Guest

Majas flyttetråd - Første efterbilleder!

237 indlæg i dette emne

Så har vi et hus :blink

MEN der skal laves mere end først antaget! Vi er RET skuffede over hvor grimt gulvet er, de havde virkelig fået stillet møblerne perfekt så det ikke kunne ses :prik og vi har altså ikke råd til nyt gulv! Så vi skal vist have købt nogle fine tæpper :prik

Og så er der bare sløsede løsninger på mange ting, der mangler lister mange steder. Og vindueskarmene er sådan noget 70'er marmor med dybe huller i. Stikkontakter er lige så gamle som huset og med maling i diverse farver ind over så de skal skiftes.

Lister og maling har højeste prioritet. Hvordan vi fixer vindues karmene har jeg MÅSKE en ide til, det bliver en billig DIY løsning indtil vi får luft i budgettet til en murer eller hvad man bruger.

Stik kontakter styrer Anders's elektriker far. Og så må vi leve med gulvet til en større renovation er mulig.

Når alt det så er sagt er det bare top NICE at eje sit eget hus! Jeg GLÆDER mig til møbler og nips kan komme på plads.

Imorgen står i afdækningens og indkøbenes tegn og at få skrevet alt det ned vi mangler og som skal gøres.

Malings slagplanenen er:

Vi starter med køkkenet, derefter Mies værelse og soveværelse.

Så stue, værelse og kontor og til sidst gang og entre.

Og hvis alt forløber planmæssigt flytter vi derud næste weekend.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har vi et hus :blink

MEN der skal laves mere end først antaget! Vi er RET skuffede over hvor grimt gulvet er, de havde virkelig fået stillet møblerne perfekt så det ikke kunne ses :prik og vi har altså ikke råd til nyt gulv! Så vi skal vist have købt nogle fine tæpper :prik

Og så er der bare sløsede løsninger på mange ting, der mangler lister mange steder. Og vindueskarmene er sådan noget 70'er marmor med dybe huller i. Stikkontakter er lige så gamle som huset og med maling i diverse farver ind over så de skal skiftes.

Lister og maling har højeste prioritet. Hvordan vi fixer vindues karmene har jeg MÅSKE en ide til, det bliver en billig DIY løsning indtil vi får luft i budgettet til en murer eller hvad man bruger.

Stik kontakter styrer Anders's elektriker far. Og så må vi leve med gulvet til en større renovation er mulig.

Når alt det så er sagt er det bare top NICE at eje sit eget hus! Jeg GLÆDER mig til møbler og nips kan komme på plads.

Imorgen står i afdækningens og indkøbenes tegn og at få skrevet alt det ned vi mangler og som skal gøres.

Malings slagplanenen er:

Vi starter med køkkenet, derefter Mies værelse og soveværelse.

Så stue, værelse og kontor og til sidst gang og entre.

Og hvis alt forløber planmæssigt flytter vi derud næste weekend.

Tillykke med huset. Håber at planen lykkedes så o kan flytte ind næste weekend. Og godt at høre fra dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med huset :) det er ikke en mulighed at slibe gulvene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger.

Det er desværre ikke muligt at slibe gulvene da det er (billig) laminat <_< måske der er ekstra brædder et sted i gemmerne som vi kan skifte de værste ud med. Men det er jo bare en midlertidig løsning. Men det må vi leve med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

BILLEDSPAM:

Vi starter med det knap så gode:

Hvad tænkte man på dengang i 70'erne da man fik den ide at lave sådanne vindueskarme:

TeLuxTE.jpg

Seriøst! De huller der ikke går hele vejen igennem pladen (ja det er min sko man kan se) er fyldt med nullermænd og snavs, jeg tør slet ikke tænke på hvad der ligger i de huller :puke

Min kortsigtede løsning bliver at tørre dem af med klorin eller rodalon (har en rodalon spray der nok kan desinficere helt ned i hullerne) og så købe sådan noget selvklæbende hylde "papir" det der kan tåle at blive tørret af med en fugtig klud og klæbe på. Man må kunne finde noget i en eller anden lys neutral farve der ikke bliver alt for afbleget af solen.

Og så her hvor der mangler lister:

2eL8Ysm.jpg

qWNsiTv.jpg

Kontakterne er svigerfar allerede på sagen med. Der var også nogle håndtag ved vinduerne som vendte forkert som han fixede på 15 min :yay :super han er guld værd!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu det bedre:

Vores gæste badeværelse der har er ret fancy spejl:

6CWowN5.jpg

Det er "bare" et 70'er badeværelse med nyt inventar og maling på de brune fliser, men det kan vi SAGTENS leve med til vi får råd til nyt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kontoret.

d0rhsJ2.jpg

Skabet har 4 fag så regner med at vi kan få 2 fag hver, mine skal bruges til krea, og Anders's skal bruges til computer gejl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Soveværelse:

UBajZl3.jpg

2gvUWbd.jpg

Ikke det største værelse men det skal jo også kun bruges til at sove i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det store badeværelse:

xK21Ri9.jpg

QJ2j6EC.jpg

Der er plads nok. Bruseren er ikke på billedet men det er ligesom et indhak i væggen så det tager ingen plads i selve rummet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommende baby værelse (hvis det nogensinde lykkedes)

8zw3ZZo.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gang:

E42Bb7u.jpg

Det ser utroligt langt ud på billeder :p

Skabet for enden skal males og måske have nye dør-knopper (hedder de det?) jeg tror lågerne bliver grå. En dyb grå.

Og entre:

eML21Yz.jpg

Planen er at lave knager af træ men ellers har vi ikke lige den gudsbenådede ide til rummet :p

Jeg glemte billeder af bryggers <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tv stuen:

hHFEw1g.jpg

Bag halvmuren er spisestuen:

zxwfQVM.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mies værelse:

UOYUzoX.jpg

Vi er allerede gået all in på at skabe tryghed på Mies værelse. Hun var med til at hive søm ud og skruer og skulle ligge det over i vindueskarmen. Hun har hygget sig helt vildt, men det er nu liiiiidt lettere at få noget fra hånden når hun ikke er der ;)

I dag tog vi "hjem" da hun skulle sove til middag pg da vi kom tilbage havde Anders da lige fået malet hele køkkenet og var i gang med at fylde huller i væggene i hele huset, for svigerfar havde da lige fjernet ALLE hylder, søm og skruer i hele huset :super

Så imorgen kan jeg gøre køkken ren og begynde at flytte ind i køkkenet :yay DET havde jeg ikke regnet med :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor ser det bare lækkert ud :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom der er hul i dine vindueskarme, så er jeg mega misundelig :lol Jeg har nemlig ingen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Misundelse er en grim ting! :blush - hullede vindueskarme eller ej.... det er satme et lækkert hus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor blir det godt Maja, tak for kigget. Skønt med en mand+svigerfar der kan få noget fra hånden :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Misundelse er en grim ting! :blush - hullede vindueskarme eller ej.... det er satme et lækkert hus!

:ditto

Kan du ikke lige send et lignende hus til samme pris til Kbh?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Kan du ikke lige send et lignende hus til samme pris til Kbh?

Ha ha du kan få vindueskarmene gratis :lol

Ej det er vildt så stor pris forskel der er på Kbh og en lille by i Vestjylland. Men vi føler også vi har skudt papegøjen her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor blir det godt Maja, tak for kigget. Skønt med en mand+svigerfar der kan få noget fra hånden :yay

Ja helt vildt! Og så bliver ens mand bare lige dobbelt så sexet når han er handy! På trods af gamle grimme jeans og sweatshirt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Misundelse er en grim ting! :blush - hullede vindueskarme eller ej.... det er satme et lækkert hus!

Tak!!! Jeg kan bare heller ikke vente med at komme igang!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom der er hul i dine vindueskarme, så er jeg mega misundelig :lol Jeg har nemlig ingen

Du må HJERTENS GERNE få vores :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER