D åndsvage penge :D men sådan er det at være førstegangsgravid! Og en masse fine kjoler i str 56-68, som aldrig er blevet brugt! Så køb ikke kjoler i starten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER