Guest

Hvad glæder du dig til?

2,416 indlæg i dette emne

Øv med blod, det gider man aldrig at se :kram2 Men hurra for blinkende hjerte :kuller

  

:hurra tillykke :loveshower og dejligt stadig at se dig herinde i ny og næ :kram2

  

Enig! :ditto

  

:ditto kæmpe tillykke!

  

What what what?

Det har jeg total misset! Tillykke!!! Hvor er det dejligt for dig :kram2

  

Kæmpe stort tillykke, hvor er det fantastisk :loveshower

Iiiiih, jeg bliver helt rørt :kiss

Jeg gik og ventede på, at min menstruation skulle komme, så vi kunne komme i sving på Trianglen - og for to uger siden gik det så op for mig, at jeg var omkring en uge over tid. Jeg tog så en test uden den store interesse - og straks sprang den blå teststreg op i skallen på mig (inden kontrolstregen). Miraklernes tid er åbenbart ikke forbi...

Jeg har så som nævnt blødt lidt, så det har lagt en lille dæmper på glæden. Men nu er det vist klinget af, så jeg satser på, at det går glat herfra, men GLÆDER mig til at mærke liv, så det bliver mere håndgribeligt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er du sød :kiss

7+1 Er rædselsslagen for, at det skal gå galt, og tør nærmest kun hviske det, men har besluttet mig for at tro på det, så meget som jeg kan. Glæder mig til bobler efterfulgt af spark efterfulgt at, at min skønne søn bliver storebror :wub

Åh det var da dagens gode nyhed! Kæmpe tillykke og krydsede fingre for en sund lille spire på vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vores nye fliser bliver lagt i påsken!! :yay

 

Vi har taget de sidste fliser op i dag (ca 30 m2) og vi skal have lagt 100m2. Jeg glæder mig SÅ meget til at Erica får noget cykle-areal, at vi får en terasse udenfor udstuen, at alt det buskads og spild-areal nu bliver udnyttet :D :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiiiih, jeg bliver helt rørt :kiss

Jeg gik og ventede på, at min menstruation skulle komme, så vi kunne komme i sving på Trianglen - og for to uger siden gik det så op for mig, at jeg var omkring en uge over tid. Jeg tog så en test uden den store interesse - og straks sprang den blå teststreg op i skallen på mig (inden kontrolstregen). Miraklernes tid er åbenbart ikke forbi...

Jeg har så som nævnt blødt lidt, så det har lagt en lille dæmper på glæden. Men nu er det vist klinget af, så jeg satser på, at det går glat herfra, men GLÆDER mig til at mærke liv, så det bliver mere håndgribeligt :kuller

Nææææh!! :yay :glad hvor DEJLIGT!!!! Stort tillykke med det lille mirakel!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det var da dagens gode nyhed! Kæmpe tillykke og krydsede fingre for en sund lille spire på vej

  

Nææææh!! :yay :glad hvor DEJLIGT!!!! Stort tillykke med det lille mirakel!!!

:kiss :kiss :kiss

Tusind tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At Marius og jeg har aftalt at vi begge skal have indviet vores nye badetøj på fredag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til på fredag hvor jeg forhåbentlig kan teste positivt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Til på fredag hvor jeg forhåbentlig kan teste positivt ;)

:bd :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi får vores nye bil på onsdag! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At få det her tandlæge halløj overstået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barsel. Er træt af at prøve at fungere som både gravid og arbejdende. Synes ikke, det kører ret godt for mig <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På fredag når den nye Camilla läckberg bog udkommer - er så naiv og tro M sover så meget at jeg kan få den læst hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På kort sigt så glæder jeg mig til at mødet i A-kassen er overstået! Jeg har efterhånden været arbejdsløs i så mange ombæringer at det er tredje gang jeg skal til det møde med ca samme informationer!!! Og jeg orker ikke at sidde sammen med 10-15 andre der stiller de spørgsmål som jeg allerede har fået svar på 2 gange før! Så det skal bare overståes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På kort sigt så glæder jeg mig til at mødet i A-kassen er overstået! Jeg har efterhånden været arbejdsløs i så mange ombæringer at det er tredje gang jeg skal til det møde med ca samme informationer!!! Og jeg orker ikke at sidde sammen med 10-15 andre der stiller de spørgsmål som jeg allerede har fået svar på 2 gange før! Så det skal bare overståes.

Det system er bare ikke særlig fleksibelt!

Jeg var på supplerende dagpenge som nyuddannet, og da skulle jeg til sådan et fællesmøde på jobcentret. Konsulenten startede med at spørge, hvor mange der havde en videregående uddannelse. Vi var så fire ud af 40, der rakte hånden op! Jeg havde lidt svært ved at se, hvad vi havde til fælles, når de fleste ikke engang havde taget9. Klasse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det system er bare ikke særlig fleksibelt!

Jeg var på supplerende dagpenge som nyuddannet, og da skulle jeg til sådan et fællesmøde på jobcentret. Konsulenten startede med at spørge, hvor mange der havde en videregående uddannelse. Vi var så fire ud af 40, der rakte hånden op! Jeg havde lidt svært ved at se, hvad vi havde til fælles, når de fleste ikke engang havde taget9. Klasse.

Det var nu spændende nok - Heldigvis, de havde valgt at lave et pædagog relevant tema møde om den "PERSONLIGE ANSØGNING" virkelig lærerigt. Selvom jeg gjorde meget rigtigt i forvejen så lærte jeg noget nyt! MEN hvis A-kassens jobteam så bare var enig i deres informationer! Jeg tror vi ALLE havde fået den information at vi skal "i gennemsnit" søge 2 stillinger i ugen, men det passede ikke i følge denne konsulent - det er 2 HVER uge. Nogle havde fået "mindst 1" at vide og så havde mange fået at vide at kun opslåede stillinger var relevante, mens andre havde fået at vide at så søger man bare uopfordret - men ifølge hende her så søger man så stillinger der ikke eksisterer :rolleyes

Det er dælme ikke nemt at navigere i så! Så "note to self" sørg for at få navn og dato og helst tingene på skrift fremadrettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nu spændende nok - Heldigvis, de havde valgt at lave et pædagog relevant tema møde om den "PERSONLIGE ANSØGNING" virkelig lærerigt. Selvom jeg gjorde meget rigtigt i forvejen så lærte jeg noget nyt! MEN hvis A-kassens jobteam så bare var enig i deres informationer! Jeg tror vi ALLE havde fået den information at vi skal "i gennemsnit" søge 2 stillinger i ugen, men det passede ikke i følge denne konsulent - det er 2 HVER uge. Nogle havde fået "mindst 1" at vide og så havde mange fået at vide at kun opslåede stillinger var relevante, mens andre havde fået at vide at så søger man bare uopfordret - men ifølge hende her så søger man så stillinger der ikke eksisterer :rolleyes

Det er dælme ikke nemt at navigere i så! Så "note to self" sørg for at få navn og dato og helst tingene på skrift fremadrettet.

Dejligt, at det ikke var så hæsligt som mit ;)

Men nej, det er skide svært at navigere i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nu spændende nok - Heldigvis, de havde valgt at lave et pædagog relevant tema møde om den "PERSONLIGE ANSØGNING" virkelig lærerigt. Selvom jeg gjorde meget rigtigt i forvejen så lærte jeg noget nyt! MEN hvis A-kassens jobteam så bare var enig i deres informationer! Jeg tror vi ALLE havde fået den information at vi skal "i gennemsnit" søge 2 stillinger i ugen, men det passede ikke i følge denne konsulent - det er 2 HVER uge. Nogle havde fået "mindst 1" at vide og så havde mange fået at vide at kun opslåede stillinger var relevante, mens andre havde fået at vide at så søger man bare uopfordret - men ifølge hende her så søger man så stillinger der ikke eksisterer :rolleyes

Det er dælme ikke nemt at navigere i så! Så "note to self" sørg for at få navn og dato og helst tingene på skrift fremadrettet.

 

Jeg synes altså det er mærkeligt, at I får at vide, at I skal søge X antal stillinger om ugen. Det fik L (min mand) også at vide fra sin A-kasse.

 

Men den lovgivning der var om, at man skulle søge så og så mange stillinger hver uge viste sig jo at give et kæmpemæssigt flaskehals-problem, fordi folk søgte stillinger, de ikke var kvalificerede til, bare for at nå tallet. Derfor blev det taget ud af lovgivningen igen. Det virker dog til at A-kasserne virkelig har taget det til sig på trods af problemerne.

 

Nå, blot en undren her fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til i morgen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til i morgen :yay

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså det er mærkeligt, at I får at vide, at I skal søge X antal stillinger om ugen. Det fik L (min mand) også at vide fra sin A-kasse.

Men den lovgivning der var om, at man skulle søge så og så mange stillinger hver uge viste sig jo at give et kæmpemæssigt flaskehals-problem, fordi folk søgte stillinger, de ikke var kvalificerede til, bare for at nå tallet. Derfor blev det taget ud af lovgivningen igen. Det virker dog til at A-kasserne virkelig har taget det til sig på trods af problemerne.

Nå, blot en undren her fra :)

Jeg vil godt undre mig sammen med dig! Jobcentret har ingen krav, så længe man søger og står til rådighed, men A-kassen siger at man "skal søge flere om ugen" nogle a-Kasse folk tolker så det som mindst 1, andre mindst 2.

Nogle tolker det derudover som 2 i gennemsnit og andre igen igen at jobsøgningen skal være kontinuerlig med mindst 2 ansøgninger i ugen (for det er åbenbart ikke kontinuerligt hvis man søger 5 i en uge, 0 i ugen efter og 3 i den følgende uge - åbenbart!!!)

Og så gælder uopfordrede ansøgninger ikke i det regnskab for nogle af dem, mens det gør for andre!

Og det er altså inden for det samme A-kasse team!!! Ikke mærkeligt vi ikke kan greje regler og krav når de ikke engang selv kan!

Nå sidespring der nok hører til i "job og uddannelse" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der i morgen... blir det en god tirsdag?  :unsure Jeg vil også gerne glæde mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der i morgen... blir det en god tirsdag? :unsure Jeg vil også gerne glæde mig

Det håber jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At blive helt rask! <_< :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der i morgen... blir det en god tirsdag? :unsure Jeg vil også gerne glæde mig

Det er bare vinnus og mig der har en date ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.