Carcassonne

Hvor mange personer i 2-værelses lejlighed?

7 indlæg i dette emne

Hej folkens :)

Håber at nogen kender lovgivningen for lejeboliger lidt bedre end os :).

Vi har en kammerat som "bor" hos os fordi at han ikke har noget sted at bo, efter at det privatejede kollegium han boede på gik konkurs. Eller det vil sige at han har adresse her, men bor rundt omkring, blandt andet hos sin kæreste, men der må man kun bo én person pga. kollegieregler. (De leder efter en bolig, men er jo desværre ikke så nemt at finde i København.)

(ingen af os får boligstøtte eller lignende, så ikke fordi vi får udnyttet systemet eller noget) 

Så nogen der kender reglerne for hvor mange man må bo i en 2-værelses lejlighed officielt? 

Vi flytter i næste weekend, og når den lille kommer til februar/marts vil vi jo blive en mere i husstanden.

Jeg kan ikke finde noget entydigt svar på nettet, og står intet i vores lejekontrakt. 

Del dette indlæg

Så længe i ikke får noget støtte fra kommunen eller anden hustandsbestemt indkomst, tror jeg i må bo alle dem i vil..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så længe i ikke får noget støtte fra kommunen eller anden hustandsbestemt indkomst, tror jeg i må bo alle dem i vil..

Også min tanke at det ihvertfald ikke kan skade, når vi ikke rammer nogen, men ville da gerne være sikker på om der er nogle konkrete regler:). 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er jeg altså ret sikker på der ikke er nogen regler om :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er ikke lige stærk i udlejningsregler, men mener det er noget med max en voksen pr rum, når der er tale om delvis fremleje (som det vel reelt er).

Men om det kun er indenfor den almene sektor ved jeg ikke.

Vær obs på om udlejer har særlige regler. Hvis det var hos os, ville I få en skriftlig advarsel og blive bedt om at bringe forholdet i orden omkring fremlejekontrakt mv. Og ved ikke om det vil blive godkendt i en 2V.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må nok hellere spørge boligforeningen inden at han flytter med videre :) Ville jeg jo bare helst undgå. 

kan godt følge at det i teorien er fremleje, men vil jeg jo alligevel ikke mene at det er da han jo ikke betaler noget for det :). 

De steder jeg har kunne finde begrænsninger på nettet har enten været på ungdomsboliger, som jo er lidt specialle eller at begrænsningen var 2 personer pr. værelse, og vil jo ikke give et problem :). 

I det hele taget sjovt hvis man har en grænse efter antal værelser fremfor kvadratmeter :) Lige nu har vi kun 42 kvm, men flytter til 71 kvm, så giver da noget mere plads :). 

Del dette indlæg

Annonce ♥

I ghetto områder ved jeg der er en regel om at man må bo antal rum, plus en, men ved ikke om det kun er ved de boligselskaber..

Men de burde da have fundet noget inden jeres baby kommer..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER