Oprettet November 2, 2014 Vi har fået et ordenlig læs porrer og nogle knoldselleri som jeg gerne vil ha i fryseren. Hvordan gør jeg det nemmest og smartest? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 2, 2014 Jeg aner intet om knoldselleri for det spiser jeg faktisk ikke :blush har aldrig smagt det tror jeg! :lol Men porre kan du skærer i ringe og rengøre. Og så skal de blancheres inden du fryser dem ned :) ca 2-3 min i kogende vand, og så over i en skål med iskoldt vand. Og så bare i en frysepose og i fryseren :) evt portionsopdelt, så er det nemmere når du skal bruge dem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 2, 2014 Jeg aner intet om knoldselleri for det spiser jeg faktisk ikke :blush har aldrig smagt det tror jeg! :lol Men porre kan du skærer i ringe og rengøre. Og så skal de blancheres inden du fryser dem ned :) ca 2-3 min i kogende vand, og så over i en skål med iskoldt vand. Og så bare i en frysepose og i fryseren :) evt portionsopdelt, så er det nemmere når du skal bruge dem :) Mon ikke det er det samme med knoldselleri'en? altså i stykker, blanchere og så frys?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 2, 2014 Mon ikke det er det samme med knoldselleri'en? altså i stykker, blanchere og så frys?? Jo lige præcis! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 2, 2014 Fedt! tak for svar! :super Så bed jrg hvsd jeg (også) skal lave i morgen! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites