Fister

100 glutenfri dage.

50 indlæg i dette emne

Fryseren...why you little! Nu har jeg jo ædt den :)

Ja, jeg synes jeg kan mærke bedring. Ikke voldsomt meget, men min fordøjelse har det i hvert fald noget bedre (og effektivt...host host).

 

Hvornår er det du skal tjekkes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er jeg tilbage på 74,5 kg og dag 10 er klaret. Det går egentlig rimeligt nemt, men jeg har stort set også kun været hjemme alle dagene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fryseren...why you little! Nu har jeg jo ædt den :)

Ja, jeg synes jeg kan mærke bedring. Ikke voldsomt meget, men min fordøjelse har det i hvert fald noget bedre (og effektivt...host host).

 

Hvornår er det du skal tjekkes?

Det er godt med en god fordøjelse ;)

Jeg skal ind midt i januar.. Og føj hvor er det ikke sjovt at spise så meget med gluten. Jeg har kvalme, sure opstød og mine muskler laver sådan nogle krampetrækninger.. Jeg ved dog ikke om det er glutens skyld, men meget oplagt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har glemt at tælle dage....12 må det være, og jeg hænger stadig i. Var på cafe med min svigermor i dag, og spiste en salat (det hører ellers til sjældenhederne, men den så så...glutenfri...ud). Sagde til bestillingsdamen at den skulle være uden gluten, så ikke noget brød. "Jamen, vi har glutenfrit brød", svarede hun, og så blev jeg på en måde lidt høj :) Den var nu mega tørt, men salaten var fremragende.

 

Mavsen har det godt; vægten har jeg også glemt i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er jeg ramt af glutensavn. Er træt og her ondt i hovedet og da jeg blev sulten var der bare intet interessant og glutenfrit i huset. SÅ er det altså besværligt, når skufferne bugner af lækkert rugbrød og boller og godt pålæg og man ikke kan bruge det til noget en lørdag, hvor man er alene hjemme med sønnike. Bah! Nu har jeg lavet dej til nogle boller som skulle være gode....vente vente vente...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nica, min Gluten-engel:) Tak.

 

Det blev ok, de dér boller, men det er bestemt ikke nogen jeg kan leve af de næste tre måneder.

 

Men altså, dag 14 er done. I næste weekend skal jeg til postbryllups-polterabend og jeg har lige meldt ud til de andre, at jeg er gluten. Dér får jeg brug for at være standhaftig. I må have mig i tankerne hele dagen, for det er en herre-polterabend og der vil jo være burgere og bajere i flæng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt klare det - jeg tror på dig.

Opskriften på de grove boller kan sagtens bruges som burgerboller. Du kan bare drysse sesam ovenpå. :)

Og øllerne er der også gluten i :-/ disse kan fåes i glutenfri variant i velassorterede supermarkeder.

Sejt at du har taget udfordringen på 100 glutenfrie dage op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nica, min Gluten-engel:) Tak.

 

Det blev ok, de dér boller, men det er bestemt ikke nogen jeg kan leve af de næste tre måneder.

 

Men altså, dag 14 er done. I næste weekend skal jeg til postbryllups-polterabend og jeg har lige meldt ud til de andre, at jeg er glutenfri. Dér får jeg brug for at være standhaftig. I må have mig i tankerne hele dagen, for det er en herre-polterabend og der vil jo være burgere og bajere i flæng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 16! Woop! Men jeg gider ikke veje mig, for jeg har mødt noget chokolade og et par energidrinks i dag, hvor den stod på virksomhedsbesøg i det Jyske:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige prøvet de hvide boller. Uhmenummenum. Det smager ligesom almindelige boller; jeg puttede lidt revet pecorino i, og det er NAYCE.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, de er gode ik.. Hvad f***** er pecorino? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækker hård ost a la parmesan men mildere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg trådte i spinaten i lørdags. Ved en fejl kom jeg til at spise et stykke franskbrød da vi overraskede min kammerat om morgen. Det skete bare, da der blev delt rundt og da jeg rakte ud efter stykke 2 gik det op for mig at jeg var et kvaj. Og jeg drak også en almindelig Carlsberg om aftenen da der var ølstafet, fordi det viste sig at glutenfri øl skummer usædvanligt meget og det er lissom min thing at jeg kan drikke en øl i et go. Charming I know. Men ellers har jeg holdt det og er nu over 20 dag.

 

I øvrigt lavede vi sådan noget highroping til PA, hvor man skulle igennem nogle forhindringsbaner i 50 meters højde. Mega creepy, men jeg kom igennem de første 2 x 8 forhindringer, så blev jeg en chicken shit. Har stadig ondt i hele kroppen af at bruge muskler som ellers var blevet slappe. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækker hård ost a la parmesan men mildere

Og lavet på fåremælk fremfor komælk ;)

Jeg synes du er sej, Fister! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 24 er klaret. Det er MEGET tæt på en fjerdedel. Har lavet quinoa til aften i stedet for det perlebyg som M og T fik. Nammenam!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flødekartofler og frikadeller i ovnen = 25% af vejen mod de 100 dage (nu se vi lige bort fra den PA)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej!!! Jeg er lige i hælene på dig (dag 22/23 stykker, jeg er ikke helt sikker). Jeg ville jo også at William skulle prøve at være glutenfri i en periode for at se om det hjalp på eksemen, men det er gået lidt af fløjten med ham, for han kræver en del flere gluten-alternativer end mig, der sagtens bare kan spise kød+grønt.

Prøver du med nogle julesnacks eller lader du bare helt være?

Jeg skal lave æbleskiver i weekenden og er meget spændt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej!!! Jeg er lige i hælene på dig (dag 22/23 stykker, jeg er ikke helt sikker). Jeg ville jo også at William skulle prøve at være glutenfri i en periode for at se om det hjalp på eksemen, men det er gået lidt af fløjten med ham, for han kræver en del flere gluten-alternativer end mig, der sagtens bare kan spise kød+grønt.

Prøver du med nogle julesnacks eller lader du bare helt være?

Jeg skal lave æbleskiver i weekenden og er meget spændt.

FEDT!!! Sejt at vi kan følges. 

Jeg tror bare jeg springer julesnacksne over, har ikke rigtigt det store behov. Men jeg vil gerne høre hvordan det går med æbleskiverne. 

De dér lyse boller som Nica linkede til kan varmt anbefales; de er virkelig gode. Og quinoa er det godt tillæg til kød og grønt, synes jeg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg bedt om en wrap med gaffel og siddet på Fisketorvet og fisket al indmaden ind af rullen...Glutenfri FTW

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

28% af vejen. Laks og rosmarinkartofler i ovnen. Uhm! Men vægten er åbenbart helt ligeglad med at jeg ikke spiser gluten. Håber det hjælper at komme helt af med de piller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glutenfri jul - tjek!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glutenfri jul - tjek!

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glutenfri jul - tjek!

:super

Og

:ditto (og laktosefri)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Og

:ditto (og laktosefri)

Såååådan dér.  Og tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER