Guest

Flytning og skift til junior seng!

9 indlæg i dette emne

Mie skulle have haft en juniorseng i julegave. Vi ville flytte børneværelset inden så hun sov i tremme seng der indtil juledagene.

Nu flytter vi så 2 gange indenfor de næste 6 mdr helst før, så det hele er lavet om! Hvad gør vi så? Juniorsengen er jo noget HELT nyt oven i 2xnyt værelse. Sådan lavpraktisk tænker jeg jo at vi venter med at købe juniorseng til vi flytter i hus, ellers er det bare en ekstra seng der fylder og skal opbevares, men jeg syntes jo heller ikke hun både skal have ny seng og nyt værelse på 1 gang. Så syntes hun den første uge skal sove i sin "gamle" seng og så skifte. Og hun bliver ret stor inden hun kommer i junior seng, men er det ligemeget? Hun kan jo sagtens være i tremmesengen endnu!

Men omvendt kan det måske være at vi lige så godt bare kan få det overstået og undgå at trække det i langdrag! Hvad ville I gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kan sagtens vente, tænker jeg. Hun er jo ikke 120 cm endnu, så det er nok mere selvhjulpenheden der er afgørende. Kan i fjerne den ene side, og sætte sengehest på? Sådan en koster 59 kr i Ikea. Vi er super glade for den løsning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastain blev i tremmesengen, dog uden tremme for den ene side, til han var 3 år og rykkede der op i stordrengs seng :) Det gik fint.

 

Jeg tror jeg ville give hende trygheden i den seng hun kender og så vente med at skifte til i er flyttet i det hus i skal blive i, såfremt hun bliver ved med at kunne være der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan sagtens vente, tænker jeg. Hun er jo ikke 120 cm endnu, så det er nok mere selvhjulpenheden der er afgørende. Kan i fjerne den ene side, og sætte sengehest på? Sådan en koster 59 kr i Ikea. Vi er super glade for den løsning ;)

Lige nu er det lige meget med selvhjulpenheden da hun sover i kælderen og trappen er en led en som hun ikke får lov at gå på uden en voksen, så det er rart at hun er "fanget" - men ude ved bedstefar kunne det være fint hvis hun selv kunne komme ud. Vi ser lige på det med siden for ved faktisk ikke om den kan :unsure men det ville være en rigtig god løsning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg ville nok tage det i step med først alm seng og så juniorseng :) Jeg ser intet problem i at vente - Maja var 3 da hun skiftede :)

Ok godt at høre! Vil jo ikke gøre hende mindre end hun er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastain blev i tremmesengen, dog uden tremme for den ene side, til han var 3 år og rykkede der op i stordrengs seng :) Det gik fint.

Jeg tror jeg ville give hende trygheden i den seng hun kender og så vente med at skifte til i er flyttet i det hus i skal blive i, såfremt hun bliver ved med at kunne være der ;)

Det bliver nok også konklusionen - tak for dit besyv :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville vente med at flytte hende over i ny seng - men det er du jo nok allerede kommet frem til kan jeg se  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix flyttede permanent i sin store seng da vi flyttede i hus. Tremmesengen røg på loftet så han ikke kunne se den. Den store seng havde dog også stået på værelset i lejligheden men han sov i tremmesengen. Det gik uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vente med ny seng. Vi har lige haft samme "problem" da vi flyttede og valgte at vente med juniorsengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER