Lovely Lady

"Vores børn" om valg af navne :-)

19 indlæg i dette emne

Det er faktisk rigtig gode råd! Der er i hvert fald noget om det hele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det giver rigtig god mening!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så uenig i en del af dem. Men det er nok også fordi jeg falder i nogle af "faldgrupperne"  :lol

 

Det vigtigste for os var at navnet passer til barnet. Og det gør Carl Emil. Han er gammelklog med en spilopmager i maven   :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er nogle gode råd. Og vi har faktisk haft alle punkter i vores overvejelser. Synes dog også de skulle have nævnt at man skal tænke over, at det navn barnet får, skal de jo også hedde som voksen, og omvendt. Nogle navne fungerer bare bedre hos et barn/en voksen - i min verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhhhm mit navn har jeg altid skulle stave selvom det er lige ud af landevejen.

Jeg synes ikke ligefrem at den artikel er nytænkning, for de råd kunne også findes, da jeg ventede Freja. ;)

Jeg er uenig i flere af punkterne, for der er vi jo forskellige som mennesker :)

Lige den med efternavn er jeg dog enig i. Jeg har en bekendt hvor alle tre børn har meget specielle navne, som lyder helt forkert op mod deres meget normale efternavn. Men det er jo deres valg :)

Jeg har valgt navne udfra hvad jeg kan lide og ikke andre. Det bør da være det vigtigste, at man kan lide sine børns navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også an på hvad man vægter højest af de råd.

C vil komme til at stave både for- og efternavn, men de klinger skide godt sammen.

Jeg har også altid skulle stave det hele, da der kun er 7 i Dk med samme navn og det jeg da ikke død af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er nogle gode råd. Og vi har faktisk haft alle punkter i vores overvejelser. Synes dog også de skulle have nævnt at man skal tænke over, at det navn barnet får, skal de jo også hedde som voksen, og omvendt. Nogle navne fungerer bare bedre hos et barn/en voksen - i min verden :)

Rigtig god pointe :)

 

- og ellers - selvfølgelig er det ikke de store mirakler, jeg synes bare, at den opsummerer meget godt, selvom der selvfølgelig er småting, der kan mangle :)

 

Og selvfølgelig dør man ikke af, at ens forældre har valgt anderledes - så var en stor del af landets børn ilde stedt :D Jeg synes bare stadig, at det er pointer, der er værd at have overvejet, inden man så træffer sit valg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare stadig, at det er pointer, der er værd at have overvejet, inden man så træffer sit valg :)

Helt sikkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt sikkert

Det ville også blive kedeligt hvis vi alle hed Anne Jensen

Enig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, vi har næsten gjort alt galt :D

 

Men synes nu alligevel vores børn har skønne navne :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, er nr 8 og nr 11 ikke lidt modsigende? Hold jer til få navne vs overvej et ekstra fornavn? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er gode overvejelser at gøre inden man vælger...

I det hele taget, er det jo bare en god ide at have tænkt over navn og tænkt over de "dårlige" ting ved navnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, er nr 8 og nr 11 ikke lidt modsigende? Hold jer til få navne vs overvej et ekstra fornavn? :D

Hehe, nok noget med at afveje hensynene :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Formuleringerne stritter lidt på mig :blush Der er lidt for meget "eneste rigtige"-stemning for min smag :badgirl

Men det er da fine overvejelser, og jeg tror, vi har fulgt alle rådene :D Jeg er dog ikke helt enig i dem alle sammen, i hvert fald ikke som "det eneste rigtige". Fx synes jeg personligt, at det kan lyde ret cool og helt rigtigt med et specielt fornavn til et "oldschool" efternavn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men artiklen appellerer jo også til kommende forældre som er i tvivl om hvordan de skal komme frem til det "rigtige" navn. Den appellerer jo ikke nødvendigvis til alle - tænker jeg. Og hvis man så er på bar bund, er det nogle rigtig gode udgangspunktet, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Formuleringerne stritter lidt på mig :blush Der er lidt for meget "eneste rigtige"-stemning for min smag :badgirl

Men det er da fine overvejelser, og jeg tror, vi har fulgt alle rådene :D Jeg er dog ikke helt enig i dem alle sammen, i hvert fald ikke som "det eneste rigtige". Fx synes jeg personligt, at det kan lyde ret cool og helt rigtigt med et specielt fornavn til et "oldschool" efternavn. :)

Enig :)

Men i forhold til artiklen, så er vi vist også "ved siden af" med vores navne - men vi har da holdt os fra Saoirse, som jo desværre vil være helt umuligt for den almene dansker at udtale :p

Clare er der godt 30 der hedder i DK og Iona er der 16 der hedder. For mig er ingen af navnene unormale - de er bare ikke almindelige i DK og det var nogen af de tanker vi har haft da vi valgte navne. Jeg har altid elsket at have et navn der ikke var sååå mange der hed, men som der er omkring 700 der hedder mit navn, Theresa.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

 

hehe, 

 

Hvorfor folk vælger unika-navne, skal jeg ikke kunne svare på, der kan være 1000 grunde. 

Men når navne som Peter, Jens, Kirsten og Hanne (som han nævner i artiklen) ikke er så populære, så læste jeg, at det hang sammen med, at nutidens forældregeneration ikke vælger de samme navne som vores forældres generation. Navnene bliver tit noget vi forbinder med kedelige-voksentyper, fordi dem vi kender med de navne, er dem, der var voksne og kedelige, da vi selv var børn. Når vi navngiver efter familiemedlemmer springer det tit en generation over, for så bliver det fjernt nok til at kunne passe på et barn igen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER