Oprettet February 12, 2011 Hej Alle.. Så vil jeg også være med her... Jeg kastede mig ud i at lave fondant lagkager i 2008 til min datters dåb.. og siden hen er det blevet til lidt flere :) Jeg synes det er sjovt at prøve noget nyt hver gang - så eksperimenterer altid med forskellige cremer (ihvertfaldi i dem som vi selv skal spise) :-) Her er et udpluk af de kager jeg har lavet: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 12, 2011 Efter jeg lavede min første kage.. billede 1. Fandt jeg ud af at man kunne snyde lidt og købe færdig lavet fondant hos kagebutikken. Det har jeg så gjort siden.. det er meget nemmere at arbejde med og resultatet blir pænere :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 12, 2011 De er altså flotte Når nu du laver en i flere højder hvordan gør du så, så den øverste ikke maser den nederste ? bygger du den bare op i lag for lag med mindre bunde? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 12, 2011 Ej hvor er de fine :) Det bånd der er omkring nogle af den, er det bare snoet fondant? Ser skide godt ud :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 12, 2011 De er altså flotte Når nu du laver en i flere højder hvordan gør du så, så den øverste ikke maser den nederste ? bygger du den bare op i lag for lag med mindre bunde? Tak skal du have :) Jeg laver bundene 2cm mindre i omkredsen og laver den ellers bare ligesom dem store.. 2 lag med creme. Jeg bruger dog et stykke karton/pap under den øverste kage. Kagerne har stået 1 døgn i køleskabet inden de blir overtrukket og sat sammen. Så de har chancen for at samle sig.. og så falder de ikke sammen :) Ej hvor er de fine :) Det bånd der er omkring nogle af den, er det bare snoet fondant? Ser skide godt ud :glad Ja, det er det nemlig :) og tak for det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 12, 2011 Tak skal du have :) Jeg laver bundene 2cm mindre i omkredsen og laver den ellers bare ligesom dem store.. 2 lag med creme. Jeg bruger dog et stykke karton/pap under den øverste kage. Kagerne har stået 1 døgn i køleskabet inden de blir overtrukket og sat sammen. Så de har chancen for at samle sig.. og så falder de ikke sammen :) Ja, det er det nemlig :) og tak for det :) oki skal nemlig igang med en dåbskage (først til maj) så skulle lige vide Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 13, 2011 :respekt de er godt nok flotte Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 13, 2011 Hold op hvor er de flotte. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 13, 2011 Hold da lige fast mand, man får jo helt lyst til kage Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 14, 2011 Tak for roserne ^_^ Det er lidt sjovt at se på billederne hvordan man blir bedre og bedre til det. Helt fejlfrit er det dog ikke endnu.. og det blir det nok heller ikke. Men det er da sjovt at lave og elsker at være kreativ :) Glæder mig til at skulle lave en dåbskage til min lille dreng om et halvt års tid :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 14, 2011 Jeg giver de andre helt ret.... Det er virkelig nogle fine kager du laver :loveshower :sandie Og jeg kan godt forstå at du glæder dig til at lave dåbskagen... Glæder mig til at se den ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 14, 2011 hvor er de flotte bare jeg turde prøve det Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 14, 2011 Hold da op hvor er de flotte :sandie :sandie Gid jeg dog kunne sådan noget... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2011 hvor er de flotte bare jeg turde prøve det Hej Tina, Ligesom dig, turde jeg heller ikke kaste mig ud i at lave kager med forndantovertræk og kogte cremer - men i går tog jeg så mod til mig, og begav mig ud på dybt vand. Resultatet kommer senere i dag :sandie Jeg var så heldig, at Keld var alletiders hjælper, og sammen kreerede vi en rigtig lækker kage, som bare var god - dog skal jeg være opmærksom på følgende næste gang: 1. Jordbærcremen skal være fastere, så kagen kan blive højere 2. Jeg vil prøve at bruge flødeost i stedet for smør til overtrækket 3. Fondanten skal rulles tyndere. men kagen var lækker og smagte rigtigt godt. Rigtig god fornøjelse med at lave kager! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2011 Rigtig flotte kager! Jeg lavede også selv vores bryllupskage - men har ikke bagt siden okt 2010, får jo helt lyst til at gå i gang igen :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 22, 2011 Så er det da vist på tide med et update på kagetråden - har jo ikke været her i evigheder. Her er kagen fra Jamies dåb... og i sidste weekend lavede jeg en kage til en dåb: Jeg er i dag igang med at lave kager til Chloes fødselsdag imorgen :) Hun har bestilt en Blå bil - så er spændt på hvordan den kommer til at blive. Lavet af chokoladebunde og choko smørcreme. og ellers en rund kage med et lag jordbær creme og et lag rutebil creme. - smurt op med chokolade smørcreme. og så skal der også laves blå cake pops. Jeps, blå til en pige.. hun elsker blå, sjovt nok :) Så der er masser at se til. - og desværre kommer jeg selv til at stå med det hele. Mike skal arbejde over idag - og som om det ikke skulle være nok, så er lille Jamie syg :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 23, 2011 Idag har vi holdt 3års fødselsdag for Chloe... og hun havde jo bestilt nogle blå kager :) Her er hvad jeg fik lavet.. En STOLT pige, der selv har pyntet kage. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 23, 2011 Rigtig fine kager :respekt Og hvor er Chloe bare skøn :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 27, 2011 Lækre kager :sandie :sandie MUMS !!!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites