SaraLK

nedfrysning af grønt

5 indlæg i dette emne

Vi har fået et ordenlig læs porrer og nogle knoldselleri som jeg gerne vil ha i fryseren.

Hvordan gør jeg det nemmest og smartest?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aner intet om knoldselleri for det spiser jeg faktisk ikke :blush har aldrig smagt det tror jeg! :lol

Men porre kan du skærer i ringe og rengøre. Og så skal de blancheres inden du fryser dem ned :) ca 2-3 min i kogende vand, og så over i en skål med iskoldt vand. Og så bare i en frysepose og i fryseren :) evt portionsopdelt, så er det nemmere når du skal bruge dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner intet om knoldselleri for det spiser jeg faktisk ikke :blush har aldrig smagt det tror jeg! :lol

Men porre kan du skærer i ringe og rengøre. Og så skal de blancheres inden du fryser dem ned :) ca 2-3 min i kogende vand, og så over i en skål med iskoldt vand. Og så bare i en frysepose og i fryseren :) evt portionsopdelt, så er det nemmere når du skal bruge dem :)

Mon ikke det er det samme med knoldselleri'en? altså i stykker, blanchere og så frys??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det er det samme med knoldselleri'en? altså i stykker, blanchere og så frys??

Jo lige præcis! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt! tak for svar! :super

Så bed jrg hvsd jeg (også) skal lave i morgen! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER